Soon Skrevet 16. november 2009 Forfatter #741 Del Skrevet 16. november 2009 Fortsatt 12,5 timer søvn i døgnet, og det er garantert mer enn det har vert - tror ikke han sov mer enn ca 9,5-10 timer pr. døgn før jeg begynte å "tvangs-sove" han. Ny rekord i natt da - sov fra 21.00 til 03.10 6 timer og 10 minutter!! Var våken ganske lenge da men, men når han sovnet igjen ble det godt og vel 3 timer til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 16. november 2009 #742 Del Skrevet 16. november 2009 Så bra han sover mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. november 2009 Forfatter #743 Del Skrevet 16. november 2009 Så bra han sover mer! Ja, det er fortsatt litt lite, i forhold til det det sies at de skal sove på den alderen - men han trenger kanskje ikke mer da... ----- I morra er E allerede 3 måneder!!! Tyden flyyyyr. Skal på barseltreff i morra, kjære skal også være med og mennene til de andre jentene, så det blir koselig - lenge siden forrige treff nå. Så skal vi kanskje handle litt julegaver og sånt etterpå, hvis E tillater det Onsdag blir det 3 måneders kontroll, gruer meg til han skal stikkes, det blir sikkert hyling kan jeg tenke meg. Men er veldig spent på vekt og lengde nå, en måned siden siste vi målte. Torsdag blir det svineinfluensavaksine på meg, så nå er det planer hver dag fremover... Litt godt, for det blir mye tid hjemme alene syns jeg. (eller sammen med E da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. november 2009 Forfatter #744 Del Skrevet 17. november 2009 Var koselig med treff idag, ble bare meg og kjære og ett annet par - var artig å ha pappaer med også. E var veldig snill, sovnet på fanget til pappan sin, noe han ikke har gjort siden han var nyfødt omtrent. Sov i vogna si inne på kafe, og sovna i vogna med en gang vi skulle trille hjem også. Sov i vogna i en og en halv time, så det var kjempe bra Men han var urolig i natt, så han måtte vel ta igjen litt tapt søvn tenker jeg. Nå sover han i bæresela si, men håper han våkner snart, for vi skal dra å få tatt nøffevaksina straks.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 18. november 2009 Forfatter #745 Del Skrevet 18. november 2009 Oppdaterer målene Vekt ved fødsel: 3040g Vekt 1 måned: 3620g Vekt 6 uker: 3960g Vekt 2 måneder: 4380g Vekt 3 måneder: 5220g Lengde ved fødsel: 47,8cm Lengde 6 uker: 52,5cm Lengde 2 måneder: 54,5cm Lengde 3 måneder: 57cm Hodeomkrets ved fødsel: 34cm Hodeomkrets 6 uker: 38cm Hodeomkrets 3 måneder: 40,7cm Opp 840g på en måned - det var hs veldig fornøyd med Vaksine var ikke noe gøy da - E satte i et hyl og ble helt rød i ansiktet, men roet seg heldigvis fort. Ellers kunne HS bekrefte at det var en tann på veg og at han var sterk i nakken og en flott og oppvakt gutt :rødme: Dessuten skravlet han så fælt at HS nesten ikke kom imellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 19. november 2009 Forfatter #746 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Vet ikke om det er gårsdagens vaksiner som gjør det, eller om ting begynner å snu, men E har sovet kjempe bra idag. Har begynt å legge han i senga på dagtid også, for der roer han seg alltid på kvelden og natta. Passer på at det er lyst der nå på dagen da, så han ser forskjell på dag og natt. Sov først i en time, og så var han oppe en stund og spiste og koste litt, og nå har han jammen meg sovet i litt over to timer!!! Nå tuller jeg vel til alt sammen etter som jeg skriver dette, men det er da iallefall godt å få slappet av og gjordt det jeg selv vil litt innimellom Endret 24. november 2009 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 21. november 2009 Forfatter #747 Del Skrevet 21. november 2009 Ny slitsom natt - E våknet hver en og en halv time omtrent...puppene mine var det lite i, føler jeg produserer mindre og mindre... Men han spiste det han fikk ut av begge pupper, og sov urolig i en til en og en halv time og så var det på`n igjen - slik gikk denne natta Utrolig slitsomt, og stakkars kjære skulle opp kl 05, og på jobb fra 06.30 til 18.30...så han er nok sliten idag - selv om jeg tok meg av E, så var han nok endel våken ja. Håper E tar igjen litt søvn i dag nå da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. november 2009 Forfatter #748 Del Skrevet 23. november 2009 Syns det blir mer og mer styr med han lille her jeg.. Styrer for å spise, urolig hele amminga, styrer med å sove på dagen -er såå trøtt men nekter å sove, styrer om natta - spiser hver 1-3 timer hele natta igjennom... Begynner å bli sliten jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 23. november 2009 #749 Del Skrevet 23. november 2009 Uff, så slitsomt Soon! Håper det snart forandrer på seg! Hadde han nå i alle fall sovet natta... Vi har det samme styret på dagtid, men ho sover heldigvis godt på natta og det redder dagene her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 23. november 2009 #750 Del Skrevet 23. november 2009 Det høres slitsomt ut ja. Får håpe at det er bare en periode, og at det roer seg når han får opp produksjonen der han vil ha den. Skjønner godt du blir sliten ivertfall, du får sove du også når han sover så hjelper det forhåpentligvis litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 23. november 2009 Forfatter #751 Del Skrevet 23. november 2009 Uff, så slitsomt Soon! Håper det snart forandrer på seg! Hadde han nå i alle fall sovet natta... Vi har det samme styret på dagtid, men ho sover heldigvis godt på natta og det redder dagene her... Han sover jo på natta, selv om han våkner ofte og spiser, så ligger han stort sett i ro og spiser og bare sovner igjen - og jeg sover som regel mens han spiser...men ja, håper det forandrer seg snart. Det høres slitsomt ut ja. Får håpe at det er bare en periode, og at det roer seg når han får opp produksjonen der han vil ha den. Skjønner godt du blir sliten ivertfall, du får sove du også når han sover så hjelper det forhåpentligvis litt Problemet er at produksjonen ikke går noe særlig opp, for han spiser jo ikke...han bare styrer ved puppen og hyler og skriker, og på kvelden er det så ille at han bare får flaske med mme for å få i han noe i det hele tatt. Det andre problemet er jo at han sover jo knapt på dagen, så da får jo ikke jeg sovet noe heller da...i dag f.eks. har han sovet 3x20minutter!!!!! Og så sov han 45 minutter da vi var ute og spiste, og da fikk jeg jo heller ikke sovet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 24. november 2009 Forfatter #752 Del Skrevet 24. november 2009 Da ser det ut som jeg har kapitulert hva gjelder amming...E vil helst ikke spise når han får puppen - spiser glupskt i ett par minutter, og så begynner han å slippe puppen og HYLskrike. Nytter ikke å få roet han ned. Så i dag har det blitt tre ammingsforsøk og tre flasker med mme. (i tillegg til amming i dag tidlig som gikk bra.) På natta spiser han pupp, men da er de ganske fulle også fordi han spiser så lite om dagen, og da er han sikkert bare interessert i litt påfyll. Så her går vi nok mer og mer over til flaske tenker jeg - men jeg syns egentlig det er like greit, for det har blitt litt av en kamp å amme nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 25. november 2009 #753 Del Skrevet 25. november 2009 Fornøyd mor er viktig! Merker du noe om at han sover bedre/ mer hvis han får mme, eller er det like ille? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 25. november 2009 Forfatter #754 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Fornøyd mor er viktig! Merker du noe om at han sover bedre/ mer hvis han får mme, eller er det like ille? Idag har han fått nesten bare mme, og har faktisk sovet totalt 4 timer på dagtid, og det er mer enn normalt - så hvis mme kan ha en positiv virkning på søvnen hans blir jeg bare super glad Pumpet meg nå isted, 5 minutter på hvert bryst og fikk ut 150ml - da hadde jeg nesten ikke ammet på hele dagen. (kunne pumpet lenger, men gjorde det for å få bort det værste sprenget). Så da har vi iallefall melk til natta hvis han ikke tar puppen da Syns jo det er greit at han får litt mm når jeg allikevel har melk. Endret 25. november 2009 av Soon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 27. november 2009 Forfatter #755 Del Skrevet 27. november 2009 Endelig helg - og mannen har fri. Tror det blir stor-rengjøring her i helga - og så må vi jo ordne advents lys og stjerne i vinduet på søndag. Neste fredag kommer svigermor på besøk og skal hilse på E for første gang (de bor i andre enden av landet) - så da er det greit å få vasket og ryddet litt ordentlig i helga ettersom vi begge er hjemme. Kan ikke skryte på meg at huset er første pri om dagen, så det skal bli godt med ordentlig rent hus igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 30. november 2009 Forfatter #756 Del Skrevet 30. november 2009 I går passet foreldrene mine E i 4 timer, så vi fikk vasket og ordnet i huset. Var utrolig deilig å få gjordt det uten avbrytelser hele tiden. Så nå er huset skinnende rent (for en stund), og det er bare for svigermor og komme --- Her pumper jeg 2-3 ganger om dagen nå, og gir E mm og mme på flaske. Det går heldigvis veldig bra, og han virker mer fornøyd. Og så er det jo veldig lettvint at han tar flaske når vi skal noe, slik at det er greit med mating for barnevakta. Men syns jammen meg han legger på seg fort av mme altså! Veide han på 3 månederskontrollen for under to uker siden, var da 5220g. Veide han på badevekta i går, som sikkert ikke er helt nøyaktig, pluss at han hadde på bleie og klær, og den viste 6 kg! Merker at han blir mer og mer lubben for hver dag omtrent :rødme: og klærne hans må stadig skiftes ut (altså fra 56 til 62). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #757 Del Skrevet 3. desember 2009 Da er klupmen i senga si og sover Fått rutiner på legginga nå altså, det eneste vi sliter med er dagsoving fortsatt...men det har jo blitt litt bedre iallefall. En annen ting er at han ikke vil tilbake i senga si igjen etter han har spist første gang på natta...og da ligger han som regel og vrir seg og er urolig i vår seng i stedet...ender som regel på tvers ganske fort... Hadde jo vært godt å få senga si for seg selv igjen...men vi får nå bare prøve og så går det som regel bra etterhvert Det er iallefall deilig å få tilbake kveldene! Da koser vi oss med sen middag, tv og hverandre...og litt pc-tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 3. desember 2009 #758 Del Skrevet 3. desember 2009 Så bra at kveldsrutinene går fint Resten av sovingen kommer seg nok etterhvert skal du se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #759 Del Skrevet 4. desember 2009 Så bra at kveldsrutinene går fint Resten av sovingen kommer seg nok etterhvert skal du se! Ja, vi er veldig fornøyd med kveldene altså Som regel er han i seng mellom 19.30 og 21.00 (max). Han finner lettere søvn på dagen også, selv om lurene varierer fra 30 minutter til en drøy time. Og i antall fra 2-5... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 4. desember 2009 Forfatter #760 Del Skrevet 4. desember 2009 Syns E tisser så mye på natta...steller for kvelden med ny bleie ca 19, og når han våkner andre gangen på natta sånn ved 04-05 tiden har han tisset igjennom.... Idag hadde han i tillegg tisset igjennom på nytt ved 08 tiden...enda jeg skiftet 04. Er det alderen, så de tisser mer, eller er det mme`en tro? Har jo riktig bleie, den for 5-8 kg...han er ca 6kg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå