Gjest Gjest_Vivian_* Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Jeg begynte å få kviser på vgs. Da jeg gikk i 3. Jeg er nå 24år, og jeg har kviser over hele fjeset. Jeg har også oppe på halsen, i nakken og nedover ryggen og på armene. LEKKERT. Dette plager meg utrolig, utrolig mye Det er dager jeg bare er inne og gråter. Ingen jeg kjenner på min alder har dette problemet, og jeg føler alle ser rart på meg.. og liksom synes synd på meg. Jeg har prøvd MD cleanser og MD serum. Har gått på dette siden januar. Og ser INGEN forandring. Og dette skulle jo være super-produkter. WASTE for money! Føler hudpleieren bare lurte meg. Men hva kan hjelpe meg? Er det noen som har det på samme måte og er blitt "frisk"? vet ikke hva jeg skal gjøre ass Helt fortvilet! Vært hos legen og fått noe krem-greier, men har ikke hjulpet det heller
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #2 Skrevet 11. juli 2009 Jeg begynte å få kviser på vgs. Da jeg gikk i 3. Jeg er nå 24år, og jeg har kviser over hele fjeset. Jeg har også oppe på halsen, i nakken og nedover ryggen og på armene. LEKKERT. Dette plager meg utrolig, utrolig mye Det er dager jeg bare er inne og gråter. Ingen jeg kjenner på min alder har dette problemet, og jeg føler alle ser rart på meg.. og liksom synes synd på meg. Jeg har prøvd MD cleanser og MD serum. Har gått på dette siden januar. Og ser INGEN forandring. Og dette skulle jo være super-produkter. WASTE for money! Føler hudpleieren bare lurte meg. Men hva kan hjelpe meg? Er det noen som har det på samme måte og er blitt "frisk"? vet ikke hva jeg skal gjøre ass Helt fortvilet! Vært hos legen og fått noe krem-greier, men har ikke hjulpet det heller Gå til lege, gå til lege, gå til lege kjære deg! Du må ikke vente til det blir så ille før du går til lege! Der skal du kreve å bli henvist til hudlege så du får startet tablettbehandling! Så masse kviser må behandles innenfra, gjerne i kombinasjon med kremer, men du må til lege å få startet en kur! Hudlegen vet hvilke kur som er best for deg, jeg har vært i akkurat samme situasjonen(hadde bare ansiktet da, men det er jo verst) og sitter igjen med mange arr fordi legen min var så inkompetent at han ikke sendte meg videre til hudlege med engang:S Lykke til! Husk, det går over:)
Vulpes Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 MD Formulations er gode produkter, men de er jo ikke magiske... Så om det ikke har gitt noen virkning på deg, ville jeg kommet meg til hudlege fort som fy. Da er det mulig at du er nødt til å gå på tablett-behandling for å få strid med kvisene dine. Lykke til
Gjest Lydia1990 Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Jeg begynte å få kviser på vgs. Da jeg gikk i 3. Jeg er nå 24år, og jeg har kviser over hele fjeset. Jeg har også oppe på halsen, i nakken og nedover ryggen og på armene. LEKKERT. Dette plager meg utrolig, utrolig mye Det er dager jeg bare er inne og gråter. Ingen jeg kjenner på min alder har dette problemet, og jeg føler alle ser rart på meg.. og liksom synes synd på meg. Jeg har prøvd MD cleanser og MD serum. Har gått på dette siden januar. Og ser INGEN forandring. Og dette skulle jo være super-produkter. WASTE for money! Føler hudpleieren bare lurte meg. Men hva kan hjelpe meg? Er det noen som har det på samme måte og er blitt "frisk"? vet ikke hva jeg skal gjøre ass Helt fortvilet! Vært hos legen og fått noe krem-greier, men har ikke hjulpet det heller Kjære deg... Først og fremst vil jeg si at jeg føler med deg. Som 13åring begynte mine hudproblemer i form av kviser. Nå, 6 år senere har jeg så og si klart å få bukt med problemet, men jeg har fortsatt litt problemer med å innse det selv. Ikke misforstå meg nå, huden min er i grunnen fin (og det har den vel også vært en stund), men jeg har kombinasjonshud (i form av en fetere t-sone og normale kinn). Jeg opplever å få noen småkviser, men mitt største problem er hudormer. Hudormer kan være vanskelig å få vekk, og for å få bukt med dette problemet har jeg fått resept på en krem som heter Skinoren fra legen min. Jeg har ikke begynt å bruke den enda, men skal prøve den for første gang i kveld. Så var det mine tips til deg (følte det var nødvendig med en introdusjon først): Det høres ut som om tilstanden din er nokså ekstrem, så be om en henvisning fra legen din til en hudlege. Roaccutan (en tablettkur mot kviser) skal være meget effektiv, men det skal nok litt til for å få den utskrevet. I tillegg er den rådyr og kan gi en rekke bivirkninger. Som kvinne må du nærmest skrive under på å ikke bli gravid mens du går på kuren, og du må levere månedlige negative graviditetstester (tror jeg). Men å rådføre seg med en hudlege om dette kan du jo gjøre:) Du kan også søke litt på nettet om kuren selv, for å finne ut om dette kan være noe for deg! Jeg vet også at Dermalogica (produktene jeg bruker), har kommet med en serie som heter medibac, for voksen akne. Denne kan du jo også ta en titt på om kunne vært noe for deg:) Selv har jeg ikke så mye erfaring med medibac produktene, men jeg bruker noen i t-sonen, og jeg er veldig fornøyd med dem! Tenk også på kostholdet ditt, hvis dette ikke er noe du gjør fra før av! I følge Rett Diett (et program på FEM), er tomater, sitrusfrukter (appelsin, sitron, osv), jordbær og meiereprodukter (hvertfall så er det de jeg kommer på nå) noe du burde styre så mye som mulig unna. Jeg merker hvertfall at huden min reagerer på så godt som alle disse matvarene... Spesielt sitrusfrukter! Programmet går i reprise i morgen på FEM (det er faktisk det programet hvor disse tipsene er hentet fra!). Husker ikke klokkeslett, men det finner du fort ut av ved å se på den programoversikt:) Kan være verdt å få med seg:) Jeg håper noe av dette kan hjelpe deg, og jeg ønsker deg masse lykke til! Helt til slutt: Det tar litt tid før kremen fra legen fungerer jeg har prøvd diverse opp gjennom årene), og det blir alltid verre før det blir bedre:) Smør deg med tålmodighet, og IKKE KLEM!!!
Gjest Gjest_Vivian_* Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Tusen takk alle sammen! Jeg gråter her jeg sitter! Hihi, ble bare så glad, når jeg leser at det kanskje finnes håp!! Jeg har et sundt kosthold, og visste ikke at citrus osv. kunne ha innvirkning. Godteri er som gift for huden min, så det spiser jeg aldri. Jeg trener flere ganger i uken (ja, jeg vet hvis man har harde treningsøkter og svetter mye kan man få utbrudd).. men jeg sluttet å trene over en lengre periode, og det hadde ingen påvirkning på huden. Da skal jeg jammen kontakte en hudlege på mandag!!! Gruer meg egentlig allerede Er jo så innmari flau over huden min. Håper ikke jeg må ta av meg sminken. Da skal jeg hvertfall ta den på etter på Jeg går ikke ut uten! Men jeg skal holde dere litt oppdatert, jeg! Om hvordan det går. Så håper jeg at mitt kvise helv. tar en ende snart
Vulpes Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Ikke vær flau over å vise huden din til leger - de har garantert sett mye verre!!! Det finnes mange med alvorlige hudproblemer, du er ikke alene om det.
