Gjest annemor30 Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 burde ikke NRK klare og sende denne ut i enten mai mnd eller september?? Kjempe surt og ha fått den i ferien... med betalingsfrist mens en er på ferie... surt ekstragebyr!!
Alison Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 Jeg kan være enig i at det er et dumt tidspunkt å sende ut regningen på siden det er ferietid. For de som synes dette er et problem er det mulig å legge inn NRK-lisensen som avtalegiro. Da blir den trekt automatisk, og du kan trygt dra på ferie. Men du må fremdeles sørge for at det er dekning på kontoen .
Gjest annemor30 Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Jeg kan være enig i at det er et dumt tidspunkt å sende ut regningen på siden det er ferietid. For de som synes dette er et problem er det mulig å legge inn NRK-lisensen som avtalegiro. Da blir den trekt automatisk, og du kan trygt dra på ferie. Men du må fremdeles sørge for at det er dekning på kontoen . hihi joda, penga er der de..
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Bah. Jeg er drittlei hele lisensen. Jeg ser så godt som aldri på tv uansett, og om jeg en skjelden gang gjør det, så er det ikke NRK som er førstevalget akkurat. For meg kunne de like godt ha lagt ned hele røkla.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Bah. Jeg er drittlei hele lisensen. Jeg ser så godt som aldri på tv uansett, og om jeg en skjelden gang gjør det, så er det ikke NRK som er førstevalget akkurat. For meg kunne de like godt ha lagt ned hele røkla. Da bør du kanskje stemme på et parti som går inn for nettopp det?
robotkalle Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Da bør du kanskje stemme på et parti som går inn for nettopp det? Skal vi seeee..... EN sak, av MANGE, fordelt på få partier - NRK-lisensen vil nok ikke gjøre noe nevneverdig utslag i år igjen.
Colargol Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 Jøss, har nesten glemt at NRK-lisensen finnes jeg, har aldri betalt en! Alltid hatt TV i hus, men har i mange år bodd i bofellesskap og aldri mottatt noen regning/fått lisens mann på døra, og aner ikke om mine huseiere har betalt der vi har bodd! Har hatt kabel-tv som vi har betalt på, men nå har vi kun en digital-tv boks (kjøpt av NRK-RiksTv) og har ikke hørt noe nå heller? Hmm, ikke helt god etikk dette kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #8 Skrevet 13. juli 2009 Jøss, har nesten glemt at NRK-lisensen finnes jeg, har aldri betalt en! Alltid hatt TV i hus, men har i mange år bodd i bofellesskap og aldri mottatt noen regning/fått lisens mann på døra, og aner ikke om mine huseiere har betalt der vi har bodd! Har hatt kabel-tv som vi har betalt på, men nå har vi kun en digital-tv boks (kjøpt av NRK-RiksTv) og har ikke hørt noe nå heller? Hmm, ikke helt god etikk dette kanskje? Hva er det egentlig du prøver å si da?
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #9 Skrevet 15. juli 2009 Jeg liker å se på NRK, jeg har fulgt med på både Himmelblå og Berlinerpoplene, så da må jeg pent finne meg i å betale lisensen. Og dessuten er det deilig å slippe mye av den idiotiske reklamen som sendes på de andre kanalene. Egentlig like greit at den kommer nå mens feriepengene står på konto, da har jeg litt mer å rutte med enn ellers. Men det er jo kjedelig å punge ut med en tusenlapp likevel, mye annet jeg kunne brukt de pengene på...
skrue Skrevet 15. juli 2009 #10 Skrevet 15. juli 2009 burde ikke NRK klare og sende denne ut i enten mai mnd eller september?? Kjempe surt og ha fått den i ferien... med betalingsfrist mens en er på ferie... surt ekstragebyr!! Enig i problemstillingen men du fikser det lett med autogiro.
Annikken Skrevet 16. juli 2009 #12 Skrevet 16. juli 2009 Lisensen kommer to ganger i året. Det vet man om man har betalt lisens før. Kanskje teit å sende den ut rundt jul og til sommer, men det er jo da folk liksom skal ha MER penger, i og med halv skatt i desember og feriepenger. Den er på under 1200 kroner. Har du ikke buffer til å dekke en uventet regning på 1200 kr foreslår jeg at du lager deg en buffer snarest.
Gjest annemor30 Skrevet 16. juli 2009 #13 Skrevet 16. juli 2009 Lisensen kommer to ganger i året. Det vet man om man har betalt lisens før. Kanskje teit å sende den ut rundt jul og til sommer, men det er jo da folk liksom skal ha MER penger, i og med halv skatt i desember og feriepenger. Den er på under 1200 kroner. Har du ikke buffer til å dekke en uventet regning på 1200 kr foreslår jeg at du lager deg en buffer snarest. Var denne til meg?? itilfelle det er det så les innlegget mitt en gang til! Er ikke penga det står på! Betalingsfristen MIDT I FELLESFERIEN!
Paibunn Skrevet 16. juli 2009 #14 Skrevet 16. juli 2009 Var denne til meg?? itilfelle det er det så les innlegget mitt en gang til! Er ikke penga det står på! Betalingsfristen MIDT I FELLESFERIEN! Går ann å betale en regning før betalingsfristen
Annikken Skrevet 16. juli 2009 #15 Skrevet 16. juli 2009 Var denne til meg?? itilfelle det er det så les innlegget mitt en gang til! Er ikke penga det står på! Betalingsfristen MIDT I FELLESFERIEN! Det passer jo egentlig aldri å få en regning, uansett hvordan man vrir og vender på det... så lenger man har penger til å dekke den så er det vel ikke så mye å bekymre seg for? Er jo bare å legge inn i nettbanken til forfall, så slipper man tenke på det mens man er på ferie også
Yoshi Skrevet 16. juli 2009 #16 Skrevet 16. juli 2009 (endret) Mener å huske en sak i fjor at om du hadde fått regningen mens du var på ferie, så skulle du bare drite i gebyret. Giske pålagte visst NRK å ikke kreve gebyret da. I år måtte de har minst 4 uker betalingsfrist. Har du fått det? Her står det noe om det: http://www.hegnar.no/okonomi/politikk/article297215.ece Endret 16. juli 2009 av Yoshi
Annikken Skrevet 16. juli 2009 #17 Skrevet 16. juli 2009 På nettsidene til NRK står det at alle skal ha fått faktura innen 10. juli, og betalingsfristen er 31. juli. Men det er vel ikke 4 uker? Tror jeg fikk min mye tidligere enn 10. juli da.
Gjest Gjest_Agnes_* Skrevet 16. juli 2009 #18 Skrevet 16. juli 2009 drite i Unnskyld, men hva mener du egentlig med "drite i"? Må du føre et så stygt og uhøflig språk? Er det et slikt gatespråk du vil lære dine barn?
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2009 #19 Skrevet 16. juli 2009 Unnskyld, men hva mener du egentlig med "drite i"? Må du føre et så stygt og uhøflig språk? Er det et slikt gatespråk du vil lære dine barn? betal med kreditt, så kan du betale senere
Gjest annemor30 Skrevet 16. juli 2009 #20 Skrevet 16. juli 2009 Går ann å betale en regning før betalingsfristen Litt vanskelig å betale en regning som kommer MENS en er på ferie og man ER på ferie når betalingsfristen er! Endel i norges land som er på 4 ukers sammenhengende ferie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå