Gjest Gjest_Marita_* Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Vi skal på ferie og har ikke klart å finne noen som kan ha de to undulatene våre hjemme hos seg i ferien. Men vi har noen som kan komme innom hos oss og gi dem mat og vann. Er det en ok ordning? Undulatene er ikke tamme, så jeg vet ikke hvor mye de vil savne å ha mennesker rundt seg. De har jo heldigvis hverandre som selskap. Må fuglepasseren komme innom hver dag, eller er det nok med annenhver dag? Alternativet er å ta fuglene med på en lang biltur, eller å la være å dra på ferie. Vi er veldig i villrede om hva vi skal gjøre her. Det finnes ingen smådyrskennel eller lignende her, og vi vil ikke annonsere etter fremmede.
Gjest familie Skrevet 12. juli 2009 #2 Skrevet 12. juli 2009 Dere kan la undulatene være alene et par dager. Syns det må være greit at dere har noen som kan komme innom annen hver dag. De som kommer prater sikkert litt med undulatene. De kan ikke bare gi dem mat, buret må også vaskes. Undulatene liker og ha det reint rundt seg de også. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 12. juli 2009 #3 Skrevet 12. juli 2009 Dere kan la undulatene være alene et par dager. Syns det må være greit at dere har noen som kan komme innom annen hver dag. De som kommer prater sikkert litt med undulatene. De kan ikke bare gi dem mat, buret må også vaskes. Undulatene liker og ha det reint rundt seg de også. Lykke til Har man et stort bur trenger det ikke vaskes veldig ofte. Annenhver uke holder i massevis. Fuglene sitter tross alt ikke i bunnen av buret, sånn som f.eks. gnagere gjør, så de kommer lite i kontakt med avføringen. I tillegg lukter undulatavføring minimalt. Så jeg ser ingen grunn til at feriepassere skal måtte rengjøre buret.
Gjest gjest gjest Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Hei. Jeg har en undulat selv, og jeg ville helst at de skulle kommet innom hver dag for å titte til han! Dermed få han oppmerksomhet,får fly, mat og rent vann hver dag! Men skal de sitte i et bur hele tiden dere er vekke? De trenger jo å strekke på vingene sine også. Daglig i mine øyne. jeg har selv passet undualter, og da har jeg vært oppe en gang om morgenen for å gi mat og vann og slippe de ut, og en gang om kvelden for å ta de i buret for å sove. Det gikk helt fint og i mine øyne det optimale:) Min konklusjon er at jeg ville hatt fuglepasserene over en gang for dagen !
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Det bør komme en innom hver dag for å gi fuglene friskt vann. Det er en helt ok løsning.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 jeg har selv passet undualter, og da har jeg vært oppe en gang om morgenen for å gi mat og vann og slippe de ut, og en gang om kvelden for å ta de i buret for å sove. Det gikk helt fint og i mine øyne det optimale:) Det optimale må vel være om man aldri drar på ferie og heller er hjemme selv og passer dyrene sine? Det optimale er ikke alltid mulig å gjennomføre...
Gjest gjest gjest Skrevet 15. juli 2009 #7 Skrevet 15. juli 2009 Det optimale i forhold til når man velger å dra på ferie! skaffer man seg dyr må man ta hensyn til de, og gjøre det beste for at de skal ha det bra! man har et ansvar når man har dyr, og da må man prøve å gjøre det optimale ja! det er min mening! finner man ingen bra løsning, ja, da blir man hjemme! enkelt og greit! men dette er min mening!
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #8 Skrevet 15. juli 2009 Det optimale i forhold til når man velger å dra på ferie! skaffer man seg dyr må man ta hensyn til de, og gjøre det beste for at de skal ha det bra! man har et ansvar når man har dyr, og da må man prøve å gjøre det optimale ja! det er min mening! finner man ingen bra løsning, ja, da blir man hjemme! enkelt og greit! men dette er min mening! Den optimale løsningen er vel ikke den eneste løsningen? Det optimale hadde vært å få noen til å ha fuglene hjemme hos seg, men det er ikke alle som kan få til det. Har virkelig fugler vondt av å være hjemme alene et par uker, dersom de får nok mat og vann? :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå