Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Hvordan transporterer dere som har store hunder og sedan? Har dere bur baki bilen til den? Eller uten bur? Baksete? Vi har baby og skal til og skaffe oss en stor hund. "Problemet" er at vi ikke har stasjonsvogn.. Tenker på å sette et bur baki baksetet, ved siden av barnestolen. Mulig?
Gjest ts Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 Mente selvfølgelig skrive "Dere med stor HUND og sedan..." som emnetittel. HVis en av modderne ser dette må dere gjerne forandre på det!
Gjest ts Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Hvordan har du tenkt å feste buret? Har ikke tenkt så langt, men får nok festet det, det er ikke det som er problemet.
Frey Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 1. Bytt bil Eller 2. Bruk sele Seler er ikke så trygt som bur, men hvis du skal ha stor hund (hvor stor forresten? Hvilken rase?) så vi du få problemer med å få plass til et egnet bur pluss barnestol.
Gjest ts Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 1. Bytt bil Eller 2. Bruk sele Seler er ikke så trygt som bur, men hvis du skal ha stor hund (hvor stor forresten? Hvilken rase?) så vi du få problemer med å få plass til et egnet bur pluss barnestol. Bilsele på en hund? Det er en dogo canario forresten. Men om vi skal i en 4 timers lang biltur ser jeg for meg at det kan være litt stressende å ha en ikke-så-rolig hund i en bilsele? Har alle med stor hund stasjonsvogn???
kaprifolen Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 Bilsele på en hund? Det er en dogo canario forresten. Men om vi skal i en 4 timers lang biltur ser jeg for meg at det kan være litt stressende å ha en ikke-så-rolig hund i en bilsele? Har alle med stor hund stasjonsvogn??? Alle ansvarlige eiere av store hunder har stasjonsvogner, ja.... Eller tilsvarende. Dette fordi både hundens trygghet og menneskers sikkerhet avhenger av at hunden er i et bur som er forsvarlig festet. Hvis du kræsjer i 70 km/t, vil du virkelig ha en hund som da kommer til å veie ca 1,5 TONN flyvende rundt i bilen sammen med deg, din kjære og barnet ditt!?
Frey Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 Bilsele på en hund? Det er en dogo canario forresten. Men om vi skal i en 4 timers lang biltur ser jeg for meg at det kan være litt stressende å ha en ikke-så-rolig hund i en bilsele? Beklager, men jeg har ikke helt trua på at du skal få plass til et bur til en DC inn i baksetet og fremdeles ha plass til bilsete og barn. Har alle med stor hund stasjonsvogn??? Jepp, eller større.
la Flaca Skrevet 11. juli 2009 #9 Skrevet 11. juli 2009 Har alle med stor hund stasjonsvogn??? Hehe, ja. Vi har faktisk to stasjonsvogner nå. Har 3 unger (to i barneseter) og foreløpig 1 stk stor hund i stort hundebur, så det hender vi må kjøre to biler for å få med alt. Man må tilpasse seg for å kunne ha hund, sånn er det bare.
Gjest familie Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Vi har en golden og sedan. Av hensyn til vår store hund som nå veier 36 kg, så har vi kjøpt jeep. Der har vi plass til bur, og sikkerheten er stor. Hvordan i all verden kan dere tenke på og ha bur i baksete? Det går ikke. Det er påbudt med sikkerhetsbelte for hund. Vi buker det nå. Men hvor lenge holder det hvis vi skulle kræsje? Ikke kjøp hund før du vet at dere har bil til den. Kjenner til hunden dere skal kjøpe og vet de blir tunge.
Gjest Illiya Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 En dogo krever stort bur, større enn du får plass til i et baksete. Vi har en cane corso, og til å begynne med hadde vi sedan, og hunden i sikkerhetsbelte for hund. En får kjøpt sikkerhetsbelter for store hunder også, så det er en mulighet. Problemet er at baksetet blir stygt etter skitten/våt hund. Vår valp fant seg godt til rette med sikkerhetsbeltet. Beltet har et bånd som gjør at hunden kan skifte stilling, reise seg og snu seg. Vi kjøpte stasjonsvogn da vi hadde hatt valpen noen uker, og det angrer jeg ikke på.
Gjest ts Skrevet 12. juli 2009 #12 Skrevet 12. juli 2009 Takk for svar! Var ikke klar over at de fleste (ansvarlige) hundeeiere hadde stasjonsvogn! Etter å ha snakket om det, ser det ut til at vi bytter ut vår sedan med en større bil nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå