Gjest ekkel og utlogget Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Jeg måtte ta medisinsk abort i april. Er klar over at første mens etter aborten kan være ganske voldsom, men nå har jeg min tredje mens og det er like voldsomt, digre klumper i doen når jeg går på do, jeg regner med det bare er levret blod men det er jo ganske ekkelt og slitsomt. Er dette pga aborten eller har jeg bare...en...ekkel mensenperiode? Og er det helt normalt og greit og for guds skyld, går det over etter hvert? Det er ganske mye, jeg kan ikke se ned i toalettet når jeg går på do fordi det er for ekkelt, og minner meg om da jeg tok selve aborten. Har hatt levret blod før aborten og, men dette er altså snakk om veldig store mengder. Legen tok UL på meg en måned etter aborten og så at livmoren var helt tom.
Gjest amu Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Jeg måtte ta medisinsk abort i april. Er klar over at første mens etter aborten kan være ganske voldsom, men nå har jeg min tredje mens og det er like voldsomt, digre klumper i doen når jeg går på do, jeg regner med det bare er levret blod men det er jo ganske ekkelt og slitsomt. Er dette pga aborten eller har jeg bare...en...ekkel mensenperiode? Og er det helt normalt og greit og for guds skyld, går det over etter hvert? Det er ganske mye, jeg kan ikke se ned i toalettet når jeg går på do fordi det er for ekkelt, og minner meg om da jeg tok selve aborten. Har hatt levret blod før aborten og, men dette er altså snakk om veldig store mengder. Legen tok UL på meg en måned etter aborten og så at livmoren var helt tom. Så ekkelt. Selv om legen har sagt det ikke er igjen rester, er det nok lurt å få en ny GU med ultralyd for å sjekke en gang til. Har du smerter eller feber? Kanskje er det vanlig å ha det slik, men hør med legen så slipper du å bekymre deg. Det ordner seg helt sikkert:)
Gjest Vampen Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Hei, jeg er på ingen måte noen ekspert, men jeg har litt personlig erfaring. Om det var rester igjen burde legen ha sett det på ul, og det mot formodning skulle være noe igjen ennå vil det ofte føre til, som amu nevner, smerter og feber. Men mensen kan påvirkes av andre ting også, f.eks hormoner. Om du har hatt en syklus uten eggløsning kan det f.eks påvirke mensen. Det samme kan en del prevensjon. Hva slags prevensjon bruker du? Mye av det som kommer ut når man har mensen er jo slimhinner og slim, så det kan være rester av f.eks slimhinner som kommer. Uansett, om du ikke har feber og smerter tror jeg ikke det har noe med aborten å gjøre. Men om du har det, eller de unormale blødningene fortsetter og/eller blir plagsomme, så ville jeg ha kontaktet en lege. Jeg hadde veldig kraftig mens med masse levret blod i en periode, det kom sansynligvis av hormoner på bærtur. Det eneste legen gjorde var å gi meg en medisin som skulle begrense blødningene, og beskjed om at det kunne bli aktuelt å skifte p-piller om det ikke ble bedre. Heldigvis gikk det seg til over tid.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Jeg synes kanskje ikke det høres helt normalt ut. Riktignok kan nok blødningsmønsteret endre seg etter en abort (på samme måte som etter et fullbyrdet svangerskap, i forhold til mengde, smerter o.l), men jeg ville nok råde deg til å høre meg lege.
Gjest Vampen Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 En ting jeg kom til å tenke på etter at jeg hadde skrevet innlegget er at om det hadde vært rester eller noe slikt etter aborten hadde det sansynligvis ikke begrenset seg til den tiden hvor du normalt skal ha mensen. Da ville det nok også kommet utenom den tiden. Jeg googlet litt, og fant bla noen legesvar om at det det sjelden er noe farlig om det kommer til vanlig tid, mens unormale blødninger utenom bør sjekkes av lege. Men som sagt, er det plagsomt ville jeg ringt en lege. Om ikke annet for å sjekke enda en gang, og evetuelt se om det er noe de kan gjøre noe med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå