Gå til innhold

Soon

Soon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Latter i søvne :ler: Må ha vært en koselig drøm ;)

Spørs ja - drømte nok om en søt liten jentebaby :fnise:

Hvordan går det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner legge-rutinene virkelig å falle på plass - lillegutt er i seng mellom 19 og 21 hver kveld - sover i sin egen seng i 3 til 4 1/2 timer - før han kommer over i vår seng for første mating.

Lar han da ligge i vår seng resten av natten, slik at jeg får litt søvn jeg og - da kan han spise mens jeg iallefall delvis sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flink liten gutt dere har. Vår sovner helst på oss, eller i senga si dersom vi legger oss med han. ;) Han liker ikke åvære alene om kvelden. Om morgenen er det ofte at han er på vei til å sovne for seg selv på sofaen mens jeg gjør vogna klar til tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig med litt leggerutiner. Vi har så smått litt på plass vi også. Hadde gledet meg masse til voksentid på kvelden, men problemet er at jeg gjerne legger meg så fort lillegutt har sovnet. Jeg er jo trøtt, han har begynt å like tidlige morgener..

Vi har akkurat flyttet han over til sprinkelsenga på eget rom. Før sov han i vugge på vårt soverom. Deilig, og skummelt på en gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flink liten gutt dere har. Vår sovner helst på oss, eller i senga si dersom vi legger oss med han. ;) Han liker ikke åvære alene om kvelden. Om morgenen er det ofte at han er på vei til å sovne for seg selv på sofaen mens jeg gjør vogna klar til tur.

Han sovner ikke før vi har bysset han i søvn, så legger vi han over i senga si selv :)

Det er deilig med litt leggerutiner. Vi har så smått litt på plass vi også. Hadde gledet meg masse til voksentid på kvelden, men problemet er at jeg gjerne legger meg så fort lillegutt har sovnet. Jeg er jo trøtt, han har begynt å like tidlige morgener..

Vi har akkurat flyttet han over til sprinkelsenga på eget rom. Før sov han i vugge på vårt soverom. Deilig, og skummelt på en gang :ler:

Blir fort til at jeg legger meg ganske likt som E jeg også, prøve å få mest mulig søvn :)

Ja, vil tro det blir deilig. Men kan tenke meg det er skummelt også - blir nok en stund til vi legger han på eget rom, men vi ammer jo så det er enklere å ha han i samme rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøker vi å legge han fra oss etter han har sovnet, så våkner han i løpet av få sekunder. ;) Nå sover han søtt i sjalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøker vi å legge han fra oss etter han har sovnet, så våkner han i løpet av få sekunder. ;) Nå sover han søtt i sjalet.

Her er det litt sånn både og, særlig på dagtid.

Men på kvelden sover han som regel fortsatt etter vi legger han i senga. Passer på at han ligger på et varmt teppe, sånn at han ikke går fra varme armer til kald seng f.eks.

I natt sov han i fire og en halv timer, spiste litt og sov så i tre timer igjen - herlig :)

Stod ikke opp før 10 idag, var deilig for både liten og stor å sove litt lenger :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett frenetisk etter varmeflaskene, men nå kom jeg på at vi har et varmeteppe vi kan legge i senga hans en stund før overflytting. Kanskje det kan hjelpe.

Her har vi for vane å stå opp mellom 9 og 10, så jeg hadde blitt skuffa om han plutselig ville opp før. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lett frenetisk etter varmeflaskene, men nå kom jeg på at vi har et varmeteppe vi kan legge i senga hans en stund før overflytting. Kanskje det kan hjelpe.

Her har vi for vane å stå opp mellom 9 og 10, så jeg hadde blitt skuffa om han plutselig ville opp før. :sjenert:

Vi står som regel opp mellom halv ni og ni, så var godt at han sov litt lenger i dag.

