Gjest Dyreelsker Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Heisann! Jeg bare lurer på en ting. Noen ganger i løpet av dagen stresser hunden min seg opp og følger etter meg overalt i huset. Da vil den ut på tur. Men da lurer jeg på når jeg egentlig burde ta den ut. For hvis jeg tar den ut når den stresser sånn så lærer den vel bare at "hvis jeg stresser meg opp og maser litt så får jeg gå på tur". Skal jeg da bare vente til han roer seg ned, for så å ta han med på tur? Hvordan gjør dere med hund det hjemme hos dere? På forhånd takk!
Gjest Illiya Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Ja, vent til han roer seg ned. Hunder finner fort ut hva som funker, og funker stress og mas, så holder han på!
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 i tillegg må du tenke over om hunden får lange nok turer og nok stimuli. den kan bli stresset uansett hvis den ikke får nok av dette. men enig i at det er lurt å vente til den er rolig, at det er du som bestemmer når den skal gå tur.
kaprifolen Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Hvis hunden vår stresser seg opp og hopper rundt, setter jeg den ut i hundegården eller løpelina.. Da får den gjort det den eventuellt må, men den synes ikke det er så veldig kjekt å være der alene.. Når den stresser sånn, er det som regel for å få oppmerksomhet, så da lar jeg han roe seg ned ute, og så kan vi gå tur etterpå.. Funker fint her. Men som regel så setter hun seg bare foran døra hvis hun må ut for å tisse eller bæsje. SKjønner hun at vi ikke ser henne, kan hun klynke litt, eller gi fra seg et kort bjeff hvis det trengs. *glad i flinke hunden min*
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Jeg ville tatt med hunden min ut om hun viste at det var på tide å komme seg ut. Det fordi det er så sjeldent den maser, og maser den så har jeg rett og slett ikke stimulert den nok. Men så har man de hundene som stresser med en gang det ikke skjer noe, de trenger ro-trening.
Gjest Glør Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Ja, vent til han roer seg ned. Hunder finner fort ut hva som funker, og funker stress og mas, så holder han på! Enig. Jeg har hatt min hund i fem år, og skjønner stort sett når hun faktisk må ut, og når hun bare er rastløs, men frem til du også gjør det må du bare sørge for å lufte så ofte at du trygt kan ignorere det ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå