Gå til innhold

~ Røyking på trange, overfylte plasser ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, må starte med å si at jeg selv en gang lot nysgjerrigheten ta overhånd, for det å røyke så bare SÅ spennende ut. Jeg er altså en røyker, og ingen tvil om det.

Allikevel prøver jeg så godt jeg kan å ta hensyn både til røykere og (spesielt) ikke-røykere når jeg skal ta meg en "dødelig blås". Jeg irriterer meg selv over røykere som absolutt skal røyke i ENHVER sammenheng, uten tanke på andre mennesker rundt seg.

Hvis jeg sitter på en benk vedsidenav andre mennesker og venter på buss/tog, og får et akutt behov for en nikotin-pinne, reiser jeg meg opp fra benken og går noen meter unna!

Hva er vitsen med absolutt å ta seg en røyk i trange køer, og hva er vitsen med å røyke PÅ DANSEGULVET? Lurer på hvor mange sigaretthull jeg har fått i X antall bluser/bukser på grunn av dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I yngre (og dummere dager) hadde jeg nok med meg røyken på dansegulvet... :oops:

Men jeg har blitt klokere og er HELT enig med det Livets Datter. Det er helt greit å røyke sjøl, men for all del må man ta hensyn til folk rundt seg! Det er vel egentlig bare snakk om alminnelig folkeskikk :-?

Suz :wink:

• 1 måned senere...
Skrevet

Og etter jeg skrev dette innlegget, har jeg fått hull i ytterligere 2 bluser etter en "svingom" på dansegulvet. :evil:

Skrevet

og jeg har arr på hånda etter en sigarettglo fra dansegulvet... :-?

Skrevet

Applaus til deg. Livets Datter! :P (Ikke for den ødelagte blusen, altså.. :lol: )

Skrevet

*gleder meg til det blir røykfritt ute*

Man vet jo at ofte så forandre man smaker og lukter når man er gravid.

Første svangerkspa, var det en parfyme jeg ikke tålte. Etter andre var det røyk.

Jeg blir rett og slett kvalm, sånn type morgenkvalm hvor du føler for å spy hele tiden, når jeg får røyklukt rett i ansiktet eller noen stinker skikkelig innrøykt.

Så, alle røykere som absolutt MÅ røyke inne på busstopp og andre steder som LD nevner: er det virkelig ikke mulig å ta hensyn?

Må dere ødelegge dagsformen til andre?

Nei, jeg hadde det ikke sånn før og brydde meg egentlig ikke om hvor folk røykte, men nå opplever jeg det som virkelig ubehagelig og jeg er IKKE den eneste.

Skjerp dere!

Og, før dere som tar hensyn roper og bærer dere; det er IKKE dere jeg snakker til.

Skrevet

Er enig her.

Å røyke uten å ta hensyn er dårlig gjort!!!

Skrevet

Jeg pleide også å reise meg og gå bort fra menneske masser hvis jeg absolutt måtte ha en røyk. Sluttet for en månede siden, og merker virkelig nå hvor plagsomt det er med folk som blåser røyk rett på deg......Det vitner bare om mangel på folkeskikk og respekt for andre.

Skrevet

Røyken min er med meg uansett hvor jeg går. :ler:

Men greit! Jeg tar hensyn. På bussholderplassen, hvis jeg står ved siden av noen som røyker, går jeg ikke lenger ned, men røyker ikke personen flytter jeg meg. Såppas har jeg fått dyttet inn i den trange skallen min. :)

Skrevet
Ok, må starte med å si at jeg selv en gang lot nysgjerrigheten ta overhånd, for det å røyke så bare SÅ spennende ut. Jeg er altså en røyker, og ingen tvil om det.

Allikevel prøver jeg så godt jeg kan å ta hensyn både til røykere og (spesielt) ikke-røykere når jeg skal ta meg en "dødelig blås". Jeg irriterer meg selv over røykere som absolutt skal røyke i ENHVER sammenheng, uten tanke på andre mennesker rundt seg.

Hvis jeg sitter på en benk vedsidenav andre mennesker og venter på buss/tog, og får et akutt behov for en nikotin-pinne, reiser jeg meg opp fra benken og går noen meter unna!

Hva er vitsen med absolutt å ta seg en røyk i trange køer, og hva er vitsen med å røyke PÅ DANSEGULVET? Lurer på hvor mange sigaretthull jeg har fått i X antall bluser/bukser på grunn av dette...

Enig med deg. Er så dum å røyke sjøl, men tar hensyn.

Gjest Madam Felle
Skrevet

enig med Livets datter her, røyker ikke rett opp i ansiktet på folk foruten når vi er på en pub da, men røyker ikke når jeg danser.

Jeg hadde en episode for en liten stund siden der et kvinnemenneske absolutt skulle danse rett ved siden av meg med røyken i hånden. Jeg hentet et glass vann, og neste gang hun nærmet seg å sto og vrikket på ræven rett ved siden av meg, tok jeg glasset og slukket sigaretten hennes :hoho: snakk om et menneske som ble paff, trodde dama skulle dra til meg, men hun spurte bare hvorfor jeg hadde gjort det, og jeg sa bare det at jeg beklager, men jeg vil fortsatt ha alt håret mitt når jeg går her i fra også :sjarmor: hun ble temmelig snurt, men men når en må så må en, det var ganske mange ganger hun var nærmt håret mitt ( som er veldig stort)

Skrevet

Jeg har opplevd flere ganger å ta sigaretten ut av hånden på noen på dansegulvet og tråkke på den, så blir de drittsure. De må da få røyke på dansegulvet hvis de vil!

Igår sto jeg ved bussholdeplassen, den har ramme og tak, og det regnet. Det var en del mennesker i ly for regnet samlet der. Så kom det en driftig kvinne og pløyde barnevogna (sittevogn) inn mellom folkene, en dame skvatt til side. Tanken er god, tenkte jeg, ungen trenger da ikke få regn i hodet, men hun kunne kanskje smilt og nikket og slik fått lurt vogna under taket. SÅ drar hun ut røyken og fyrer opp. Midt blandt kanskje 10 mennesker som ikke røyket. Hva er det med slike mennesker egentlig? Jeg hadde lyst til å si noe, men kom ikke på noe som ikke var innlysende. "Kan du være så vennlig å røyke litt lenger borte?" "kan du være snill og ikke blåse røyk i ansiktet mitt?" Hun måtte jo ikke får regn på seg må skjønne. :evil:

Skrevet

Tok hensyn den gangen jeg røyka.

Var nok kanskje litt mer slepphendt med folkeskikken på utesteder/puber.... :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...