Ethereal Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Hei! Nå er jeg så utrolig lei av sminkestilen min! Trenger virkelig hjelp fra dere jenter her inne, både til hverdagslook og når jeg skal på fest. Jeg har brune øyne og lysebrunt, skulderlangt hår. Til vanlig bruker jeg mascara, "hudfarget" øyeskygge og litt kajal ved ytterkanten av øyet. Til fest bruker jeg omtrent det samme, men kanskje litt mer kajal og mascara. Også er jeg 18 år, så jeg vil gjerne ha en ungdommelig look, hvis dere skjønner I tillegg er øynene mine litt "katteformet". Kan også slenge på at til vanlig fremhever jeg øynene mine. Leppene bruker jeg bare leppepomade på. Dels fordi jeg er allergisk mot mange lipglosser, og også fordi jeg ikke syns jeg har så fine lepper (de er ganske tynne). Dessuten har jeg veldig markerte kinnben, og hjerteformet ansikt. Jeg er skikkelig redd for å kjøpe noe jeg kommer til å se fæl ut med, og da ender jeg bare opp med det samme hver gang. Hadde vært supert hvis dere hadde noen tips til øyeskygger osv. som dere som har samme hår-og øyefarge som jeg har. Takk for svar!
Ginen Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Jeg tenker det hadde vært gøy å gå på et parfymeri og få en makeover jeg. Har selv vært på MakeUpStore og betalt 495,- hvor jeg etterpå fikk produkter for den prisen. Dette var i forbindelse med brudesminken jeg fikk en del tips, og bruker produktene enda. Det er ikke bare overparfymerte jåledamer som jobber på slike steder, mange er ganske oppdaterte og flinke til å se hva som passer deg. På de fleste stedene tror jeg ikke du trenger å betale særlig heller, f.eks på Body Shop. Utover det kan du jo søke på make-up tutorial på youtube, mye fjas, men mye gøy å teste ut også. Og vil du gjøre det skikkelig så skaff deg bøkene til make-up-guru Kevyn Aucoin, han er flink han! Verdt et forsøk
Ethereal Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2009 Det var bra tips! Det skal jeg søren meg prøve Takk
Ms.Blaise Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Nå har jeg mørkere hår enn deg, men vil svare alikavel=) Du kler sikkert jordfarger mtp øyne og hårfarge. Du kan bruke den hudfargede øyenskyggen som base, så kan du legge hvit øyenskygge over øyelokket, og under hele nedre vippekant. Deretter kan du legge en lysebrun farge over det igjen (la det fortsatt være hvitt inn mot nesen både over og under). Så kan du legge en litt mørkere farge mot ytterkanten av øyet ved vippene og litt i globallinjen for å fremheve øynene. Dette kan du jo gjøre med de aller fleste farger dersom du vil ha en litt freshere look. Om du ikke bruker veldig kraftige farger, vil det se naturlig og fint ut, og ikke som om du skal på fest. Så kan du heller bruke sterkere farger om du skal det=)
Brianna Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Jeg har også brune øyne, men liker ikke å bruke øyenskyge til hverdags. Men en ting jeg elsker til fest er å legge en gullskimmerfarge helt opp til brynet som er tegnet opp, og så ha en del maskara på. Dette gir skikkelig fokus på øynene, og dette er da finest med nøytrale lepper. Solpudder er også fint til dette lykke til! Er forresten like gammel som deg om det skulle ha noe å si..
Jade Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 Har du funnet ut hva du ikke tåler i lipglossene? Har du sammenlignet ingredienslistene? Hvis du er allergisk mot parabener, så være obs på at MakeUpStore har dette i masse av sminken sin. Jeg ville ikke kjøpt noe sminke før du har gått med sminken såpass lenge at du vet om du reagerer på den eller ikke. Ellers håper jeg du får noen gode sminketips her, siden jeg har ganske like farger som deg, og er lite kreativ på øyenskyggefronten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå