Minttu Skrevet 26. august 2009 #501 Del Skrevet 26. august 2009 Alle er forskjellig vet du - og jeg er litt lavere enn deg også... Går mye bedre med meg - har hatt to vellykkede amminger idag, og det er godt. Men skal ikke bli for overivrig igjen, så skal pumpe meg neste gang, slik at puppa ikke blir såre igjen Det er sant.. Men jeg skal få det av meg hehe Så flott at du har ammet Får ikke slite de helt ut, så sikkert godt å pumpe litt. Også så koselig å lese historien din! Og når bebisen din ble veid fikk jeg melding Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. august 2009 #502 Del Skrevet 26. august 2009 Så koselig å lese historien din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. august 2009 Forfatter #503 Del Skrevet 28. august 2009 Var på ammepolikliniken igår - puppa er helt umulig igjen, sårt og ømt hele tiden Så igår pumpet jeg annenhver time, men han har nå fått melka på fleske istedet for med sprøyte og det er jo litt mer kos da...men tar på å pumpe og koke og styre også...blir litt motløs. Skal pumpe hver tredje time idag, og så får vi se hvordan det blir fremover. Har mest lyst å bare droppe hele amminga, gi mme...men er jo litt trist det og, mest fordi det er så mye press med at man MÅ jo amme.... Ellers veide vi lillegutt igår, og han veide 2955g - på lørdag da vi dro hjem veide han 2845, så det er da enda godt han legger på seg iallefall. Var ute på første trilletur i går også, og han trivdes i vogna for å si det sånn, sov som en stein enda vi var innom både kjæres og min jobb, jobben til bestemor og gamle jobben min og viste han frem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. august 2009 #504 Del Skrevet 28. august 2009 Håper det går bedre etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. august 2009 #505 Del Skrevet 28. august 2009 Skjønner deg så godt ang. pumping, og flasking og amming.. Det er stress. Jeg gikk gjennom en sånn "kur" for å få opp produksjonen - pumpe annenhver time i to døgn. Og da sterilisering av pumpa og flasker, mating, bleieskift osv. innimellom ble det ikke mye søvn.. Følte det som veldig stress. Så derfor var det på en måte en lettelse da melka gikk tom etter 1 måned. Da var det bare å innstille seg på at her blir det mme og flasker. Og ting ble lettere da., (selvom jeg rett som det er blir så trist og lei meg og skuffa fordi jeg ikke fikk til amminga..) Lykke til! Du er tøff som gjør alt du kan, lillegutt setter pris på det! Og det er det å prøve så godt man kan som gjør en god mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. august 2009 Forfatter #506 Del Skrevet 28. august 2009 Skjønner deg så godt ang. pumping, og flasking og amming.. Det er stress. Jeg gikk gjennom en sånn "kur" for å få opp produksjonen - pumpe annenhver time i to døgn. Og da sterilisering av pumpa og flasker, mating, bleieskift osv. innimellom ble det ikke mye søvn.. Følte det som veldig stress. Så derfor var det på en måte en lettelse da melka gikk tom etter 1 måned. Da var det bare å innstille seg på at her blir det mme og flasker. Og ting ble lettere da., (selvom jeg rett som det er blir så trist og lei meg og skuffa fordi jeg ikke fikk til amminga..) Lykke til! Du er tøff som gjør alt du kan, lillegutt setter pris på det! Og det er det å prøve så godt man kan som gjør en god mamma! Tusen takk Sitter her med tårer i øynene pga dine koselige ord - for ja, det er skikkelig stress og jeg har fler venninner som også slet med det samme og som også følte "lettelse" når det til slutt bare ble til at babyen fikk mme.... Men så er det allikevel den "stoltheten" å ville amme da, er virkelig et press fra omverdenen, men det er som du sier slik at hvis man har gjort alt man kan så er det heldigvis godt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. august 2009 #507 Del Skrevet 28. august 2009 Husk: Både MM og MME gjødsler unger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. august 2009 #508 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg føler sånn med deg. Jeg satt selv så uendelig pris på litt oppmuntring da jeg selv var i en sånn situasjon. Føles som overalt man leser er det om amming og hvor bra det er. Leser om andre som får til ammingen uten problemer - melka renner fra dag 1, ungen suger helt riktig, og har aldri hatt en sår brystvorte.. Det er ikke sånn du trenger å lese nå - styr unna! Barseltårene kommer lett nok uansett. Jeg vet, og du vet, at morsmelk er det beste for barnet. Det er opplest og vedtatt. Jeg tør nesten påstå at mødre som må over på mme vet dette bedre enn noen andre. Det er skikkelig nederlagsfølelse å ikke få det til. Man føler seg litt annenrangs som mor. Jeg har hatt og har akkurat disse følelsene, og det er sårt. Veldig sårt. Vanlig kommentar; det blir da folk av unger som får mme også... Synes den er litt dum, alltid ment godt, men den hjelper ikke så mye siden folk synes de må påpeke det liksom. Jeg vet ikke om det hjelper å høre det jeg sier, men jeg synes slikt hjalp. Du er ikke alene. Det er mange som sliter med amming. Jeg fødte på ammingens høyborg (Gro Nylanders Riksen) og dro derifra med strenge ordre om at jeg aldri måtte gi opp. (selvom jeg fikk svært lite hjelp da jeg var der). Aldri? Hva skulle jeg gjøre når det tilslutt kun kom 5 ml mm i døgnet? Nei, nå prater jeg meg helt bort i dagboka di. Sorry. Poenget mitt: Mange har opplevd det samme som deg. Du er ikke alene. Gutten din vil evt. trives godt med mme. Det viktigste: Du er en god mor! Du er den beste moren akkurat din gutt kan be om! Du gjør alt du kan, og all fortvilelse kommer faktisk fordi du vil det beste for sønnen din. Tenk på det; du vil det beste for sønnen din. Det er derfor det er sårt og tøft. Men også akkurat derfor du er den beste for din lillegutt! Igjen, masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. august 2009 Forfatter #509 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg føler sånn med deg. Jeg satt selv så uendelig pris på litt oppmuntring da jeg selv var i en sånn situasjon. Føles som overalt man leser er det om amming og hvor bra det er. Leser om andre som får til ammingen uten problemer - melka renner fra dag 1, ungen suger helt riktig, og har aldri hatt en sår brystvorte.. Det er ikke sånn du trenger å lese nå - styr unna! Barseltårene kommer lett nok uansett. Jeg vet, og du vet, at morsmelk er det beste for barnet. Det er opplest og vedtatt. Jeg tør nesten påstå at mødre som må over på mme vet dette bedre enn noen andre. Det er skikkelig nederlagsfølelse å ikke få det til. Man føler seg litt annenrangs som mor. Jeg har hatt og har akkurat disse følelsene, og det er sårt. Veldig sårt. Vanlig kommentar; det blir da folk av unger som får mme også... Synes den er litt dum, alltid ment godt, men den hjelper ikke så mye siden folk synes de må påpeke det liksom. Jeg vet ikke om det hjelper å høre det jeg sier, men jeg synes slikt hjalp. Du er ikke alene. Det er mange som sliter med amming. Jeg fødte på ammingens høyborg (Gro Nylanders Riksen) og dro derifra med strenge ordre om at jeg aldri måtte gi opp. (selvom jeg fikk svært lite hjelp da jeg var der). Aldri? Hva skulle jeg gjøre når det tilslutt kun kom 5 ml mm i døgnet? Nei, nå prater jeg meg helt bort i dagboka di. Sorry. Poenget mitt: Mange har opplevd det samme som deg. Du er ikke alene. Gutten din vil evt. trives godt med mme. Det viktigste: Du er en god mor! Du er den beste moren akkurat din gutt kan be om! Du gjør alt du kan, og all fortvilelse kommer faktisk fordi du vil det beste for sønnen din. Tenk på det; du vil det beste for sønnen din. Det er derfor det er sårt og tøft. Men også akkurat derfor du er den beste for din lillegutt! Igjen, masse lykke til! Igjen, takk for trøstende ord. Det skal sies at jeg har fått utrolig masse hjelp på sykehuset her, med trøstende ord, en hjelpende hånd både da jeg fortsatt lå der og i etterkant. Senest idag ringte hun fra ammepoliklinikken og spurte hvordan det går, og hun har hele tiden vært støttende - uansett hva vi velger å gjøre, så har jeg deres fulle støtte, og det er herlig! Nå får vi ta tiden til hjelp, skal pumpe iallefall ute helga, så får vi se om jeg prøver å legge til igjen. Dessuten, er jeg glad, er babyen glad, så går det ikke i lengden så går vi over til mme, noe som gjør det enklere for meg og som da vil få innvirkning på lillegutt Humøret er iallefall ikke borte enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. august 2009 #510 Del Skrevet 28. august 2009 Godt å høre! Tror du sier noe veldig viktig selv; er mor glad, er ungen glad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 28. august 2009 #511 Del Skrevet 28. august 2009 Til tross for vanskeligheter med amming, så virker det som om du har det bra og det er bra! Kos deg med gutta dine og ha en fin helg Ps; utrolig fin ticker du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 28. august 2009 Forfatter #512 Del Skrevet 28. august 2009 Godt å høre! Tror du sier noe veldig viktig selv; er mor glad, er ungen glad! Jepps Til tross for vanskeligheter med amming, så virker det som om du har det bra og det er bra! Kos deg med gutta dine og ha en fin helg Ps; utrolig fin ticker du har Jeg har det jo supert med gutta mine Bare den her amminga som går en litt på nervene, men prøøøver å ikke tenke så mye på det, selv om det er vanskelig når mesteparten av dagen går med til det... Ha en flott helg du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 29. august 2009 Forfatter #513 Del Skrevet 29. august 2009 Idag har vi vært på trilletur hele den lille familien Gikk til butikken og handlet mat, innom ett vennepar på vei hjem og skravlet litt i gården hos de og så hjem igjen - lillegutt sov hele veien og sover fortsatt på verandaen. Er ca 2 km hver vei til butikken, og det gikk kjempefint - deilig å bevege seg litt igjen, kjenner ingenting i såret heller! Endelig er blåveisen borte også og kjenner bare litt småvondt i blåmerkene på leggen. Føler meg piggere for hver dag som går, og det er herlig - har ingen problemer med å rydde og styre litt hjemme, men passer på å ikke bære tungt, støvsuge etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 29. august 2009 #514 Del Skrevet 29. august 2009 Så flott at du har det så bra! Går virkelig fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. august 2009 #515 Del Skrevet 30. august 2009 Så bra at du er såpass på bedringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 30. august 2009 #516 Del Skrevet 30. august 2009 Så godt du ikke kjenner så mye til såret, høres ut som dere hadde en fin trilletur Er jo godt å komme seg litt ut, da kommer en seg vel mye fortere Tror alle unger elsker å være ute i vogna, selv har jeg ikke vært så flink til å gå turer men nå som vi har fått litt rutiner blir det vel bedre håper jeg Hvordan er han på natta? (husker ikke om jeg har spurt før) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. august 2009 Forfatter #517 Del Skrevet 30. august 2009 Så godt du ikke kjenner så mye til såret, høres ut som dere hadde en fin trilletur Er jo godt å komme seg litt ut, da kommer en seg vel mye fortere Tror alle unger elsker å være ute i vogna, selv har jeg ikke vært så flink til å gå turer men nå som vi har fått litt rutiner blir det vel bedre håper jeg Hvordan er han på natta? (husker ikke om jeg har spurt før) Eksemplarisk på natta - oppe en gang pr natt for mat kos og stell, og så sover han videre til ca 9. I natt er første gang han har vært oppe to ganger, sikkert fordi jeg skrøt så mye av at han var oppe kun en gang pr natt, her i går... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. august 2009 Forfatter #518 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Effektiv dag sålangt - kjære har endelig fått klippt plenen. og jeg har vasket badet mens Lilleklump sov. Så våknet han og fikk litt mat - og nå sover han igjen mens jeg får pumpet Har fått satt på en gigastor klesvask også, så her går det unna Endret 30. august 2009 av soon_to_be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. august 2009 #519 Del Skrevet 30. august 2009 Koselig med eksemplarisk gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. august 2009 Forfatter #520 Del Skrevet 30. august 2009 Koselig med eksemplarisk gutt! Ja, kan ikke klage Så i dagboka di at dere hadde litt av en dag og natt her... Huff, ikke artig med luft da sikkert - skjønner jo at han lille din blir sinna og grinete da. Bra det er over nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå