Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 11. juli 2009 #1 Del Skrevet 11. juli 2009 Hadde en skummel spisode der jeg våknet midt på natten av sterke magesmerter, gikk på badet og konstanterte at mensen hadde begynt, smertene var fortsatt sterke og jeg tenkte å komme meg tilbake til seng/sofa, plutselig besvimer jeg å blir liggende på gulvet. Har aldri verken før eller senere opplevd sterke smerter i forbinnelse med menstruasjon og har aldri i mitt liv besvimt. er det noen flere som har opplevd noe lignende? tyder dette på spontanabort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kavring Skrevet 11. juli 2009 #2 Del Skrevet 11. juli 2009 Kan du ha cyster på eggstokken da? Da kan du få kraftige smerter ved menstruasjon. Kjenner ei som har det, og hun er blitt sendt på sykehuset flere ganger fordi hun har sinnsyke smerter. Men spontanabort, er/har du vært gravid da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 11. juli 2009 #3 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg besvimte av menssmerter en gang da jeg var 14, så det er absolutt mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2009 #4 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg besvimte av menssmerter en gang da jeg var 14, så det er absolutt mulig. Kjenner flere som har besvimt av menssmerter ja, så det behøver ikke å være mer enn "vanlige" kramper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 12. juli 2009 #5 Del Skrevet 12. juli 2009 (endret) Jeg besvimte av menssmerter flere ganger før jeg begynte på p-piller så det er absolutt mulig. Det kjipeste var å besvime på bussholdeplassen på vei hjem fra skolen, og under en norskprøve Kjøp naproxen på apoteket, det funker veldig bra Endret 12. juli 2009 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kit Skrevet 12. juli 2009 #6 Del Skrevet 12. juli 2009 Både jeg, min mor og tante har alltid hatt så sterke mensensmerter at vi har besvimt ved flere annledninger. Men for meg har det blitt bedre etter jeg begynte på p-piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 12. juli 2009 #7 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg vet også av jenter som har svimt av flere ganger pga. menssmerter. Men da har de sterke mensmerter ofte, og får medisiner for dette. For TS er dette et engangstilfelle, der hun plutselig får kjempevondt, samtidig med at hun har blødning. Jeg ville derfor ikke avfeie det med at det er helt vanlig. Årsaken er det ikke godt å si noe om, det kan selvfølgelig være en spontanabort, eller det kan være noe annet som ikke er som det skal i underlivet. Bestill time hos lege! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 12. juli 2009 #8 Del Skrevet 12. juli 2009 Ja det er nok ikke dumt med legetime. Jeg hadde samme opplevelse som TS allerede ved min første mens, så for meg var det normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 12. juli 2009 #9 Del Skrevet 12. juli 2009 Kan du ha cyster på eggstokken da? Da kan du få kraftige smerter ved menstruasjon. Kjenner ei som har det, og hun er blitt sendt på sykehuset flere ganger fordi hun har sinnsyke smerter. Men spontanabort, er/har du vært gravid da? Har ikke vært gravid så vidt jeg vet, men var noen dager nesten 1 uke forsinket da dette skjedde, men da skulle det vel vært så tidlig i såfall at jeg ikke har merket så mye til det... til dere alle, takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 12. juli 2009 #10 Del Skrevet 12. juli 2009 Ja, det har jeg gjort mange ganger. Men ta en tur til gynekologen så du får utelukket endometriose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronica88 Skrevet 12. juli 2009 #11 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg hadde så vondt i beinet etter et kraftig overtråkk (først tråkker vi over så faller vi på beinet med all tungde.. hurra).. at jeg svimlet ganske kraftig når jeg skulle gå etterpå..kjente jeg holdt på å svartne så jeg stoppet og sa ifra, og fikk holdt i noen til jeg følte meg litt bedre. så å besvime av smerter høres fullt mulig ut, men ganske alvorlig ut for meg. Er det første gang for deg så stemmer jeg i med resten at du burde undersøke det. Kroppen endrer seg tross alt hele livet, du kan bare ha opplevd en slik endring. Men det kan også være andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #12 Del Skrevet 13. juli 2009 Det er ikke uvanlig å svime av pga smerter. I tennårene svimte jeg av vær gang jeg hadde mens, pga strore smerter. (kunne fint sammenlignes med fødselsveer fant jeg ut mange år senere) Svimer og av om jeg får magesyke og kaster opp (har problem med å kaste opp,, brekker så fært og hater å kaste opp) Svimte og av engang jeg vrikket ankelen kraftig Og så svimte jeg av pga. enorme smerter etter kraftig overbelastning med en udignostisert kneskade. De to siste tilfellene merket jeg ingenting før jeg bare lå der. Mens mensnsmertene som kom vær mnd. ble jeg susete og så prikker før jeg falt. Rakk som oftest å sette meg ned, men ikke altid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå