Gå til innhold

Hvordan få ren en badromspeile som er blitt grå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg spørre dere her inne om tips og råd,badromspeilen vår har blitt helt grå,jeg har brukt jif bad,jif vinduspray,zalo. Jeg fikk et tips om avispapir men det virket ikke. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er speilet sånn grått at det ikke går an å se refleksjoner i det, eller er det bare skittent?

Jeg bruker en tørr microfiberklut (uten noe såpe eller noe på altså) og bare gnikker på speilet, da får jeg best resultat.

Viss ikke kan det høres ut som om "refleksjonslaget" er slitt vekk eller ødelagt.

Skrevet

Kan prøve med salmiakk på en ren klut, der burde gjøre susen hvis d bare er skittent :)

Skrevet

Hvis det er på den siden som kan vaskes, blander du en halv sprut med zalo og en kork salmiakk i en halvliter varmt vann, og vasker over det et par ganger med det. Vri kluten en gang, og tørk av.

Hvis belegget forsvinner, kan du vaske det litt hyppigere med tilsvarende blanding på ei pumpeflaske, eller med kjøpevindusvask og nal.

Kan virke som om det kan være film av gamle såperester. Hvis ikke hele slekta er kjederøykere. Men tjærehinne forsvinner etter en eller to gangers vask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...