Lyra Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 (endret) Feilposting gitt, er det sent på kvelden tro? Takk The Kitten:) Endret 10. juli 2009 av Metemor
The Kitten Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 For litt over en uke siden overtok vi ei lita kattefrøken på 7 mnd. Fra før av har vi en hannkatt på 5 år som vi overtok for 7 uker siden. Da vi overtok han hadde vi en 1 år gammel hokatt, de to gikk overhodet ikke overens og hun forsvant en uke etterpå. Om det var nyepusen som jaget henne vekk (han var nyskjerrig og løp etter henne), eller om hun bare mistrivdes med en annen katt i huset vet jeg ikke, men hun er nok borte for godt... Nå er det en uke til vi har tenkt å slippe ut lillepus, og jeg er bekymret over hvordan det vil gå. Hun liker ikke storepus i det hele tatt, har ikke hatt noe som helst fremgang på en uke, hun freser om hun bare får et glimt av han. Han bryr seg ikke så mye, trekker seg stort sett tilbake når hun freser, men tidligere i dag løp han etter henne (igjen bare av nyskjerrighet tror jeg, for han er ikke i noe "kampmodus"). Spørsmålet er da: er det lurt å slippe lillepus ut når hun misliker storepus så mye? Er redd hu stikker av eller blir jaget. Jeg har også skillt dem om nettene til nå, lillepus er i stua, storepus har katteluke til gangen så han går inn og ut som han vil. Stenger denne ut når jeg er hjemme, åpner den og lukker stuedøra når jeg ikke er hjemme. Bør jeg begynne å la dem være alene sammen i huset (storepus vil da bli innestengt til noen kommer hjem)? Noen tips til å få dem til å bli venner? De er forresten steriliserte begge to. Litt knotete forklart kanskje, men håper noen kan hjelpe allikevel.... Hvis du flytter den til kjæledyr så er er det større sjanse for å få svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå