*nora* Skrevet 1. august 2003 #1 Del Skrevet 1. august 2003 Hva jeg lærte av mamma Jeg lærte meg om forventning. "- Bare vent til pappa kommer hjem!" Jeg lærte å møte utfordringer. "- Hva tenkte du på? Svar meg når jeg snakker til deg! Såså, ikke motsi meg!" Jeg lærte meg å tenke logisk. "- Dersom du faller ned fra husken og bryter av nakken kan du ikke bli med meg på butikken!" Jeg fikk medisinske kunnskaper. "- Dersom du ikke slutter med å rulle slik med øynene kommer de til å falle ut av seg selv." Jeg måtte lære meg å planlegge fremtiden. "- Dersom du ikke klarer prøven i rettskrivning kommer du aldri til å få noen bra jobb." Jeg lærte meg at mødre er tankelesere. "- Ta på deg jakken - tror du ikke jeg vet at du fryser?" Jeg lærte meg å se det humoristiske i det meste. "- Kom ikke springende til meg dersom gressklipperen klipper av deg tærne." Jeg lærte meg hvordan man blir voksen. "- Dersom du ikke spiser opp grønnsakene kommer du aldri til å bli voksen." Jeg lærte meg om sex. "- Hvordan tror du egentlig at du kom hit?" Jeg lærte meg om ærlighet. "- Du er akkurat som din far!" Jeg lærte meg sammenhengen mellom visdom og alder. "- Når du blir like gammel som meg kommer du til å forstå." :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 1. august 2003 #2 Del Skrevet 1. august 2003 Hva jeg lærte av mamma Jeg lærte meg om forventning. Jeg lærte å møte utfordringer. Jeg lærte meg å tenke logisk. Jeg måtte lære meg å planlegge fremtiden. Jeg lærte meg at mødre er "tankelesere". Jeg lærte meg hvordan man blir voksen. Jeg lærte meg om sex. Jeg lærte meg om ærlighet. Jeg lærte meg sammenhengen mellom visdom og alder. Jeg har gjengitt bare overskriftene dine, for dette lærer man jo faktisk av mamma... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 1. august 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 1. august 2003 Hva jeg lærte av mamma Jeg lærte meg om forventning. Jeg lærte å møte utfordringer. Jeg lærte meg å tenke logisk. Jeg måtte lære meg å planlegge fremtiden. Jeg lærte meg at mødre er "tankelesere". Jeg lærte meg hvordan man blir voksen. Jeg lærte meg om sex. Jeg lærte meg om ærlighet. Jeg lærte meg sammenhengen mellom visdom og alder. Jeg har gjengitt bare overskriftene dine, for dette lærer man jo faktisk av mamma... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. august 2003 #4 Del Skrevet 1. august 2003 Noen av dere som har lest diktsamlingen til Hal Sirowitz (oversatt av Erlend Loe) "Sa Mor"???? Genialt! Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 1. august 2003 #5 Del Skrevet 1. august 2003 Utdrag; Avkuttet arm Ikke stikk armen ut av vinduet, sa Mor. En annen bil kan komme snikende bakfra og kutte den av. Da blir faren din nødt til å stoppe, legge den avkuttede delen i bagasjerommet og kjøre deg til sykehuset. Det er ikke slik at du kan settes sammen like enkelt som teleskopet ditt. En doktor blir nødt til å sy armen på igjen. Du vil ikke kunne gå med korte ermer. Du vil ikke like at noen ser stingene. Sier alt dette vel? Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 1. august 2003 #6 Del Skrevet 1. august 2003 Denne syns jeg var kjempebra og stemte veldig godt på hva jeg har lært av min mor og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 1. august 2003 #7 Del Skrevet 1. august 2003 Kan bare henge meg på anbefalingen av "Sa Mor" .. den er helt ubetalelig - og den er nesten enda bedre som lydbok - Lest av Erlend Loe - med "tørr stemme"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. august 2003 #8 Del Skrevet 1. august 2003 kult innlegg.. kjenner meg skikkelig igjen ja.. og nå er jeg mor til 2 jenter selv, og gjett hva man lærer dem... Ja, nøyaktig det samme som en lærte av sin mor. det er viktig å tenke over, for jeg tror man behandler sine barn slik man ble behandlet selv i veldig mang tilfeller.. jeg kjenner iallef meg selv igjen i mamma som mor.. på godt og vondt det selvf!!! MEN INGEN ER PERFEKTE DA, SÅ MAN HAR VEL LOV Å GJØRE NOEN SMÅFEIL SOM MOR.. DET ER JO EN VELDIG KREVENDE ROLLE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 1. august 2003 #9 Del Skrevet 1. august 2003 Noen av dere som har lest diktsamlingen til Hal Sirowitz (oversatt av Erlend Loe) "Sa Mor"???? Genialt! Suzy Boken er helt SJEF! Fikk den til bursdagen av min søster, og har ledd så tårene har trillet. Gudskjelov at min mor ikke er slik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 1. august 2003 #10 Del Skrevet 1. august 2003 Kjenner meg igjen. Litt rart nå, for denne tråden minner meg om den tråden jeg startet nå i kveld på snikk snakk. Men den startet jeg uten å ha lest denne først, bare litt merkelig å se andre tenker på noe av det samme som jeg har tenkt på i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå