Gå til innhold

Bordoppsetting

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sitter her og klør meg litt i hodet.

Vi skal ha fest på et slags grendehus i Scotland, ligner veldig på norske samfunsshus i form og utseende.

Lokalet har rektangulære bord og vi har sett for oss bordene satt opp i en e-form. Tenkte at dette var praktisk fordi da slipper vi å leie runde bord og ha masse småbord hvor noen kommer til å sitte med ryggen til oss, ser for meg at med et e-bord sitter vi alle ganske nærme hverandre og vi kan ha blikkontakt med alle. Skal ha 60 gjester.

Cateringfirmaet syntes ikke noe om denne ideen, uten å gi noen spesifikk grunn egentlig, annet at det kunne være vanskelig å servere. Noen som vet om dette stemmer?

Lurer egentlig på hva andre gjør med bordoppsett og om noen har erfaring med å servere gjester ved nevnte bord, er det ene virkelig mer komplisert enn det andre?

Endret av Coriander
Skrevet (endret)
Jeg sitter her og klør meg litt i hodet.

Vi skal ha fest på et slags grendehus i Scotland, ligner veldig på norske samfunsshus i form og utseende.

Lokalet har rektangulære bord og vi har sett for oss bordene satt opp i en e-form. Tenkte at dette var praktisk fordi da slipper vi å leie runde bord og ha masse småbord hvor noen kommer til å sitte med ryggen til oss, ser for meg at med et e-bord sitter vi alle ganske nærme hverandre og vi kan ha blikkontakt med alle. Skal ha 60 gjester.

Cateringfirmaet syntes ikke noe om denne ideen, uten å gi noen spesifikk grunn egentlig, annet at det kunne være vanskelig å servere. Noen som vet om dette stemmer?

Lurer egentlig på hva andre gjør med bordoppsett og om noen har erfaring med å servere gjester ved nevnte bord, er det ene virkelig mer komplisert enn det andre?

Det er da ikke cateringfirmaet som bestemmer bordoppsettet, det gjør dere selv! Jeg har vært i mange brylluper, og jeg har da til dags dato ikke sett at det har vært noe problem for serveringsfolkene å servere ved verken E-bord, hestesko eller runde bord... Så lenge dere betaler cateringfolkene for servicen, så får de yte den servicen dere betaler for - uavhengig av bordoppsett.

Hold på E-bordet, du! Selv synes jeg det er mer høytidelig og stilfullt enn småbord, men akkurat DET er jo smak og behag, da.

Endret av Modic
Skrevet

Ja, jeg er heller ikke så glad i disse småbordene. Har vært i bryllup med runde bord og har ofte måtte sitte med ryggen til brudeparet og endt opp med kink i nakken etter en hel kveld sånn.

Da skal jeg stå på mitt og ha e-bord. Takk for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...