Caramela Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Jeg er generelt nokså flørtete av natur, og flørter med både gutter og jenter, unge og gamle, som et kommunikasjonsmiddel. Jeg bruker også flørting en del på jobb for å skape god stemning. Jeg forstår at folk kan oppleve dette forskjellig, og i dag var det en kunde som tok mot til seg å gi meg en lapp med navn og nummer på. Jeg er ikke interessert i den form for utvikling av flørten, så hva skal jeg gjøre? Jeg vil jo såklart at han skal komme tilbake uten at det skal være spesiell stemning. Noe jeg kanskje føler det vil være om jeg ikke svarer. Men hvordan kan jeg formunlere det på en fin måte at jeg ikke er interessert? Finner ikke ord, er litt satt ut av situasjonen, hehe
waco Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Det å være luremus og lokke uten å mene ting fører jo til konsekvenser. Hvorfor liker du ikke karen da? Var han ikke flørtede nok, eller skjønte han ikke "jeg leker bare med deg blikket" du sendte ham?
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 10. juli 2009 #3 Skrevet 10. juli 2009 Har jobbet som bartender i mange år. Flørting er endel av gamet, men det betyr absolutt ingen ting fra min side. Har selvfølgelig opplevd noen interessante episoder, men stort sett så synes jo folk det er hyggelig å føle at de får litt ekstra kontakt.
Caramela Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2009 Det å være luremus og lokke uten å mene ting fører jo til konsekvenser. Hvorfor liker du ikke karen da? Var han ikke flørtede nok, eller skjønte han ikke "jeg leker bare med deg blikket" du sendte ham? Vel, vet ikke helt hvor lokkende det var da vi snakka om jobb og kaffe, men, okei. Det er flere grunner til jeg ikke er interessert i fyren, men det er vel nokså irrelevant? Poenget er uansett at lappen er mottatt, og nå vet jeg ikke riktig hva jeg skal gjøre med den. Kommer nok til å sende en mld og si det var tøft initiativ, men at jeg ikke er interessert på den måten.
waco Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Du har sikkert fått deg noen gratis ligg også. Det hører med til bartenderyrket. Det å tilfredstille fremmede menneskers ønske.
Filur Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Nå vet jeg ikke hva slags kundeforhold dette er, men du kan jo f.eks si at du ble smigret, men bedriften ikke ønsker slik kontakt mellom kundebehandler og kunde..(?)
Caramela Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. juli 2009 Smigret er et bra ord! *prøve å surre sammen en melding*
waco Skrevet 10. juli 2009 #8 Skrevet 10. juli 2009 Hvis du virkelig vil spille denne personen en puss, så gir du bare nummeret videre til en venninne av deg du misliker.
generalen Skrevet 10. juli 2009 #9 Skrevet 10. juli 2009 Det å være naturlig flørtende oppfattes lett som det å være "luremus". Kan som gutt si at det er noe av det mest irriterende å komme borti. Det gir jo et lite håp om at ei har et godt øye til deg, og for mange menn vil det falle naturlig å prøve å spille videre på det. Men når du flørter hyppig som en del av livsstilen din, så er det litt merkelig at du ikke har en backup-plan, i tilfelle noen misoppfatter intensjonen din? Synes det er litt merkelig at situasjonen ikke har oppstått før, men jeg vet jo ikke i hvilken grad du flørter. Men skal jo ikke begynne å pirke på måten du oppfører deg på, når det ikke var spørsmålet (for seint? ). Ærlighet varer lengst. Si rolig og ordentlig at du er flørtende av natur, og ikke mente noe mer med det. Han vil nok bli skuffet, og kanskje litt flau eller irritert, men det burde du jo ærlig talt tenkt over litt før, da du tydeligvis er klar over effekten av flørtingen din.
Ethereal Skrevet 10. juli 2009 #10 Skrevet 10. juli 2009 Selvfølgelig er det lov å flørte. Det er jo bare gøy, og de aller fleste mennesker tar det som et kompliment. Jeg vet at jeg føler meg mye bedre når den kjekke gutten som står i kassa sender meg et flørtende blikk og et stort smil, enn når han surmuler og ser ut som han kunne drept meg. For min del hadde jeg ikke sendt noe svar på meldingen. Hvis fyren hadde nevnt det neste gang han kom innom, hadde jeg bare sagt at jeg satt pris på komplimentet, følte meg smigret, men desverre ikke var interessert i noe.
waco Skrevet 10. juli 2009 #11 Skrevet 10. juli 2009 En gang flørta jeg med en dame som drev telefonsalg... Tror dere ikke jeg fikk henne hjem til meg å senere si setningen, "ja nå har jeg blitt spruta av en fremmed!.
Caramela Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 10. juli 2009 Selvfølgelig er det lov å flørte. Det er jo bare gøy, og de aller fleste mennesker tar det som et kompliment. Jeg vet at jeg føler meg mye bedre når den kjekke gutten som står i kassa sender meg et flørtende blikk og et stort smil, enn når han surmuler og ser ut som han kunne drept meg. For min del hadde jeg ikke sendt noe svar på meldingen. Hvis fyren hadde nevnt det neste gang han kom innom, hadde jeg bare sagt at jeg satt pris på komplimentet, følte meg smigret, men desverre ikke var interessert i noe. Dette var lurt! Får meg ikke helt til å sende noen mld, så ja, takk for godt forslag
Gjest Lynn Skrevet 10. juli 2009 #13 Skrevet 10. juli 2009 Dette var lurt! Får meg ikke helt til å sende noen mld, så ja, takk for godt forslag Lurt? Eller kanskje det du ønsket å høre? Jeg mener absolutt at du bør si skikkelig i fra. Er du "voksen" nok til å flørte deg innpå folk, må du ta ansvaret også. Tenk om han går og venter på deg? At han lar den dama slippe forbi, fordi han ennå tror på deg? Sånn rent hypotetisk da. Uansett, så er det ingen god følelse du gir ham, når du ikke gir noe svar. Vær i det minste en real medsøster, og unngå å gi mannen et syn på kvinner som f.eks. "luremus". Ikke la nok en mann få en negativ erfaring med kvinner som han kan bringe videre i livet sitt og videre i sin oppfatning og tilnærming til oss.
Gjest brutal_mann Skrevet 10. juli 2009 #14 Skrevet 10. juli 2009 Takk for smigrende lapp, men jeg tror nok dessverre at typen min ikke er like glad for den Klem fra N.N.
ninuska_ Skrevet 10. juli 2009 #15 Skrevet 10. juli 2009 Jeg forstår deg godt - kunder kan ta det feil når man snakker ekstra lenge med dem etc. Jeg opplever mange sure kunder i løpet av en dag - og når noen er "normale" mot meg, og snakker lett og fritt om både jobb, været og diverse, så oppfører jeg meg slik jeg alltid ville - litt flørtete, sprudlende og glad. Det er ikke noe jeg kan skru av og på - og hvis noen vil be meg ut for jeg har virket interessert i å høre hva de har å si - værsågod. Det er hyggelig det - jeg ville sagt at jeg ble veldig smigret, men at du la ikke noe mer i det enn en hyggelig prat.. kanskje
GodsChild Skrevet 10. juli 2009 #16 Skrevet 10. juli 2009 Takk for smigrende lapp, men jeg tror nok dessverre at typen min ikke er like glad for den Klem fra N.N. Det hadde jeg ogsaa gjort. Jeg hadde nok sendt ham en liten mld, saa han skal slippe og gaa rundt og tenke paa deg og lure paa om du kanskje ringer
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #17 Skrevet 10. juli 2009 Jeg er generelt nokså flørtete av natur, og flørter med både gutter og jenter, unge og gamle, som et kommunikasjonsmiddel. Jeg bruker også flørting en del på jobb for å skape god stemning. Jeg forstår at folk kan oppleve dette forskjellig, og i dag var det en kunde som tok mot til seg å gi meg en lapp med navn og nummer på. Jeg er ikke interessert i den form for utvikling av flørten, så hva skal jeg gjøre? Jeg vil jo såklart at han skal komme tilbake uten at det skal være spesiell stemning. Noe jeg kanskje føler det vil være om jeg ikke svarer. Men hvordan kan jeg formunlere det på en fin måte at jeg ikke er interessert? Finner ikke ord, er litt satt ut av situasjonen, hehe Du kunne sende en melding tilbake "hva er det du vil", og dersom du får ditt forventede svar, kan du anmelde mannen for sextrakassering og kanskje for forsøk på horekunderi.
Gjest Gjest_Tintin_* Skrevet 11. juli 2009 #18 Skrevet 11. juli 2009 Det er vitenskapelig bevist at menn er dårlige til å se forskjell på normal vennlig oppførsel fra kvinner og mer reell interesse. Med det som utgangspunkt, hvordan kan du da forvente at menn skal se forskjell på flørt uten noen dypere hensikter og mer seriøs flørt? Du kan like det eller ikke, men sånn er menn. Som en annen sa her, så er det merkelig at dette ikke har hendt før. Og det kommer til å hende igjen hvis du fortsetter. For all del, bare fortsett, men regn med at slike situasjoner inntreffer fra tid til annen.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #19 Skrevet 11. juli 2009 Det er vitenskapelig bevist at menn er dårlige til å se forskjell på normal vennlig oppførsel fra kvinner og mer reell interesse. Med det som utgangspunkt, hvordan kan du da forvente at menn skal se forskjell på flørt uten noen dypere hensikter og mer seriøs flørt? Du kan like det eller ikke, men sånn er menn. Det å si at menn "bare er sånn" er ingen akseptabel unnskyldning når mennene misforstår kvinnenes opptreden. Menn MÅ lære å forstå når en kvinne er interessert og når hun kun er vennlig, slik at hun unngår ubehagelige tilnærmelser fra mannen og uønsket oppmerksomhet. Menn som feiltolker signalene, må generelt slutte med å ta initiativ overfor kvinner de er interessert i. Om de ikke gjør dette, vil de stadig vekk forulempe kvinner og i verste fall forårsake at kvinnene blir redd kontakt med menn i sin allminnelighet (noen vil dog mene at en slik frykt er såpass velbegrunnet at terskelen for kontakt mellom kvinner og menn burde vært langt høyere enn den er i dag). Veien til straffbar seksuell trakassering blir uhyre kort for slike menn som ikke evner eller har vilje til å oppfatte kvinnenes signaler.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #20 Skrevet 11. juli 2009 Det å si at menn "bare er sånn" er ingen akseptabel unnskyldning når mennene misforstår kvinnenes opptreden. Menn MÅ lære å forstå når en kvinne er interessert og når hun kun er vennlig, slik at hun unngår ubehagelige tilnærmelser fra mannen og uønsket oppmerksomhet. Menn som feiltolker signalene, må generelt slutte med å ta initiativ overfor kvinner de er interessert i. Om de ikke gjør dette, vil de stadig vekk forulempe kvinner og i verste fall forårsake at kvinnene blir redd kontakt med menn i sin allminnelighet (noen vil dog mene at en slik frykt er såpass velbegrunnet at terskelen for kontakt mellom kvinner og menn burde vært langt høyere enn den er i dag). Veien til straffbar seksuell trakassering blir uhyre kort for slike menn som ikke evner eller har vilje til å oppfatte kvinnenes signaler. Det er gjort vitenskapelige undersøkelser rundt dette, som viste at de aller fleste menn hadde store problemer med å skille mellom vanlig vennlig oppførsel og reell flørting og invitter. Du sier altså at de aller fleste menn må slutte å ta initiativ overfor kvinner? Jaja, da får vi jo en artig verden. Kanskje kvinner begynner å ta initiativ da? Eller kanskje du ønsker et samfunn ala muslimske land i Midtøsten med totalt skille mellom kvinner og menn og planlagte ekteskap?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå