Gå til innhold

Er du flink til å date?

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Gjest gjestdeluxe

Fikk lyst til å spørre kvinner og menn om dere er flinke til å date og treffe folk?

- Er du flink til å ta initativ til avtaler med andre?

- Blir praten meningsfull?

- Synes du at du treffer attraktive og interessante mennesker?

- Stemmer førsteinntrykket, eller utvikler dere inntrykk av hverandre over tid?

Jeg er på min andre date i kveld, over en middag. Han har valgt spisested - håper jeg får velge vin...

Ved første møte virket han litt uengasjert. Men så var det han som tok initatiativ til å treffes igjen. Det var overraskende. Vet ikke helt hva jeg skal synes om ham; for det må kanskej flere treff til. Men er det ingen passende kjemi der etter en tre-fire treff, da har en prøvd nok og bør gå videre, synes jeg.

Hva tror dere? Hvor lang tid skal man bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk lyst til å spørre kvinner og menn om dere er flinke til å date og treffe folk?

Jeg er på min andre date i kveld, over en middag. Han har valgt spisested - håper jeg får velge vin...

Ved første møte virket han litt uengasjert. Men så var det han som tok initatiativ til å treffes igjen. Det var overraskende. Vet ikke helt hva jeg skal synes om ham; for det må kanskej flere treff til. Men er det ingen passende kjemi der etter en tre-fire treff, da har en prøvd nok og bør gå videre, synes jeg.

Hmm...

Er vel egentlig ikke i dating"modus", så svaret blir Nei.

Er jeg først på date blir praten meningsfull i de fleste tilfeller.

Jepp, er en del attraktive og interessante jenter ute.

Tror ikke på førsteinntrykk overhodet.

Kan være nok med 1 date om det er helt kræsj med kjemien, men ellers er det vel si 3 dates som jeg syns man bør ha for å bli litt kjent/komfortable med hverandre og så vurdere det videre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Blir ikke så meningsfullt alltid! :kaffekopp:

Noen ganger tar det et minutt andre ganger 1 år. Kommer an på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

Er vel egentlig ikke i dating"modus", så svaret blir Nei.

Er jeg først på date blir praten meningsfull i de fleste tilfeller.

Jepp, er en del attraktive og interessante jenter ute.

Tror ikke på førsteinntrykk overhodet.

Kan være nok med 1 date om det er helt kræsj med kjemien, men ellers er det vel si 3 dates som jeg syns man bør ha for å bli litt kjent/komfortable med hverandre og så vurdere det videre da.

Høres jo bra ut det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg aldri vært flink til, og det ble til at jeg møtte kjæresten min på nett (en av de få datene jeg noen gang har hatt).

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert bare helt fantastisk altså! :romeo: Neida :ler:

Etter min mening blir det i hvert fall bare surr om man ikke konsentrer seg på ett menneske.

Skal man veie forskjellige folk opp imot hverandre så blir det aldri noe resultat.

Med den "frie vilje" må man virkelig bestemme seg og satse seriøst. Begge parter selvfølgelig.

Bruk magefølelsen og den berømte kvinnelige intuisjonen (hvis man er kvinne altså hehe). Magefølelsen er i hvert fall som regel ikke helt feil.

Dessuten kommer det jo alltid praktiske hensyn i veien som f.eks hvor man må eller ønsker å bo og jobbe etc.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe

Tror dere det er slik at man blir mer kresen/selektiv desto eldre man blir? Noen blir vel bare desperate og tenker at de må lande inn en partner før det blir for sent til å få egen familie.

Men se på Arve Tellefsen, han ble jo far til to døtre og fikk en tilsynelatende flott kone. For menn er det ikke så veldig hastverk, de kan "leke rundt" til de er hvertfall 45, så kan de bli fedre, om de ønsker.

Kvinner kan "leke rundt" med forhold og affærer til kanskje....35. Etter det begynner det å haste mer om de vil ha familie.

Noen blir desperate og lander inn en mann snarest (er jo ikke akkkurat vanskelig), mens andre går motsatt vei og blir bare mer kresen og selektiv. Ikke så smart det heller.

Til slutt lander man på noe.

Mannens utseende, yrke, bransje, bosted, syn på livet, holdninger, verdier, handlekraft, intellekt, inntekt, helse, humor, evne til å håndtere konflikter, farsegenskaper, familieegenskaper, spontanitetsegenskaper, stabilitetsegenskaper....det er mye som skal på plass.

Det finnes jo folk som aldri fant noen fast partner også, som kan se tilbake på et liv som for dem fortonet seg som spennende, der de fikk gjort det de ønsket; bortsett fra å gå opp en kirkegang i hvit kjole og fikk barn og ekstrakilo, og eventuelt et "liv" med mannen igjen først etter at barna flyttet ut.

Det ene livsvalget er ikke nødvendigvis mer riktig enn et annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere det er slik at man blir mer kresen/selektiv desto eldre man blir? Noen blir vel bare desperate og tenker at de må lande inn en partner før det blir for sent til å få egen familie.

Det finnes jo folk som aldri fant noen fast partner også, som kan se tilbake på et liv som for dem fortonet seg som spennende, der de fikk gjort det de ønsket; bortsett fra å gå opp en kirkegang i hvit kjole og fikk barn og ekstrakilo, og eventuelt et "liv" med mannen igjen først etter at barna flyttet ut.

Det ene livsvalget er ikke nødvendigvis mer riktig enn et annet.

Man blir garantert mer kresen med åra - i hvert fall hvis man har mer enn 3 hjerneceller oppi nøtta hehe Det kalles vel sunt folkevett kanskje?

Men det finnes jo åpenbart gode grunner til å bli desperat også .....

Og så finnes det dem som aldri fant noen fast partner MEN som ikke syns livet var noe spennende på grunn av det!

Poenget er vel egentlig hva som er viktigst for det enkelte individet.

Har man f.eks store ambisjoner innen yrkeslivet så er det ikke helt lett å kombinere det med å være en god mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frepper
Har man f.eks store ambisjoner innen yrkeslivet så er det ikke helt lett å kombinere det med å være en god mor.

Som Siv Jensen...hun er godt og vel over 40 og kan glemme familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For egen del tror jeg at jeg hadde blitt smådesperat om jeg var 37-38, singel og ikke hadde barn. Spesielt det å ikke få barn hadde vært en nedtur for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Man blir typisk mindre kresen på noen områder (f. eks. utseende, stil, musikksmak, identiske interesser) og mer på andre (f. eks. økonomi, gemytt, diskusjonevne, fleksibilitet, osv).

De av mine venner som har funnet seg nye partnere i slutten av 30-årene har typisk funnet seg en partner som er ganske forskjellig fra dem selv karriere- og interessemessig. På den annen side utfyller de hverandre langt bedre enn de gjorde med sine ekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De av mine venner som har funnet seg nye partnere i slutten av 30-årene har typisk funnet seg en partner som er ganske forskjellig fra dem selv karriere- og interessemessig. På den annen side utfyller de hverandre langt bedre enn de gjorde med sine ekser.

Dette høres fornuftig ut i mine ører. Kvinner og menn er fra naturens side ganske så forskjellige (vanligvis) og har forskjellige styrker og svakheter.

Imidlertid er det nok nødvendig å ha noe felles å gjøre i sammen også hvis det skal fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kan "leke rundt" med forhold og affærer til kanskje....35. Etter det begynner det å haste mer om de vil ha familie.

Det blir også feil om du tenker (instinktivt) at nå vil jeg ha barn så nå må jeg finne meg en mann.

Poenget må være å finne en bra partner som man virkelig ønsker å dele livet sitt med - barn kommer da senere - eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krill

Jeg er 34 år, barnløs og singel. Til tider smådesperat, men stort sett veldig fornøyd med livet. Ser så mange rundt meg som lever i dårlige forhold og blir i forholdet pga barna, så da er det bedre å være singel og ha det bra!

Er desverre altfor dårlig til å date..., :sjenert: Hvor treffer man de da?!?! De gangene det skjer pleier førsteinntrykket å stemme. Går ikke ut med hvem som helst heller da... :lur: Det er mye som skal stemme, men treffer humor og kommunikasjon så er mye gjort.

Føler også nå at jeg kjenner meg selv ganske godt og er på plass sånn generelt i livet. Så tror da også at feilmarginene er litt mindre... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Ser så mange rundt meg som lever i dårlige forhold og blir i forholdet pga barna, så da er det bedre å være singel og ha det bra!

Er desverre altfor dårlig til å date..., :sjenert: Hvor treffer man de da?!?!

Overalt! På jobb, på reise, på flyplassen, på flyet, i butikken, gjennom bekjente og venner, byen, events og i alle kanaler der du er og kommuniserer ;-) En må¨bare være åpen for det: ikke med hvem som helst, men innenfor visse segment som passer deg. Det er ingen grenser.

Men er enig med deg i at også jeg ser rundt meg på folk jeg kjenner der det kommer frem hvor mye svakt og dårlig det er ved forholdene de er i. Så ikke noe er perfekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg treffer mine på byen eller nettsteder. Har aldri skjønt hvordan man kan møte hverandre gjennom felles interesser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ståle Stygg

Jeg er en flink og effektiv dater. Det trengs aldri mer enn en date for å avgjøre at det ikke vil funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes problemstillingen er litt rar. Man er vel ikke "flink" til å date hvis man dater mange forskjellige. Er man flink så velger man vel ut rette person alt på første forsøk, og slipper å date andre igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes problemstillingen er litt rar. Man er vel ikke "flink" til å date hvis man dater mange forskjellige. Er man flink så velger man vel ut rette person alt på første forsøk, og slipper å date andre igjen :)

Helt enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant! Men trådstarter tenkte kanskje på "flink" som i en som er singel og prøver å finne den rette ved å gå på dates. For min del syns jeg det kan være stress å fly på dates, så skjønner hva Ts eventuelt mener med "flink" til å date - ta initiativ til å treffe det motsatte kjønn i den settingen lissom hehe.

:sjenert:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...