Sheba Skrevet 1. august 2003 #1 Del Skrevet 1. august 2003 Er det bare meg som ikke klarer å hisse meg opp over at Krompen og Marius er observert og fotografert uten redningsvest på i ei lita jolla på Mallorca? For meg så er dette en storm i et vannglass, mer eller mindre bokstavelig talt... Og hadde ikke redningsselskapet gått ut med dette i media hadde neppe så mange tenkt over det i det hele tatt. En annen ting er jo at det selvsagt kan sies at det var litt klønete av Haakon med tanke på at han er redningsselskapets høye beskytter da. Er glad jeg ikke er i hans sko, han kan jo aldri slappe av, men må/bør tenke på absolutt alt han gjør og sier så fort han er ute i friluft. Huffameg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. august 2003 #2 Del Skrevet 1. august 2003 Hisser meg ikke opp, men synes at det han gjør har en viktig signaleffekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 1. august 2003 #3 Del Skrevet 1. august 2003 no comments Kunne ha sagt mye, men velger å holde KJEFT, han er jo bare et menneske han også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elinia Skrevet 1. august 2003 #4 Del Skrevet 1. august 2003 Etter hva jeg husker kan man ikke se om båten ligger der det er grunt eller ikke. Å ha på seg redningsvest hvis man ligger på en halv meter for å bade er unøvending. Det ville imidlertid ville vært noe annet hvis de var ute på båttur. Man skal ikke glemme at de ikke er noe annet enn mennesker på ferie; kongelige eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 1. august 2003 #5 Del Skrevet 1. august 2003 Klarer heller ikke hisse meg opp over denne saken, men er enig med Sheba i at det er klønete av Haakon med tanke på at han er redningsselskapets høye beskytter. Han er jo bare et menneske han også da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. august 2003 #6 Del Skrevet 1. august 2003 Synes det blir litt vel sladrete å lage masse oppstyr pga av noe sånt,... selv om jeg er enig med det DonPedro sier, det har signaleffekt!! Hadde bildet aldri kommet på trykk, hadde det ikke vært noen diskusjon..... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 1. august 2003 #7 Del Skrevet 1. august 2003 jeg driter i det tror redningselskapet gjør dette bare for å få oppmerksomhet.. har avisene virkelig så lite å skrive om vg og dagbladet blir mer og mer likt se og hør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nelle Skrevet 1. august 2003 #8 Del Skrevet 1. august 2003 Vg og Dagbladet ER Se og Hør. Nelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 1. august 2003 #9 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg syns og det er tåpelig av avisene å lage så stor sak utav det. Men samtidig må jeg si at jeg er overasket over at han ikke brukte det. Det har en signaleffekt og det burde han være klar over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 1. august 2003 #10 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg henger meg ikke opp i det. Krompen er omgitt av så mange fotografer osv. at hadde de havnet i vannet, hadde de nok blitt plukket opp umiddelbart... Dessuten er det menneskelig å feile... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 1. august 2003 #11 Del Skrevet 1. august 2003 Poenget her er vel at fyren er Redningsselskapets høye beskytter og burde gå foran med et godt eksempel... Og forøvrig bør BARN alltid ha redningsvest..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 1. august 2003 #12 Del Skrevet 1. august 2003 Jeg forstår utmerket godt at han i en milion varmegrader i Middelhavet på en solfylt dag ikke orker å ha på seg en klam redningsvest. Jeg hadde neppe hatt det. Spørsmålet er jo om han virkelig da skulle vært redningsselskapets høye beskytter? Det er greit at mange av disse vervene er kun formaliteter... men likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake Skrevet 2. august 2003 #13 Del Skrevet 2. august 2003 Litt korttenkt var det jo, det synes jeg ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2003 #14 Del Skrevet 2. august 2003 Om han som voksen velger å ikke bruke redningsvest er en ting, men å ikke ta på en vest på Marius er helt uakseptabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2003 #15 Del Skrevet 4. august 2003 Var dette langt til sjøs, liksom? Uansett vedder jeg en ukelønn på at ingen av de aktuelle fotografene brukte redningsvest, heller! Dét skulle du ha tatt bilde av, Haakon, og sendt hjem til redaktørene deres... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. august 2003 #16 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg ville heller ikke brukt redningsvest. Men kanskej han kunne hatt en sånn seilevest som er en pølse som ligger rundt nakken? Forøvrig er jeg vokst opp i en familie der alle barn, uansett lengde på båtturen bruker vest. Og nå bruker alle voksne det også. Tror påbudet om å ha vest i båter har hjulpet. Å normalisere visse handlinger gjør at flere henger på, og her er signaleffekten viktig. Men det må da være flaut å være journalist å skrike opp om dette når man selv ikke har brukt vest... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. august 2003 #17 Del Skrevet 4. august 2003 Men det må da være flaut å være journalist å skrike opp om dette når man selv ikke har brukt vest... Jeg tror ikke dette oppfattes som flaut, fordi den samme "øvelsen" går igjen flere ganger hvert år. Enten er det en kjendis uten båtvett (gjerne krompen eller Røkke), en politiker tatt i fartskontroll (helst Bondevik, den skinnhellige rakkeren!) eller en kjendis med litt økonomitrøbbel. Det aller beste hadde likevel vært en kombinasjon; tenk deg Røkke bli tatt i fartskontroll uten redningsvest på vei til første samling i konkursboet... Da hadde vi fått en sommeragurk så stor at selv Chimp hadde blitt sliten, men dét hører til i et annet forum... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmia Skrevet 8. august 2003 #18 Del Skrevet 8. august 2003 Neida, jeg hisser meg ikke opp, men barn har ingenting i båt å gjøre uten reddningsvest. Ville du latt barna dine kjøre bil uten sikkerhets belte? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå