Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Av ulike grunner så kunne min mann og jeg tenkt oss å ha en ny privat seremoni med bare meg og han i utlandet selv om vi alerede giftet oss i kirken nå i sommer. Er dette mulig og hvordan ordner en dette?
kaprifolen Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 (endret) Av ulike grunner så kunne min mann og jeg tenkt oss å ha en ny privat seremoni med bare meg og han i utlandet selv om vi alerede giftet oss i kirken nå i sommer. Er dette mulig og hvordan ordner en dette? Dere vies på tinghus/ambassade. Og så kan dere få kirkelig velsignelse i kirke i Norge etterpå. Ikke noe spesielt papirarbeid med velsignelsen, så da må dere bare ha alle de "vanlige" papirene for inngåelse av ekteskap, og høre med de på folkeregisteret om hva dere må ha ekstra siden det er i utlandet. SORRY! Leste helt feil her, jeg! Det vanligste er vel å gjøre det slik jeg skrev over, men siden dere på en måte tar det i "motsatt" rekkefølge, så tror jeg bare dere kan få fornyelse av løftene i utlandet. Da tror jeg en sjømannskirke eller lignende i landet dere ønsker, er rette stedet å begynne... Endret 10. juli 2009 av kaprifolen
Gjest Gjest_Nusse_* Skrevet 28. juli 2009 #3 Skrevet 28. juli 2009 Hei Vi gjorde dette i mai 09 og i Roma ! Italienske bryllup hjalp oss med alt og vi hadde en vakker sermoni etterfulgt av bedre middag. Jeg fikk brukt kjolen min en gang til og vi koste oss virkelig. Det ble også som en bryllupsreise. Anbefales !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå