Gå til innhold

Soon

Soon

Anbefalte innlegg

Så deilig og ha fått kveldene. Gleder meg så utrolig til og få de igjen. Men det kommer nok tidsnok.

Håper dere får til dagsovinga etterhvert også da.

Vi bruker pampers og har ikke hatt noe problem med gjennomtissing, går fort 12-14 timer før hun får ny på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig og ha fått kveldene. Gleder meg så utrolig til og få de igjen. Men det kommer nok tidsnok.

Håper dere får til dagsovinga etterhvert også da.

Vi bruker pampers og har ikke hatt noe problem med gjennomtissing, går fort 12-14 timer før hun får ny på natta.

Han tisset ikke gjennom før...er liksom etter han begynte med erstatning at han tisser igjennomm...men spørs om jeg skal prøve papmpers sine da :)

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdateringer:

Har prøvd Pampers Baby Dry i to netter nå, uten lekkasjer, så det var stor suksess med bleiebytte ;)

----

Svigers (svigermor og stefar) var her fra fredag til idag, var kjempekoselig både for de og oss, de fikk se E for første gang og han storkoste seg og lo masse sammen med bestemor ;)

Hun hadde strikka sååå fine klær til han; kofte, nikkers, strømper og lue i hvitt og blått i sånn sælbumønster - og vi fikk også andre klær.

----

Idag har bestefar (min pappa) passet E i 4 timer, så jeg og kjære fikk litt kjærestetid.

Vi spiste god middag, og jeg hadde pyntet senga vår med roseblader, og stearinlys på rommet, så det ble litt kos på oss også :lur:

Kjempedeilig med litt alenetid, og selvfølgelig superherlig når lille knøttet kommer hjem til oss med ett stooort smil om munnen når han ser oss :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen blir det tur til frisøren - gleder meg sååå - fant ut at jeg ikke har klipt meg siden april :sjenert:

Så nå blir det ny sveis - tenkte å klippe lugg, gleder meg :gjeiper:

Bestefar skal passe E imens, og når jeg kommer hjem, skal pappan til frisør også - vi skal på julebord med jobben min på lørdag, og da skal besteforeldrene ha han hele natta - gledgruer meg litt.

Ikke for at han må det, men fordi de tilbød seg, og vi har lyst til å venne han til å sove andre steder også.

Bare håper det går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! :)

Virker som om det går bra med dere :) Så hyggelig med svigers-besøk og alenetid!

Blir vel godt å klippe håret kan jeg tenke meg, du får kose deg med litt selvpleie i morgen :)

Og kos dere masse på julebord!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! :)

Virker som om det går bra med dere :) Så hyggelig med svigers-besøk og alenetid!

Blir vel godt å klippe håret kan jeg tenke meg, du får kose deg med litt selvpleie i morgen :)

Og kos dere masse på julebord!! :)

:goodbye:

Koselig at du stikker innom :)

Ja, gleder meg virkelig til å klippe meg, som sagt er det leeenge siden sist.

Skal kose oss på julebord ja ;) Blir spennende og se hvor lite alkohol jeg tåler, etter 14 mnd uten :fnise:

Skal ta det med ro iallefall, skulle egentlig ikke drikke, men ettersom bestemor og bestefar stiller opp som barnevakt gjennom hele natta, tenkte jeg å unne meg litt allikevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er julebordet overstått og vår første natt uten E!

Det gikk veldig bra, han hadde vært snill og sovet masse - men tror bestemor, som skal på jobb idag itillegg, var litt trøtt idag tidlig :gjeiper:

Må innrømme at jeg faktisk begynte å grine da han dro, har max vært fra han i 4 timer, og nå ble det ca 17!!

Men vi koste oss på julbord, og det var himmelsk å sove hele natten igjennom - vel fra 02.00 til 09.30 iallefall :)

Og såååå godt å få gullet vårt hjem igjen da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, lenge siden jeg hadde vært inne her ser jeg ;)

Vel ikke mye nytt å fortelle, bortsett fra en liten tass som vi tror sliter med tannfrembrudd om dagen.

Det sikles og gnages, sutres og grines mye om dagen, kjenner eller ser ikke noen endringer i munnen, men er ikke så lett å få se heller da når han hugger tak og begynner å gnage så snart vi tar fingeren i munnen hans :fnise:

Gav han faktisk paracet igår, for da var han helt rabiat, så da fant jeg ut at det var på sin plass, og da roet han seg - så noe må det da være som gjør vondt.

Ellers har vi begynt med litt malt i en til to flasker pr dag for å få litt flyt i magen.

Prøvd oss på diverse smaksprøver, havregrøt var visst pyton (smaker jo ingenting så det skjønner jeg godt), grønnsakspurrè var litt bedre men ikke så veldig, mens fruktmos var stoor sukssess :)

Men han er jo ikke oppe i litersgrensa for mme, så kommer ikke til å begynne å gi mat fast enda - bare artig å se om han liker andre smaker - han er nemlig veldig interresert i vår mat, følger hånda vår fra tallerken til munnen hele tiden :fnise:

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å skrive litt her igjen.

Her har det fortsatt ikke kommet frem tenner, men det gnis og gnages febrilsk i munnen fortsatt, så vi får nå bare følge med.

Vi var hos mine foreldre fra julaften til 3.juledag, og leggerutinene ble litt klusset til - la han alt fra 20 til 22 og han pleier å legges rundt 19-19.30 - så var veldig spent nå da vi kom hjem igjen.

I går la vi han kl 19, var våken en liten stund mellom 20 og 21, men sov videre frem til ca 01.30 - og det er ny rekord på antall timer i strekk :)

Merker han spiser mindre på natta nå, mest for kosen tydeligvis, tar han opp når han våkner og så sutter han i bare noen minutter før han sovner igjen.

Lar han da som regel ligge i senga vår, er jo koselig da :rødme:

Så våkner han en til to ganger til før morgenen og spiser noen små skvetter da også.

Så får han flaske med mm på morgenkvisten, alt mellom 06 og 09 en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel skrive litt her i det nye året også ;)

Usj, vi var så godt i gang med rutinene for soving om natta, men syns de har sklidd ut litt - eller vi steller og gir flaske kl 19, men han sovner liksom ikke..

Er urolig og surver skikkelig, men sovner da tilslutt sånn rundt 20.30.

Hadde noen netter hvor han våknet etter 5-6 timer, fikk litt pupp og sov videre til morran - var så herlig.

Men i natt var han våken både 00.00, 02.00, 05.00 og så kl 07.30. Trodde vi hadde kommet ned på to oppvåkninger jeg, men den gang ei...

Får håpe det var unntaket...

Og så sover han så lite på dagen, en liten halvtime i senga si, og så er han lys våken igjen - sover 3 lurer på dagtid, altså bare 1 1/2 time omtrent da...

---

Onsdag blir det barseltreff igjen, og det blir koselig:)

---

Oppdaget en klump på ks-arret mitt, ser ut som en blodansamling...irriterende for arret har jo vært så fint og det har jo vært null problem med det - helt til nå da.

Må ringe legen i morra, se om det er noe skumle saker :sjenert:

---

E begynner virkelig å få hår nå, hadde jo endel da han ble født, men som gradvis har falt av, men nå syns jeg nærmest det er mer hår hver morgen :fnise: Blir nok mørk etterhvert, som meg og pappa`n - og så har øynene hans gått fra mørkeblå til brune :rødme:

---

Spørs om jeg skal finne senga snart, benytte tiden E sover, så jeg får noen timer på øyet jeg også.

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte helt å oppdatere ang. ks-arret mitt...

Dro til legen, hun sa at det nok var ett sting som ikke hadde løst seg opp som det skulle.

Jeg begynte med sit-ups bare noen dager før dette skjedde, og hadde ikke hatt noe tull med arret før.

Nevnte dette for legen, og hun mente det var en interresant problemstilling, trodde kanskje stinget hadde kommet i klem ved sit-upsene, og at det var grunnen :fnise:

Samme kveld sprakk den lille utposningen på arret, og jeg måtte rense og smøre med brulidin og legge på kompress.

Nå en uke senere klør det og gror, så det ser ut som det ordner seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så bra at det ordner seg.

Ja, det er godt - fikk jo litt hetta da dette skjedde - nesten 5 mnd etter ks`et.

---

ENDELIG!!!

Ble det "mildvær" - bare -12 idag, etter uker med godt under -20.

Så da kledde jeg E i ullundertøy og ett lag til med ull, la han i Voksiposen m/skinnfell under og ullpledd over, og trillet årets første tur.

Gikk en sløyfe i området her, 50 minutter tok det med rask gange, så det var herlig både med litt fysisk aktivitet og frisk luft.

E var god og varm, ikke klam, og pittelitt kald i kinnene - jeg derimot var knallrød på lårene av kulden :fnise:

Må nok skaffe meg ullundertøy jeg også.

Man får iallefall utrolig god samvittighet etterpå, så nå håper jeg virkelig kulda holder seg borte en god stund - for nå skal svangerskaps-kiloene bort...

Har fortsatt ca 3 kg til før gravid-vekt, men jeg skulle gjerne gått ned ca 8 totalt... :sjenert:

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er 5 mnd idag :rødme:

Han har blitt så stor!! Nå er favortitt sysselen hans å ligge på magen på teppet sitt, løfte armene og sprelle febrilsk med beina - tror sikekrt han på den måten kommer fremover :fnise: Søtnosen vår!

---

Idag var jeg og E ute på trilletur igjen, det var bare -3, så deilig vær å være ute i.

Var ute i litt over en time, selv om han bare sov i 40 minutter - måtte underholde litt de siste 20 minuttene da, men det gikk så bra så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...