Gå til innhold

Soon

Soon

Anbefalte innlegg

Så bra lillegutten din legger på seg. Allikevel rart å tenke på at min var større ved fødsel enn det din er ved 1 måned. Jeg hadde sikkert synes din gutt hadde vært bitteliten om jeg hadde sett han nå..

Hvor lang er han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra lillegutten din legger på seg. Allikevel rart å tenke på at min var større ved fødsel enn det din er ved 1 måned. Jeg hadde sikkert synes din gutt hadde vært bitteliten om jeg hadde sett han nå..

Hvor lang er han?

Ja, han var ikke store karen nei :)

Han var 47,8cm ved fødselen, har ikke målt eksakt nå, men målte en dag han lå så lang han var og sov, og fikk ca 51cm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, din gutt var liten og kjempesøt. Nå var ikke min en tungvekter heller, men han hadde lengden da.

Blir nok ingen lang mann, både jeg og kjære er under 170cm...og jeg er lengst :fnise: (med noen cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.60, og mannen 1,80. Våre foreldre er/var lane, mrn min biologiske bestefar var lang. Ergo kan alt skje her.

Tiden får vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillegutt har sovet i nesten hele dag - håper det ikke påvirker nattesøvnen... :sjenert:

Jeg sov i to timer med han i senga idag jeg og, var godt, blir liksom bare 4-6 timer søvn om natta, og jeg trenger som regel 8...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag sov han hele dagen, og i går var han våken nesten i ett fra 10 til 21!!!

Sov kanskje 1 og en halv time totalt på den tiden, men bare 5-10 minutter sammenhengende...han sloknet endelig klokka 2130, og da gikk vi og la oss også!

Men det gikk ikke mer enn ett par timer så var han våken igjen...

Er litt sliten nå, men sånn er jo dette baby-livet da :)

Nå sover han i vugga si - får håpe det varer en liten stund iallefall.

Lurer på om sovingen hans kan ha sammenheng med temperaturen i huset?

Fredag fyrte vi i ovnene og han sov masse, i går fyrte vi ikke, men det var ikke kaldt for å si det sånn - og da var han masse våken, idag fyrer vi igjen og han sover...

-------

Nå har vi begynt med mini-bleien til libero...etter gjentatte lekkasjer så vi oss nødt til det - får håpe bodyene holder litt lenger nå da :)

Skifta jo i ett et par dager her... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe størrelsesbytte hjelper, slik at det ikke blir så mange lekkasjer. Lurer på hvordan det blir når vi skal over på ny størrelse og one-size.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe størrelsesbytte hjelper, slik at det ikke blir så mange lekkasjer. Lurer på hvordan det blir når vi skal over på ny størrelse og one-size.

Bruker dere newborn bleier fortsatt?

Eller bruker du tøybleier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på en times trilletur, E sovnet med engang, og sover fortsatt i vogna på verandaen...deilig å slappe av litt i sofaen mens han sover :)

Senere idag kommer besteforeldrene på middag - lammecarrè som kjære skal lage - blir bra, og så får vi litt avlastning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kom kjæres bror på uventet besøk fra utlandet, koselig :)

Så fikk han hilst på nevøen sin for første gang, noe han satte stor pris på.

------

Såå fint vær ute, men det blåser noe sinnsykt, så vil ikke ta med E ut i vogna, han er fortsatt forkjøla stakkars, men heldigvis på bedringens vei.

Så ettersom vi er stuck innendørs, blir det kosing på sofaen og litt :husarbeid: på mamma`n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer egentlig?

Lillegutt har blitt et lite monster... :( (okei, ett søtt mini-monster da ;) )

Sover nesten ingenting, en time innimellom bare, men bare på meg eller pappa`n.

Spiser heele tiden, med en gang han våkner er det hyyyyling etter mat (tror jeg da) - bare da han roer seg iallefall, og hyler med en gang puppen tas bort - enda det er han som slipper den og han har spist lenge og vel.

Idag måtte jeg legge han fra meg litt i vugga, han hadde spist og skifta blee og var super fornøyd, men da jeg gikk ut av rommet for å gå på do vrælte han til jeg plukket han opp. Da var alt tilsynelatende bra igjen. Samme skjedde gang på gang når jeg prøvde å gjøre noe...

Han gråter til og med i søvne... :(

Redd det er kolikk....noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd en pupp pr. 2 timer taktikken til Honesty? Hennes jente fikk nemlig for mye formelk, og det gir mageknip. Det samme skjedde her, selv om gutten ikke hadde de typiske tegnene for for mye formelk. Etter jeg begynte med å bare gi fra en pupp fra han får et måltid og de neste to timene, har grininga på ettermiddagen stoppet helt. Han survet på puppen, gråt og bar seg. Ingenting var godt nok når han fikk fra begge bryst om hverandre.

Det hender han surver litt nå også, men han får ikke fra nytt bryst. Enten får han fra det vi holder på med, ellers så får han smokk og trøst en liten stund før jeg tilbyr han det samme brystet på nytt.

Det kan også hende du har økedøgn.

Kolikk er visstnok når de gråter mer enn tre timer sammenhengende, tre dager i uka eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir kun fra en pupp i ganske lang tid ja - og nå ser det ut som det har snudd igjen.

Han sov riktignok på meg i totalt 5 timer igår (!), men i natt sov han flere timer i sin egen seng for første gang på mange netter, og idag sover han i vugga igjen på dagen - så dette forandrer seg tydeligvis fra dag til dag :)

Men en mye gladere mamma idag iallefall!

Endret av soon_to_be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært på første barseltreff - deilig å høre at det stort sett går i samme duren hos de andre nybakte mødrene også - hva gjelder soving og spising :)

Koselig var det iallefall å se og snakke med andre mødre!

Blir nytt møte om en uke igjen :jepp:

Nå har lillegutt sovet i vogna siden kl 14 - og jeg begynner å få skikkelig brystspreng :eeeh:

Men idag har han da altså slumpet til og sovet en god del - så jeg skal absolutt ikke klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...