Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 11. juli 2009 #1 Skrevet 11. juli 2009 Hei. Jeg har de siste årene utviklet ganske store bryster. Det ligger litt i familien, både moren min og søsterene mine har ganske store bryster. I tillegg har jeg spist veldig mye usunn mat og drikke de siste årene, noe som har resultert i at brystene har blitt enda større og blitt stygge i formen. Jeg er veldi tynn ellers så fettet har lagt seg rundt brystene. Jeg hater å ha så vulgær byste og sliter med dårlig selvtillitt pga det. Nå lurer jeg på hvordan jeg skal trene for å få de litt mindre? Jeg vet at brystreduksjon er et alternativ men det har jeg ikke noe lyst til. Ene søsteren min har tatt brystreduksjon og det frister ikke etter å ha sett hvordan det var for henne å måtte gjennomgå det hele TO ganger Hvrdan bør jeg spise og trimme? Utholdenhet kombinert med styrke?
Gjest Dora Flanica Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 (endret) Jeg vil gjerne komme med noen innspill her, siden dette er en kjent problemstilling for meg og mange av jentene i familien min, det jeg nå kommer til å si har kanskje ikke helt relevans til spørsmålet ditt, men verdt å tenke over og vurdere. Slik jeg ser det har du tre alternativer. I) Gå ned i vekt: Det varierer fra person til person, noen går mye ned rundt puppene når de slanker seg, andre merker ikke noe til det. Men hvis du er tynn fra før av, så er det ikke sikkert at du går ned så mye der. Det er ikke garantert at du vil gå ned rundt puppene, puppestørrelse og plassering av fett er genetisk betinget. Men en kombinasjon av styrke og kondistrening er det mest effektive hvis du vil gå ned. Når det kommer til mat; en vellykket vektnedgang er ikke bare snakk om å sette i gang med en diett og trene, det er og snakk om en livstilsendring. Se på kostholdet ditt, se hva du kan fjerne, erstatt fint hvetemel med grovt, reduser på sukkerholdig mat og mat med mye fett. Tren gjerne to ganger i uka, men suppler med mer aktivitet generelt, gå en halvtime hver dag, ta trappa istedet for heisen, osv, osv. Alle monner drar;) II) Ta brystreduksjonsoperasjon: Jeg er en av dem som er "velsignet" med store pupper, var tynn som en strek, men med gigastore pupper. Men ryggen og skuldrene led forferdelig under dette. Det ligger også til min familie, jeg og fire andre har tatt denne brystreduksjonsoperasjonen, og ingen av oss har angret et sekund. Selv om erfaringene våre har vært at de to neste månedene etter operasjonen har vært smertefulle og ubehagelige, så har det vært verdt det. Jeg syns det er utrolig deilig å ha gått ned fra størrelse FF til en størrelse C. Og ryggen og skuldrene har vært helt fin etter operasjonen. At søsteren din har lagt seg under operasjon to ganger betyr ikke at du og må det. Hvis du klarer å legge om livstilen din god tid i forkant av operasjonen og holde på den etter operasjonen, så slipper du den risikoen. III) Investere i godt undertøy: Hvis du ikke ønsker operasjon, og hvis du heller ikke merker noe til vektredusjon rundt puppene, må du nesten satse på gode behåer (det kan gjøre underverker med den rette behåen). Da må du inn i en ordentlig undertøysbutikk og snakke med dem der, det fins slike behåer som kan forme puppene slik at det ser pent ut, uten å være "horete" . Dyrt, ja, men verdt pengene. Og i tillegg må du ta i betraktning at feil behå kan skade rygg og skuldre hvis du ikke gjør noe med problemet. NB. Husk på å investere i et par gode treningsbehåer som sitter stramt over puppene når du skal trene. Puppene skal sitte så stramt at de ikke rører på seg under treninga, og da kommer de heller ikke i veien. For å trene med store pupper er... ja... et helvete, spør du meg. Håper du får ut noe nyttig av tankene mine rundt dette. Endret 11. juli 2009 av Dora Flanica
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Tusen takk for langt svar Dora Flanica. Problemet er at hvis jeg skulle gå for brystreduksjon så tror jeg ikke at jeg får det dekket, fordi de ikke er store nok. Ikke har jeg problemer med ryggen heller. Har ikke råd til å punge ut selv. Det er derfor jeg har så lys til å trene så de blir litt mindre og fastere. De passer rett og slett ikke til kroppen min og er blitt hengete og ute av form. Håper virkelig det går an å få de litt mindre uten kirurgi.
Gjest womenwomen Skrevet 12. juli 2009 #4 Skrevet 12. juli 2009 Hei. Jeg har de siste årene utviklet ganske store bryster. Det ligger litt i familien, både moren min og søsterene mine har ganske store bryster. I tillegg har jeg spist veldig mye usunn mat og drikke de siste årene, noe som har resultert i at brystene har blitt enda større og blitt stygge i formen. Jeg er veldi tynn ellers så fettet har lagt seg rundt brystene. Jeg hater å ha så vulgær byste og sliter med dårlig selvtillitt pga det. Nå lurer jeg på hvordan jeg skal trene for å få de litt mindre? Jeg vet at brystreduksjon er et alternativ men det har jeg ikke noe lyst til. Ene søsteren min har tatt brystreduksjon og det frister ikke etter å ha sett hvordan det var for henne å måtte gjennomgå det hele TO ganger Hvrdan bør jeg spise og trimme? Utholdenhet kombinert med styrke? SLANKING og atter SLANKING - er nok det eneste som hjelper .... Er nok mye som bare er " fett " der ... Merker strax på puppene om jeg går litt ned eller opp i vekt . Finns neppe noen " vidunderkremer " som får de til å krympe : ) Ellers - hva med å finne en BH som forminsker bysten ? Som holder de inne og på plass ? Presser de litt flatere og mindre . Kanskje det hjelper ...syns jeg har sett reklame for slike BH er .
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 SLANKING og atter SLANKING - er nok det eneste som hjelper .... Er nok mye som bare er " fett " der ... Merker strax på puppene om jeg går litt ned eller opp i vekt . Finns neppe noen " vidunderkremer " som får de til å krympe : ) Ellers - hva med å finne en BH som forminsker bysten ? Som holder de inne og på plass ? Presser de litt flatere og mindre . Kanskje det hjelper ...syns jeg har sett reklame for slike BH er . Ja, en skulle nesten tro det. Når jeg var yngre så var brystene mer kompakte og mindre mens nå er de større og mykere og føles ut som de bare er fylt med all den drittmaten jeg har spist de siste årene så jeg synes det er rart om det ikke forsvinner litt fra brystene om jeg går inn for det. Om jeg spiser sunt hver dag, (variert kost. Fisk, kokte grønnsaker, havregryn, grovbrød, drikke mye vann) går tur hver dag (ca en time) og tar en del armhevinger og annen form for styrketrening for brystområdet, tror dere da at jeg vil se resultater på brystene mine eller må det sterkere midler til? Takk for at dere tar dere tid til å svare meg jenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå