Pusill Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Jeg har for øyeblikket ett par Adidas Goretex joggsko,og jeg har aldri hatt flere vannblemmer under eller på siden av tærne.Er dette skoene sin feil? Kan noen anbefale ett par virkelig gode joggesko.Jeg har lett overpronasjon og er 6-8 kilo for mye.Bør jeg ha støtte i tillegg til demping?Jeg løper en del på asfalt,bør de være heldempet? Har også litt lett for å få benhinnebetennelse i den ene leggen.Er det også skoene sin feil?Hvis jeg først har fått det,er det ikke så mye bedre å løpe i terreng(skogsstier).
Gjest SmallTalk Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Er skoene dine nye eller gamle? Og hvor på føttene får du vannblemmer? Er de nye så kan det hende at de må gåes inn litt. Hvis de er gamle, ville jeg vurdert å bytte dem ut. Joggesko bør byttes med jevne mellomrom pga at sålen blir nedtråkket og får dårligere demping. Tips for å unngå vannblemmer: Doble sokker. Altså to sokker på hver for. Da gnisser sokkene mot hverandre, istedenfor mot huden.
Pusill Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2009 Er skoene dine nye eller gamle? Og hvor på føttene får du vannblemmer? Er de nye så kan det hende at de må gåes inn litt. Hvis de er gamle, ville jeg vurdert å bytte dem ut. Joggesko bør byttes med jevne mellomrom pga at sålen blir nedtråkket og får dårligere demping. Tips for å unngå vannblemmer: Doble sokker. Altså to sokker på hver for. Da gnisser sokkene mot hverandre, istedenfor mot huden. Jeg har kanskje hatt dem i 5 måneder.Jeg vet at de må byttes med jevne mellomrom.Hehe.Jeg får vannblemmene under,eller på siden av tærne.Av og til på hælen også. Takk for tipset med doble sokker.Jeg er av den typen som svetter uhorvelige mengder under trening,så det ligger vel noe der.
Gjest SmallTalk Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Jeg har kanskje hatt dem i 5 måneder.Jeg vet at de må byttes med jevne mellomrom.Hehe.Jeg får vannblemmene under,eller på siden av tærne.Av og til på hælen også. Takk for tipset med doble sokker.Jeg er av den typen som svetter uhorvelige mengder under trening,så det ligger vel noe der. Har du fått vannblemmer helt siden skoene var nye? I såfall så kan det være et tegn på at skoene ikke passer helt til føttene dine. Hadde de vært nye, så hadde det nok gått over etter hvert, men i og med at du har hatt de noen måneder må det være noe annet. Anbefaler uansett å prøve med doble sokker først, det har redda meg fra gnagsår mang en gang.
Pusill Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2009 Har du fått vannblemmer helt siden skoene var nye? I såfall så kan det være et tegn på at skoene ikke passer helt til føttene dine. Hadde de vært nye, så hadde det nok gått over etter hvert, men i og med at du har hatt de noen måneder må det være noe annet. Anbefaler uansett å prøve med doble sokker først, det har redda meg fra gnagsår mang en gang. Begjynte vel å få blemmene for bare noen uker siden.
Chanel.No5 Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Begjynte vel å få blemmene for bare noen uker siden. Kanskje du svetter mer nå som det er sommer og dette gjør sitt at det blir fuktigere i skoene og lettere å gnage frem blemmer under joggeturen? En hovner alltid litt opp i kroppen når det er varmt ute også..
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 25. september 2009 #7 Skrevet 25. september 2009 Jeg har for øyeblikket ett par Adidas Goretex joggsko,og jeg har aldri hatt flere vannblemmer under eller på siden av tærne.Er dette skoene sin feil? Kan noen anbefale ett par virkelig gode joggesko.Jeg har lett overpronasjon og er 6-8 kilo for mye.Bør jeg ha støtte i tillegg til demping?Jeg løper en del på asfalt,bør de være heldempet? Har også litt lett for å få benhinnebetennelse i den ene leggen.Er det også skoene sin feil?Hvis jeg først har fått det,er det ikke så mye bedre å løpe i terreng(skogsstier). Hvis du løper mye på asfalt burde du absolutt ha en fulldempet sko. Jeg foreslår at du drar til nærmeste sportsbutikk med kompetanse og ber dem om å hjelpe deg med å finne ut hviken sko du burde ha Asics er best og ledende innen løpesko og er ofte godt støttet bak også i tillegg til oppbygging for folk med svake ankler. Vet at denne tråden er urgammel nå, men men
Pusill Skrevet 25. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2009 Hvis du løper mye på asfalt burde du absolutt ha en fulldempet sko. Jeg foreslår at du drar til nærmeste sportsbutikk med kompetanse og ber dem om å hjelpe deg med å finne ut hviken sko du burde ha Asics er best og ledende innen løpesko og er ofte godt støttet bak også i tillegg til oppbygging for folk med svake ankler. Vet at denne tråden er urgammel nå, men men Tusen takk for svar likevel:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå