Gå til innhold

Soon

Soon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er lillegutten i seng og sover søtt ;)

---

I går var jeg og en venninne i svømmehallen - ah, var sååå herlig å bevege seg litt og være Soon, og ikke bare "mamma`n til E".

Vi svømte i 45 minutter non-stop, ble ca 1 km. Og så ble det badstu etterpå - kjempegodt å ta vare på seg selv litt også. Virkelig å anbefale :jepp:

Så blir det ny svømmetur på mandag igjen, gleder meg allerede.

---

5 mnd kontroll på mandag også, blir spennende å se hvor stor E har blitt.

Og hva helsesøstra sier om mat, søvn etc ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 måneders kontroll idag.

Oppdaterer målene

Vekt ved fødsel: 3040g

Vekt 1 måned: 3620g

Vekt 6 uker: 3960g

Vekt 2 måneder: 4380g

Vekt 3 måneder: 5220g

Vekt 4 måneder: 6500g

Vekt 5 måneder: 7460g

Lengde ved fødsel: 47,8cm

Lengde 6 uker: 52,5cm

Lengde 2 måneder: 54,5cm

Lengde 3 måneder: 57cm

Lengde 4 måneder: 59,5cm

Lengde 5 måneder: 63cm

Hodeomkrets ved fødsel: 34cm

Hodeomkrets 6 uker: 38cm

Hodeomkrets 3 måneder: 40,7cm

Hodeomkrets 5 måneder: 43,2cm

Vaksiner var lite gøy :( men E var så trøtt attpåtil, så hjalp vel ikke på humøret å få to stikk i lårene.

Han sovnet mens jeg kledde på han etter timen, stakkars.

Ellers var alt bra, han var en sterk og oppvakt, og fin gutt :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at alt er vel. Vi skal på forsinket kontroll i morgen, så da er det min gutt som skal stikkes, stakkar.

Huff ja, ikke noe gøy med de vaksinene. Lykke til i morra.

Nå er det heldigvis ikke fler før 12 mnd :)

Ja, godt at alt er bra med lilleklumpen min :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. Han blir nok som sist. Slapp og trøtt av det.

Han her har sovet bra i natt og foreløpig i dag ja, litt varm og, men ikke nevneverdig med feber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, en stund siden jeg hadde vært inne her.

---

Forsåvidt ikke mye nytt å berette, men - venter fortsatt i spenning på tenner - tror jeg kaaaanskje kan skimte en liten, hvit prikk nede til venstre, så får håpe det er noe på gang.

E er iallefall veldig ivrig med hendene i munnen fortsatt (men det er ikke akkurat noe nytt - holdt på i 3 mnd i strekk nå, stakkars).

Han er også veldig "oppmerksomhetsyk".

Hvis han ligger å leker, og ser at vi går forbi og blir ute av synsfeltet, så hyyler han til og gråter...litt slitsomt, for føler jeg ikke får gjordt noen verdens ting.

Er ikke like flink til å leke for seg selv for tiden syns jeg.

Han prøver veldig på å krype om dagen, men han skjønner ikke helt hvordan han skal få det til, løfter opp armene og spreller ivrig med beina :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 måneder med gnaging ja. Her har vi hatt hyling og gnaging i to dager, og jeg holder ikke ut mye lenger...

:goodbye: Tussi!

Koselig med besøk i boka mi ;)

Ja, jeg vet...3 mnd begynner å bli lenge nå - så ikke klag etter to dager ;)

Neida! Klag i veg - her har det ikke vært så mye hyling heldigvis, for hvis han hadde drevet med dèt i 3 mnd også, hadde jeg nok gått på veggen for lengst.

Bare håper så inderlig at de kommer snart... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen tenner - men nå kan jeg ikke skjønne annet enn at det må nærme seg.

Han begynte denne uka med fler bæsjebleier enn normalt og jeg tenkte at nå skjer det...men han har fortsatt hele uka...2-3 bæsjebleier om dagen, mot 0-1 vanligvis - men det kan selvfølgelig skyldes mer fast føde...

Han har i tillegg blitt helt umulig å legge på dagtid, hyyyler og står i bro i senga, og det ender jo med at vi må ta han opp igjen.