Gjest *meg Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 Jeg slet med mye uren hud til jeg var fylt 20 år. Da skrev legen ut p-pillen Diane til meg. Det har vært min redning. Etter 6 mnd er jeg nesten kvisefri! Det er som et nytt liv. Så ja, kjære deg, det er håp! :D
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 Hallo kjære deg. Det du beskriver i innlegget ditt, høres ut som min mann. Jeg prøvde desperat å gjøre noe med kvisene hans i flere år før jeg ga opp, han har slitt hele livet. Legen skrev ut ditten og datten uten at det hjalp, satte ham også på intensive antibiotika tabletter som skulle utslette kvisene. Det eneste resultatet av det var at han kreperte og sovnet før klokka 20 hver dag i 2 mnd. Han var ekstremt plaget av kviser, og de grodde jo aldri heller, ble åpne sår av det. Det ble ikke mindre sjokkerende å finne ut hva som var problemet, nemlig Sinkmangel! Vi dro til legen som sa at vi hadde helt rett, for sinkmangel vises ikke på normale prøver. 14 års kvisehelvete over på bare noen få uker. Han smører seg også jevnlig med sinksalve, og har ikke fått nye kviser siden han begynte på sinktablettene legen skrev ut. Så kanskje det er verdt å nevne til legen når du går dit? Ønsker deg lykke til og håper alt ordner seg!
Gjest Gjest_Mathilde_* Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 Når man har forsøkt alt, og ingen ting har hjulpet, kan det være lurt å se på tennene. Skjulte cavitasjoner og peridontit (peridontal d) er ofte årsaken i slike tilfeller. Da vil problemet bare fortsette å komme tilbake et par måneder etter hver antibiotikakur. Det som skjer er at toxinene fra tannkjøttet ligger og lekker gift til enhver tid, hvilket irriterer lymfene i hals og ansikt, som igjen fører til kviser. Jeg ville ha tatt en tur til tannlegen. Tannhelse er ikke noe som fokuseres på som et problem for resten av kroppen, desverre, for en god del sykdommer har sitt opphav nettopp her. Og, hvis du har fått arr, kan laser hjelpe.
Gjest Lydia1990 Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Tusen takk alle sammen! Jeg gråter her jeg sitter! Hihi, ble bare så glad, når jeg leser at det kanskje finnes håp!! Jeg har et sundt kosthold, og visste ikke at citrus osv. kunne ha innvirkning. Godteri er som gift for huden min, så det spiser jeg aldri. Jeg trener flere ganger i uken (ja, jeg vet hvis man har harde treningsøkter og svetter mye kan man få utbrudd).. men jeg sluttet å trene over en lengre periode, og det hadde ingen påvirkning på huden. Da skal jeg jammen kontakte en hudlege på mandag!!! Gruer meg egentlig allerede Er jo så innmari flau over huden min. Håper ikke jeg må ta av meg sminken. Da skal jeg hvertfall ta den på etter på Jeg går ikke ut uten! Men jeg skal holde dere litt oppdatert, jeg! Om hvordan det går. Så håper jeg at mitt kvise helv. tar en ende snart Det kommer til å ordne seg skal du se! Hold oss gjerne oppdatert på hvordan det går med deg! Det er bra du tenker på hva du putter i deg, og at du trener. Selv liker jeg å ta joggeturer ute i moderat tempo annenhverdag (så langt det lar seg gjennomføre). Frisk luft er bra for deg:) Jeg så noen nevnte sink, og å få i seg sink kan hjelpe! Du kan ta sink i tablettform, og sink finnes også i matvarer som for eksempel cashewnøtter og mandler:) Solsikkefrø er godt for huden. Gulerøtter og avokado er også veldig bra! Kan sikkert nevne tusen eksempler på matvarer som har gunstig effekt:) Jeg har vært hos hudlege en gang selv, og jeg synes det var helt jævelig... Følte meg utrolig stygg der jeg satt, og for å gjøre det hele enda verre, var han utrolig lite hyggelig! Men det måtte gjøres, og nå i ettertid er jeg jo glad for at jeg dro. Det var dette som har hjulpet med aller aller mest:) Det viktigste å tenke på når du er hos hudlegen er nok at det er ikke din feil at du har disse problemene. Tenk at hudlegen skal jo bare hjelpe deg:) Vet det kan være vanskelig, men prøv å tenk positivt!
