Gå til innhold

Vanning av klatrerose

Soon

Anbefalte innlegg

Plantet et klatrerose i vår/sommer, og når det var som varmest her for noen uker siden, vannet jeg den litt hver dag/annenhver dag.

Den står slik til at den får littegrann vann på seg når det regner.

Nå syns jeg den ser så daff ut, jorda ser forholdsvis tørr ut, og er så usikker på hvor ofte jeg egentlig skal vanne ettersom den er nyplantet???

Noen med erfaring?

Er av type New Dawn forresten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten at jeg er noen ekspert, så kan jeg jo fortelle hvordan jeg gjør det. (mine roser er fine, så ingen har klaget :))

Du kan gjerne gi ordentlig med vann når den er nyplanta, slik at røttene får vokst og slått seg. Ca en gang om dagen, er det veldig varmt, hender det jeg gjør det en gang om morgenen og en gang om kvelden. Ellers gjør jeg det om kvelden helst etter at sola er gått ned eller ikke skinner på de lenger. Etterhvert merker du når de trenger vann. Er jorda tørr, ville jeg vannet litt hver dag, affal annahver dag. Er det fuktig i været eller det har regnet, trenger du ikke vanne like ofte som når det er sol og varmt, naturlig nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er noen ekspert, så kan jeg jo fortelle hvordan jeg gjør det. (mine roser er fine, så ingen har klaget :))

Du kan gjerne gi ordentlig med vann når den er nyplanta, slik at røttene får vokst og slått seg. Ca en gang om dagen, er det veldig varmt, hender det jeg gjør det en gang om morgenen og en gang om kvelden. Ellers gjør jeg det om kvelden helst etter at sola er gått ned eller ikke skinner på de lenger. Etterhvert merker du når de trenger vann. Er jorda tørr, ville jeg vannet litt hver dag, affal annahver dag. Er det fuktig i været eller det har regnet, trenger du ikke vanne like ofte som når det er sol og varmt, naturlig nok ;)

Takk for svar :) Da får vi prøve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...