Går mye fler timer mellom lurene nå også, enn tidligere - men så blir han jo eldre og søvnmønsteret kan jo endre seg.

Så her har det kun vært to lurer - korte sådan - pr. dag på dagen.

Ellers sover han fra 19-19.30 tiden til ca 06-06.30 - med mat en gang på natta og da han våkner på morran.

I dag fikk han sin første fulle porsjon med grøt, og litt vann - dropper å gi melk etter grøten nå - blir som regel bare 30ml han vil allikevel, så da får det greie seg med vann.

Tenkte å lage litt grønnsaksmos i ettermiddag, hvis han lar meg holde på uten for mye klaging ;)

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får lov da. Vi lager alt sånt etter leggetid. For meg er det omtrent avkobling å stulle i fred og ro på kjøkkenet, og ikke hastig, slik som når middagen lages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får lov da. Vi lager alt sånt etter leggetid. For meg er det omtrent avkobling å stulle i fred og ro på kjøkkenet, og ikke hastig, slik som når middagen lages.

Ble litt grining og surving, men han var så innmari trøtt også, fordi han sov så korte dupper idag...

Men kan jo ikke legge han kl 17, når han skal i seng halv åtte...så ble natta litt over halv sju istedet ;)

Fikk lagd 4 glass med potet og gulrotmos og 2 glass med gulrot og blomkålmos - sistenevnte var egentlig utrolig god, og det så ut som det falt i smak hos E også :jepp:

Gadd ikke lage mer ettersom jeg ikke visste om han ville like det, men nå vet jeg at jeg skal lage mer neste gang.

Idag har han fått smake på en middagsboks som vi fikk i sånn gratis barnepakke fra Rimi.

Var kylling, ris og grønnsaker,(most selvfølgelig) og det likte han også :)

Ellers driver jeg med innføring av vann med skje, for han er ikke noe glad i vann på flaske - men det ser ut som skjeen hjelper.

Fått to grøtmåltider idag og vann til, og dermed gikk MME mengden ned til litt over 800ml :)

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er leggetiden litt varierende, for det avhenger av siste luren. Blir den sen, så forskyves leggetiden tilsvarende. Han har sin smertegrense på våkentid, og selv om han kan være trøtt lenge før den grensa nås, så vet jeg at om vi kommer forbi det magiske punktet, så vil det bli et mareritt å legge han.

Rart hvordan de små er. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er leggetiden litt varierende, for det avhenger av siste luren. Blir den sen, så forskyves leggetiden tilsvarende. Han har sin smertegrense på våkentid, og selv om han kan være trøtt lenge før den grensa nås, så vet jeg at om vi kommer forbi det magiske punktet, så vil det bli et mareritt å legge han.

Rart hvordan de små er. ;)

E har egentlig vært sånn ha også, men nå kan han være våken i ganske lang tid uten å være trøtt - men det kommer jo plutselig da, og da kan han være litt vanskelig å legge, ja.

....

Herlig natt forøvrig - sovnet 18.40 - våknet 04.30 - fikk da mat og sov videre til ca 07!! Det kaller jeg luksus :biggrin:

Og nå sover han jammen meg igjen....søvn avler søvn - idag skal jeg prøve å få til 3 lurer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Håper dere får tre lurer på han.

2.luren nå - bare vært våken 2 timer mellom hver idag, så lover godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er han i seng for tredje luren idag :hoppe:

De to forrige var på 40 minutter hver, nå har han sovet i 20 minutter - godt å sette seg ned å slappe av litt.

Ikveld får vi besøk av et vennepar - skal stappe i oss en viss mengde taco hadde vi tenkt - blir koselig, og godt å ha kjære hjemme i morra. Han jobber frem til halv sju idag...

Ellers må jeg få si at overgangen til å ha E på eget rom har gått veldig bra.

Ikke vært noe vanskeligere iallefall, og han slipper å våkne til når vi legger oss.

Dessuten er det veldig deilig å få rommet for oss selv igjen :lur::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Her er det også tredje luren, etter en god mengde mt. Han var ikke hypp på hele middagen, spiste ca 100ml fra aventbegeret, men drakk 30 ml sviskesaft (avkok fra sviskemosen vi lagde) og 100 ml mme. Hn ville IKKE ha vann. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...