generalen Skrevet 12. juli 2009 #11 Skrevet 12. juli 2009 Tusen takk alle sammen! Jeg gråter her jeg sitter! Hihi, ble bare så glad, når jeg leser at det kanskje finnes håp!! Jeg har et sundt kosthold, og visste ikke at citrus osv. kunne ha innvirkning. Godteri er som gift for huden min, så det spiser jeg aldri. Jeg trener flere ganger i uken (ja, jeg vet hvis man har harde treningsøkter og svetter mye kan man få utbrudd).. men jeg sluttet å trene over en lengre periode, og det hadde ingen påvirkning på huden. Da skal jeg jammen kontakte en hudlege på mandag!!! Gruer meg egentlig allerede Er jo så innmari flau over huden min. Håper ikke jeg må ta av meg sminken. Da skal jeg hvertfall ta den på etter på Jeg går ikke ut uten! Men jeg skal holde dere litt oppdatert, jeg! Om hvordan det går. Så håper jeg at mitt kvise helv. tar en ende snart Skjønner at det kan være vanskelig, men sminke er vel hvertfall ikke noe vidunderprodukt mot kviser. Det er du sikkert klar over, men alt er vel verdt å nevnes
Gjest Lydia1990 Skrevet 12. juli 2009 #12 Skrevet 12. juli 2009 Skjønner at det kan være vanskelig, men sminke er vel hvertfall ikke noe vidunderprodukt mot kviser. Det er du sikkert klar over, men alt er vel verdt å nevnes Man skal fint kunne bruke sminke, det gjelder bare å bruke den riktige sminken. Bruk for all del mineralmakeup, og velg et med trygge ingredienser. Se http://www.hildechristina.com/mineral-makeup for mer informasjon om dette:)
Gjest Gjest_Vivian_* Skrevet 12. juli 2009 #13 Skrevet 12. juli 2009 Igjen; tusen takk alle sammen!!! Ang. innlegget om at jeg burde gå til tanlegen; jeg gikk til tannlegen for ca. 1 år siden, og han så ingen problemer... jeg sa ikke han måtte lete etter det du nevner, men dette er vel noe han hadde oppdget? Ellers er jeg flink å bruke tanntråd og har en god munnhygene. Og til deg som mente sink var problemet; jeg var nylig hos legen og sjekket hvilke mineraler jeg mangler.. og det var desverre ingen Kunne ønske han sa; "ja, du mangler sink, nå blir du kvitt problemene!" Men slik gikk det altså ikke. Og ja, jeg bruker mineralsminke fra EM Går også mye ute og får frisk luft. Men, jeg har ikke svære konkonger i ansiktet altså, hehe, kunne jo fremstå litt sånn på det jeg skriver. Jeg går alltid med klær som dekker overarmene (som ofte har kviser) og jeg sminker meg pent. Så jeg blir alltid positivt overrasket når jeg ser bilder av meg selv, for da synes jo ikke kvisene i fjeset så godt! Så mye er nok psykisk. Med tanke på hvordan jeg ser ut. Men uansett, når sminken er av så har jeg svære porer og mange kviser. Så takk og pris for sminke! Det tærer jo utrolig på selvtilliten dette her, så jeg håper hudlegen kan hjelpe meg også Når jeg ser jenter med perfekt hud, så synes jeg det er så urettferdig! Jeg unner dem det selvfølgelig,vil jo ikke at andre skal ha det slik som meg, men jeg tenker bare at de kan jo gå ut om morgenen uten å sminke seg, de kan kle seg hvordan de vil... sukk! Jeg vil også ha det slik
Gjest Gjest_Vivian_* Skrevet 20. august 2009 #14 Skrevet 20. august 2009 Vel, her kommer en liten oppdatering! Har gått på heksekuren fra hudlegen i noen uker nå.. og huden er allerede synlig bedre :) Så jeg ser frem til fortsettelsen! Tusen takk, hadde ikke turt å gå om ikke dere hadde dyttet meg litt på vei!
inga:) Skrevet 20. august 2009 #15 Skrevet 20. august 2009 Jeg såg et engelsk legeprogram en gang, og det var en lege som sa at pasienten skulle kutte ut alle melkeprodukter - og han ble dramatissk bedre. Jeg vet hvordan du har det... Jeg var et av "de verst rammede" tilfella. er nå 34 og har fortsatt litt, men bryr meg ikke lennger fordi det ikke er byller lenger men bare ser ut somm irritert hud. Blir bedre når jeg ikke drikker melk eller spiser sukkerholdig mat...
Minttu Skrevet 20. august 2009 #16 Skrevet 20. august 2009 så utrolig flott at det har blitt bedre for deg! lykke til videre
Gjest Gjest_Marielle_* Skrevet 21. august 2009 #17 Skrevet 21. august 2009 Føler virkelig med deg!! Har selv vært/og er i periodevis plaget med store kviseutbrudd og det har mye med hvordan man føler eg og er rundt andre!! De dagene jeg har utbrudd vil jeg aller helst ikke møte noen andre enn mine aller nærmeste. Går aldri uten sminke da jeg har store porer og mye rødhet, selv når jeg ikke har særlig kviser. Er nå 26 år og er endå plaget Urettferdig! Investerer i kun gode hudpeieprodukter og har prøvd ALT av hudpleiemerker, er selv hudpleier, men jobber ikke som det. Lite gøy å jobbe som hudpleier når man ikke klarer å ordne sin egen hud Tok en tablettkur med tetracykliner for 2 år siden og det fjernet kviser, men man må finne et bra hudpleieprogram for å klare å opprettholde resultatet. ellers blir det midlertidig. Det jeg nå bruker og som virkelig ser ut til å fungere, det er Jan Marini sine produkter. Selges på Elipseklinikken her i Norge, men jeg bestiller via Ebay Så tåler jeg ikke Everydag Minerals og I.D, får alltid kviseutrbudd når jeg bruker dem. Så går i Jane Iredale eller Glo Minerals, det reagerer jeg ikke på Viktig er det også at du gir mye fuktighet til huden, da en kvisete hud kan være ekstremt fuktfattig og det forverrer problemet. Her er jeg strålende fornøyd med Decleor Hydra Floral og Dermalogica Intensive Moisture (høst/vinter) og Dermalogica Skin Smoothing Cream (vår/sommer). Hudproblemer er veldig individuelt, men jeg håper du får hjelp. Finn en dyktig hudlege (ikke enkelt) og test deg for allergier som folk har nevnt. Jeg klarte heller ikke å fjeren sminken når jeg gikk til legen....men han var forståelsefull... En annen ting jeg vil nevne er at du muligens kan lide av rosacea. Søk litt på nett så ser du hva det er. LYKKE TIL!!!! :D
Gjest Gjest_Knøttet_* Skrevet 21. august 2009 #18 Skrevet 21. august 2009 Jeg kan ikke si annet enn at jeg føler sååååå med deg...... Jeg er plaget selv og er 25 år nå.. Er ikke av den typen som er angrepet aller verst, men helt klart hardt angrepet av kviser problemet mitt er at selv om det ikke er 20 byller på en gang i ansiktet mitt, så kommer det kvise etter kvise etter byll etter byll. Alt fra 1 til 5-6 på en gang. Og de er så standhaftig! Er ingenting som biter på de. Har prøvd alt. Virkelig alt. Nå har jeg gått 1 år på tetracykliner, men det tar ikke knekken på de. Hjelper litt, men ikke nok. På tirsdag skal jeg til ny vurdering hos hudlegen. Blir sikkert roaccutane, hvis prøvene tilsier at jeg kan gå på det. Og det håper jeg.... Jeg er så spent!!! Holder på å dø av spenning jeg gruer meg noe alldeles forferdelig til å kanskje begynne på kuren, samtidig som jeg er så klar for å bli kvitt kvisene mine at jeg gjør HVA SOM HELST nå. Du er ikke alene, husk det Jeg viser meg knapt uten sminke for mine nærmeste, så skjønner hvordan du føler det. Var så redd for å måtte ta av meg sminken hos hudlegen, at jeg har ikke ord. Vet ikke hvorfor, men er bare så innmarri flau over huden min at jeg prøver å skjule den for enhver pris. Måtte ikke fjerne den da jeg var der sist, men vet jo aldri... Men jeg klarer å ta meg sammen selv om jeg er flau, for jeg gjør som sagt hva som helst for å komme i mål nå..... Har forresten startet en egen tråd, på kropp og helse. ( "kviser" av knøttet) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå