Gå til innhold

Soon

Soon

Anbefalte innlegg

Natta var heldigvis grei, men natt til i går var litt slitsom. I natt våkna jeg av at jeg lurte på hvorfor i all verden ikke guttungen hadde bedt om mat. Da var det gått nesten 3 timer siden forrige mating. Han våknet ikke så lenge etterpå da. 20-30 minutter senere.

Mannen er en engel som tar seg av bleieskift om natta. Det blir nok til at vi må bytte litt på det når han skal på jobb igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: Ammet i dag tidlig, med brystskjold og det gik kjempebra!!

Men nå skal jeg ikke bli like ivrig som sist, så skal amme av og til og hovedsaklig pumpe meg - iallefall noen dager til.

Men ser jo kanskje litt lovende ut da... :)

Endret av soon_to_be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Lovende liker vi! Håper det fortsetter!

Ja, krysser fingrene for det...

Det positive med skjoldene er at de er litt store, så da må han bare gape høyt og godt for å få tak - er ikke sår på brystvortene nå, men har angst for å få det igjen så syns skjoldene er kjekke å ha enn så lenge...:sjenert:

Nå ringte akkurat helsesøster, kommer på hjemmebesøk på onsdag - det blir spennende å se vekta til lillemann, og å få litt råd ang ammingen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmebesøk er koselig. :)

Ja, er det det?

Håper det...gleder meg, og er som sagt spent på vekta til lillegutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt hjemmebesøk av helsesøster var helt bortkastet. For det første kom hun ikke før lillegutt var drøye fem uker fordi hun hadde hatt ferie. Dama var koselig nok, men hun leverte bare noen brosjyrer og informerte om ting vi måtte ha finni ut på egen hånd for lenge siden.. (Ikke hadde hun med noe vekt heller, for evt. veiing av gutten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt hjemmebesøk av helsesøster var helt bortkastet. For det første kom hun ikke før lillegutt var drøye fem uker fordi hun hadde hatt ferie. Dama var koselig nok, men hun leverte bare noen brosjyrer og informerte om ting vi måtte ha finni ut på egen hånd for lenge siden.. (Ikke hadde hun med noe vekt heller, for evt. veiing av gutten)

5 uker var jo lenge da...

Heldigvis sa hun at hun skulle ta med vekt, og virket veldig koselig på telefonen iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny amming i natt - gikk også bra :hoppe:

Idag har jeg med en liten umulius å gjøre - prøver å pumpe meg, men en liten en som bare surver...da bli man igjen litt motløs over å bruke tiden slik på pumping og koking etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det knot fra G når puppen nærmer seg litt tom. Jeg må ærlig talt si at nattammingene går best her, fordi da får de stakkars puppene sjans til å bli såpass fulle at de er litt stramme/småsprengte. Da kommer maten fort nok, tidvis litt vel fort, for en utålmodig liten en. ;)

Det er ikke få ganger han har sovnet ved puppen...med melkebart! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir det knot fra G når puppen nærmer seg litt tom. Jeg må ærlig talt si at nattammingene går best her, fordi da får de stakkars puppene sjans til å bli såpass fulle at de er litt stramme/småsprengte. Da kommer maten fort nok, tidvis litt vel fort, for en utålmodig liten en. ;)

Det er ikke få ganger han har sovnet ved puppen...med melkebart! :ler:

:ler: Ja, det er litt småstyr med den her matinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny amming i kveld, og det går fortsatt fin-fint :)

Tenker å legge inn èn amming mer per dag, sånn at puppa får vent seg til det igjen...ååå, er så mye enklere å amme altså - da er jo alt gjordt i èn vending, og ikke tre...

Er iallefall glad for at det går så bra nå, men tør ikke ta helt av enda da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid like lett med den amminga! Men du har jo vært kjempeflink hittil da, mange som ville gitt opp av mindre... Håper det snart går på skinner! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ikke alltid like lett med den amminga! Men du har jo vært kjempeflink hittil da, mange som ville gitt opp av mindre... Håper det snart går på skinner! :jepp:

Har vært nære på fler ganger, men nå ser det iallefall ut til å gå fremover....krysser alt jeg har for at det går seg til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så godt å høre at ammingen går oppover :)

Det er så greit med de skjoldene, uten de hadde ikke vi fått til amminga,han ville absolutt ikke ta knoppen min :sjenert:

Når det gjelder hjemmebesøk ser jeg at hun tar med vekt? Har aldri hørt om det jeg :fnise: Her må vi reise ned å veie dem selv om vi vil vite. Men det er igrunnen greit, da kan en spørre om ting man lurer på eller bare slå av en prat innimellom :)

Håper dere får ei hyggelig helsesøster da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så godt å høre at ammingen går oppover :)

Det er så greit med de skjoldene, uten de hadde ikke vi fått til amminga,han ville absolutt ikke ta knoppen min :sjenert:

Når det gjelder hjemmebesøk ser jeg at hun tar med vekt? Har aldri hørt om det jeg :fnise: Her må vi reise ned å veie dem selv om vi vil vite. Men det er igrunnen greit, da kan en spørre om ting man lurer på eller bare slå av en prat innimellom :)

Håper dere får ei hyggelig helsesøster da :)

Ja, går fremover - nesten litt overrasket - men livredd for at det skal bli sårt igjen, så bruker skjoldene de gangene jeg ammer...

Å, har så lyst til å bare amme, tar så innamri lang tid å drive med amming, pumping, mating og koking...så når man er ferdig med alt er det liksom bare på`n igjen med samme regla...mens når jeg ammer er alt gjort i ett og det er jo så deilig!

Heldigvis har han ikke blitt sugeforstyrret heller, tar like lett flaske, smokk og skjold...spennende å se om han tar brystvorta "bar" når den tid kommer...

Ja, hun spurte om jeg ville hun skulle ta med vekta, og det var jo kjempe allright, da slipper jeg å måtte ned til sentrum med lillegutt med det første.

Usikker på om jeg orker å gå de 4km hver vei...vi har jo ikke bil og pga ks`et kjenner jeg at jeg ikke orker å gå all verdens...

Er virkelig spent på vekta, men syns jeg ser det på han at han har blitt litt større, selv om han fortsatt "svømmer" i str. 50... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...