Haris Pilton Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Altså, når jeg ser på bilder folk har tegnet, a la disney, så er jo strekene beine og fine. Den eneste måten jeg får det til på i photoshop er å bruke pen tool men det tar jo en evighet og det kan umulig være sånn folk flest gjør det. Eller må man egentlig bruke illustrator til sånne tegninger?
Gjest Dora Flanica Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 (endret) Altså, når jeg ser på bilder folk har tegnet, a la disney, så er jo strekene beine og fine. Den eneste måten jeg får det til på i photoshop er å bruke pen tool men det tar jo en evighet og det kan umulig være sånn folk flest gjør det. Eller må man egentlig bruke illustrator til sånne tegninger? Ikke sikker på hva du mener, men selv bruker jeg digitalt tegnebrett, syns det er klønete og vanskelig å tegne med mus. Med tegnebrett blir det mer som å tegne med blyant/penn. Nå bruker jeg ikke adobe,har prøvd det, men falt tilbake til twistedbrush og GIMP, disse har funksjoner tilsvarende pen tool, med ulike variasjoner. Og så kan man zoome inn bildet mange ganger for gjøre bittesmå justeringer av strekene, ser lite ut, men gjør store underverker. Vet ikke om dette er svaret du var ute etter:) Endret 11. juli 2009 av Dora Flanica
Gjest Supermimz Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Altså, når jeg ser på bilder folk har tegnet, a la disney, så er jo strekene beine og fine. Den eneste måten jeg får det til på i photoshop er å bruke pen tool men det tar jo en evighet og det kan umulig være sånn folk flest gjør det. Eller må man egentlig bruke illustrator til sånne tegninger? Hei! Jeg har selv studert animasjon, så jeg vet hva jeg snakker om. Den lille havfruen, skjønnheten og udyret er ikke animert med et digitalt tegnebrett. De er tegnet for hånd. Om strekene dine blir hakkete på pc, så vil jeg anbefale å ikke kjøre så mange andre programmer i bakgrunnen, eller prøve brettet på en raskere PC for å evt vurdere om din er for treig. streken i photoshoppen skal ikke hakke.
Haris Pilton Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2009 Hei! Jeg har selv studert animasjon, så jeg vet hva jeg snakker om. Den lille havfruen, skjønnheten og udyret er ikke animert med et digitalt tegnebrett. De er tegnet for hånd. Om strekene dine blir hakkete på pc, så vil jeg anbefale å ikke kjøre så mange andre programmer i bakgrunnen, eller prøve brettet på en raskere PC for å evt vurdere om din er for treig. streken i photoshoppen skal ikke hakke. Men er det ikke bare sketsjet for hånd, og farget digitalt i ettertid?
Haris Pilton Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2009 Litt teit bilde, men det var det første jeg fant, jeg vil at utfallet skal bli i denne stilen
Gjest Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Nå gjør sikkert jeg det tungvindt, men det funker. Først streker jeg opp, veldig greit og kjapt det jeg skal tegne, legger på et nytt layer, zoomer inn og så går litt mer nøye over det før jeg sletter det første layeret.. Farging o.s.v tar jo en god stund men det blir bedre etterhvert..
Haris Pilton Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2009 Nå gjør sikkert jeg det tungvindt, men det funker. Først streker jeg opp, veldig greit og kjapt det jeg skal tegne, legger på et nytt layer, zoomer inn og så går litt mer nøye over det før jeg sletter det første layeret.. Farging o.s.v tar jo en god stund men det blir bedre etterhvert.. Jeg prøvde på det i går, det ble ikke heeeeelt beint likevel. Hvor mye zoomer du?
Gjest Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Ganske mye inn, spørs hvor stødig jeg er på hånden akkurat da, noen ganger holder det å zoome in til f.eks kun hodet, og andre ganger må jeg gjerne zoome inn mer enn det også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå