Gå til innhold

Hvor ofte skifter du klær?

Fremhevede innlegg

Gjest Flubby
Skrevet

Hvor ofte skifter du klær? Eller, mer konkret: Hvor mange ganger bruker du et plagg før det må vaskes? Jeg har inntrykk av at veldig mange aldri bruker et plagg mer enn en dag før det må vaskes, stemmer det?

Jeg kan lett bruke gensere og dongeribukser i 2-3 dager før jeg vasker dem, dersom jeg har hatt rolige dager uten mye fysisk aktivitet og jeg ikke skal noe spesielt. Tykke gensere/innejakker av den sorten man gjerne har oppå en t-skjorte eller lignende kan jeg lett bruke i enda flere dager. (Det henger da gjerne på en knagg på soverommet og gjenbrukes en annen dag) Sokker og truser skifter brukes kun en gang før de vaskes. BH'en bruker jeg ofte i to dager før den vaskes (jeg vasker dem for hånd, og synes det blir litt mye styr å skifte daglig).

Hva med deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer litt, men generelt sett så ser det slik ut:

Truse, sokker og t-skjorte byttes hver dag.

Bh og gensre bruker jeg to dager før den byttes.

Bukser kan jeg gå tre dager i hvis jeg ikke gjør noe spesielt.

Hvis jeg blir skitten, mer svett enn vanlig etc. så bytter jeg oftere.

Gjest Gjest
Skrevet

Truser og sokker skiftes hver dag.

BH sånn hver 3-4 dag. Nå bytter jeg disse etter overdel/farge mme.

Olabukse og andre bukser kan brukes opptil 7 dager.

Topper og gensere brukes minst 2 dager.

Nå må det sies at jeg skifter fra ute til hjemmetøy. Jeg har ute-i-hagen tøy og innetøy og jobbtøy. Viktigst er at jeg er ren og pen når jeg er på jobb og ute blandt folk.

Skrevet

Undertøy og sokker/strømpebukser skiftes etter engangs bruk. Jeg skifter ofte klær flere ganger daglig, så vet ikke helt jeg men stort sett så vaskes vel topper og gensere etter et par-tre gangers bruk. Veldig avhengig av hva jeg har gjort mens jeg brukte dem!

Jeg går så godt som aldri i bukse (eier en) og skjørtene vaskes når de blir "skitne" (Alt fra en gangs bruk til 4-5-6)

Kjoler med hel/halv arm vaskes like ofte som topper og gensere, mens singleter og stroppekjoler får noen ganger ekstra bruk!

Gjest Transemann 35
Skrevet

Truser hver dag

BH 2 dager

Strømpebukse/stay-up hver dag

Topp 3 dager

Skjørt 4 dager eller mer

Kjole 4 dager eller mer

Selvsagt litt variasjon om en svetter og får noe på klærne.Topper blir ofte noe kortere enn 3 dager.

Skrevet

Hver dag og vasker det etter en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...