Gå til innhold

Kvisebehandling på høyt nivå ...hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Hei, jeg trenger litt svar og råd fra andre som har eventuele erfaringer med

-Proactive programmet

-Tabletter mot kviser ("Hudpleie, Norpha Ren Hud og Acno osv)

-Roaccutan kuren, eller andre kurer dere har blitt presentert for

Nå er det slik at jeg bruker proactive programmet, har vel brukt det i en måned, sett småe forandringer i pannen, men ikke stort mer. Tenker å gi det litt mer tid, to måneder til kanskje, men samtidig skal jeg prøve noen reseptfrie tabletter. Spørsmålet er bare hvilket merke jeg skal velge, eller om noen har noen forslag, til noe som funker bra. Fortell gjerne i detaljer :-)

Ellers så lurer jeg på om hva de spør om og gjør med deg når en er hos en hudlege? Også noe jeg vurderer å gjøre for å få et produkt anbefalt fra en profesjonell.

Noen som har tid til å hjelpe meg ? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Malen
Skrevet

Jeg vil først anbefale deg å gå til en hudlege. For ca 10 år siden sluttet jeg med p piller, noe som resulterte i kviser/ byller i hele ansiktet. Jeg har aldri vært plaget med kviser, men da jeg sluttet på p piller ble det ubalanse i hormonene og massive kriseutbrudd ble resultatet.. Hudlegen ga meg tetracyclan, antibiotika som jeg brukte i ca et halvt år. Kvisene ble borte og jeg har ikke vært nevneverdig plaget med kviser etter dette. Vet at det sliter på psyken å ha kviser.. Selv sto jeg opp tidlig om morgenen for det var litt av et rituale jeg skulle gjennom før jeg kunne gå ut utgangsdøra.. dekkstift, concealer, foundation etc..

Mitt råd nummer 2 er å investere i gode hudpleieprodukter. Glycolsyre/ ahasyrer er effektive mot kviser og urenheter. Jeg har selv brukt produkter fra Jan Marini, men Md formulations og Mene & Moy er et par andre eksempler på merker som er bra. Du bør investere i en god rens med glycolsyre og krem/ serum med glycolsyre samt solfaktor (minst faktor 20).

Ikke vær redd for å ta kontakt med hudlege, bedre å gå dit tidlig slik at du slipper å få mye arr etter kvisene.

Skrevet

Jeg har hørt mye negativt om Proactiv, så var jeg deg ville jeg ikke brukt det. Ville heller investert i kvalitetsmerker, for eksempel MD Formulations - dette merket hjalp huden min veldig :)

Ellers har Diane p-piller vært helt genialt for min del.

Gjest Lydia1990
Skrevet

Først og fremst; IKKE BRUK PROACTIV!!!!

Hva som lønner seg for deg kommer helt ann på hvordan kvisene dine er, og hvor plaget du er. Ta deg en tur til legen din, få eventuelt en henvisning til hudlege, eller oppsøk en hudpleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...