Pleier å ligge å pludre og smile litt før han står opp også, så vi har litt sånn fast kose rutine på morraskvisten i senga :)

----

E har begynt å sutte og gni hendene mot munnen hele tiden - er det bare suttebehov tro - kan vel ikke være tidlige tenner allerede vel??

Han ser ikke rød ut eller noe sånt, men han sikler veldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har ikke tid til å pludre om morgenen. Nei, han skal ha mat først. Det hender jeg får et smil av han først, men så kommer eddiktrynet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har ikke tid til å pludre om morgenen. Nei, han skal ha mat først. Det hender jeg får et smil av han først, men så kommer eddiktrynet. :ler:

Hehe, det er ikke langt mellom pludring og eddiktrynet her heller skal jeg si deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opp ni og halv ti? Herlighet, jeg er misunnelig.

Lillegutt mener som regel det er morgen kl. 05.

Men han sovner alene i hvert fall da. Han vil nesten ikke sovne på oss en gang han.. Kanskje han ikke liker mamma'n og pappa'n sin? Tror det er en blanding av at han er varm (ligger han inntil oss, bare en halvtime under mating er han gjennomsvett på rygg, nakke og hår) og at han er vant til å sove alene fra dag 1. Jeg lå jo på postoperativ i to dager, så lillegutt sov alene i den plastvogga hele dagen de første to dagene stakkar.

Jeg også lurer på om det er tenner på gang. Ser ikke noe hvitt enda, men han er litt rød på tannkjøttet nede foran. Han skal hele tiden ha hele neven i munn, smokken er som regel ikke bra nok. Når du sier det, så har han faktisk begynt å sikle litt også. Har i alle fall tannbørste og kjølende biteringer klar sånn i tilfelle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp ni og halv ti? Herlighet, jeg er misunnelig.

Lillegutt mener som regel det er morgen kl. 05.

Men han sovner alene i hvert fall da. Han vil nesten ikke sovne på oss en gang han.. Kanskje han ikke liker mamma'n og pappa'n sin? Tror det er en blanding av at han er varm (ligger han inntil oss, bare en halvtime under mating er han gjennomsvett på rygg, nakke og hår) og at han er vant til å sove alene fra dag 1. Jeg lå jo på postoperativ i to dager, så lillegutt sov alene i den plastvogga hele dagen de første to dagene stakkar.

Jeg også lurer på om det er tenner på gang. Ser ikke noe hvitt enda, men han er litt rød på tannkjøttet nede foran. Han skal hele tiden ha hele neven i munn, smokken er som regel ikke bra nok. Når du sier det, så har han faktisk begynt å sikle litt også. Har i alle fall tannbørste og kjølende biteringer klar sånn i tilfelle ;)

Usj, kl 05 - da hadde jeg daua...

---

I morgen blir det tidlig opp, skal på overraskelsesbesøk til søstra mi i Oslo - mamma og pappa skal innover, og hun lurte på om ikke E og jeg kunne være med.

Vi hadde allerede planlagt å bli med uten å si fra, så jeg måtte ta en hvit løgn om kontroll på helsestasjonen :fnise:

Tror det er en tante som bli veldig glad iallefall, hun har ikke sett E på over en måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
God tur!

Takk for det :)

----

Typisk - med en gang jeg begynner å skryte her inne om rutiner eller andre ting som ordner seg, så endrer det seg!

De siste to dagene, inkludert idag, så har E lagt seg for kvelden, og etter en time bare, så vil han opp igjen. Dvs er lys vpken, nekter å ta smukken eller må opp og spise mer...

I natt sov jeg nesten ikke, da var det sånn som beskrevet over, og etter jeg la han igjen da, så skulle han ha mat etter mindre enn to timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er skummelt å skryte. Det samme med å si ting høyt hjemme, som f.eks.: jøss, han roa seg plutselig nå jo.... så flink gutt, sovna helt av seg selv så fort.... lenge siden han har gulpa nå, tror du han har slutta med det? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...