Soon Skrevet 14. september 2009 Forfatter #601 Del Skrevet 14. september 2009 Da er vi hjemme igjen fra langtur Lille E var kjempeflink i bil - vi måtte vekke han for å gi han mat og stell, og så sovnet han med en gang vi begynte å kjøre igjen - ikke èn gråtekule engang i bilen!! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 14. september 2009 #602 Del Skrevet 14. september 2009 Vi bruker fortsatt skjold - men idag har han vært håpløs - vil hverken ha puppen "bar" eller med skjold...så er litt sånn slitsomt igjen idag... Han griner og jeg griner...tilslutt ga jeg han mme på flaske og det tok han fint, så han var jo sulten...huff, håper neste runde går bra...nå sover han. Har hatt det sånn her tre ganger også, han hyler som en gris ganske lenge. Jeg har hele tiden trodd det er fordi han er sulten, men det er fordi han er trøtt. Han må ha søvnen sin, ellers får vi en umuligus her på kveldene. Var så fortvilet her første gangen det skjedde, da var smigermor,svigerfar og oldemoren til L. Hun satt og sa at han kanskje ikke ville ha skjoldet. Da måtte jeg bare gi henne beskjed om at dette vet faktisk vi best, for vi har brukt det såpass lenge nå. Til slutt tok han jo puppen, etter maaange forsøk, og da tok han fem-seks sug før han sovnet. Da sov han i 3 1/2 time Så det kan være tilfeldig at han tok flaska, kan være han hadde tatt skjoldet også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. september 2009 #603 Del Skrevet 14. september 2009 Det kan også være manglende tålmodighet. Det er ikke alltid min synes det er ok å vente på utdrivingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 14. september 2009 Forfatter #604 Del Skrevet 14. september 2009 Har hatt det sånn her tre ganger også, han hyler som en gris ganske lenge. Jeg har hele tiden trodd det er fordi han er sulten, men det er fordi han er trøtt. Han må ha søvnen sin, ellers får vi en umuligus her på kveldene. Var så fortvilet her første gangen det skjedde, da var smigermor,svigerfar og oldemoren til L. Hun satt og sa at han kanskje ikke ville ha skjoldet. Da måtte jeg bare gi henne beskjed om at dette vet faktisk vi best, for vi har brukt det såpass lenge nå. Til slutt tok han jo puppen, etter maaange forsøk, og da tok han fem-seks sug før han sovnet. Da sov han i 3 1/2 time Så det kan være tilfeldig at han tok flaska, kan være han hadde tatt skjoldet også Vanskelig å si ja...var ikke mye han drakk før han sovnet etter mme heller... Det kan også være manglende tålmodighet. Det er ikke alltid min synes det er ok å vente på utdrivingen. Nei, er ikke lett å si... Men han lå med ryggen i spenn og skrek, og kom ikke borttil puppen engang...Men samtidig så jeg jo og hørte på lyden at han ville ha mat... Jaja, nå i kveld har vi ammet to ganger og det gikk heldigvis helt bra igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. september 2009 #605 Del Skrevet 14. september 2009 Er fortvilende når det er slik. Vi har slitt med overtrøtt gutt som ikke klarte å sove. Nå sover han med puppen i munnen. Heller det enn en hylende tass. Alt han har sovet før i dag er vel kanskje en times tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 14. september 2009 #606 Del Skrevet 14. september 2009 Høres ut som en herlig biltur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 14. september 2009 Forfatter #607 Del Skrevet 14. september 2009 Er fortvilende når det er slik. Vi har slitt med overtrøtt gutt som ikke klarte å sove. Nå sover han med puppen i munnen. Heller det enn en hylende tass. Alt han har sovet før i dag er vel kanskje en times tid. Huff, ja det er ikke like greit alltid. E var slik på fredag da vi var i begravelse, masse folk og styr og han var våken 7 timer i strekk og nektet å sove...jeg var utslitt, og da var bestemor god å ha! Høres ut som en herlig biltur! Ja, det gikk så bra, er skikkelig imponert over lillegutten vår :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 14. september 2009 #608 Del Skrevet 14. september 2009 Ja, litt avlastning er godt å ha da, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 15. september 2009 Forfatter #609 Del Skrevet 15. september 2009 Vært på trilletur til byen i finværet Lillegutt sover fortsatt i vogna si, men er nok ikke lenge før det skrikes etter mat tenker jeg Får benytte muligheten til å oppdatere meg litt på KG imens jeg da! Når gikk dere over til neste bleiestørrelse, jenter? Vi bruker Libero - og der er jo størrelsene overlappende...2-4kg og 3-6kg osv... Syns den 3-6 er litt stor enda til E, iallefall i lårene... Tror vi holder oss til newborn en liten stund til, så det ikke blir tiss og bæsj overalt Tenkte meg på helsestasjonen på torsdag, for da er E 1 måned...herlighet så fort tiden går!!! Er litt gøy å se hva han veier akkurat på de runde datoene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 15. september 2009 #610 Del Skrevet 15. september 2009 Vi byttet bleiestørrelse når vi merket at det begynte å lekke! Nyfødtbleien var blitt for smal, nemlig ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 16. september 2009 #611 Del Skrevet 16. september 2009 Vi byttet også når vi fikk lekkasjer. Da hun bæsja utover hele seg Her har det fungert best med litt for store bleier, faktisk. Og Pampers var favoritten fra 2 til 10 måneder, da vi gikk over til Up&Go. Av en eller annen grunn er buksebleiene til Libero bedre enn Pampers', synes jeg da. Lykke til på kontroll i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. september 2009 Forfatter #612 Del Skrevet 16. september 2009 Vi byttet også når vi fikk lekkasjer. Da hun bæsja utover hele seg Her har det fungert best med litt for store bleier, faktisk. Og Pampers var favoritten fra 2 til 10 måneder, da vi gikk over til Up&Go. Av en eller annen grunn er buksebleiene til Libero bedre enn Pampers', synes jeg da. Lykke til på kontroll i morgen! Vi har hatt et par lekkasjer, men har prøvd neste størrelse i liberobleiene, og de virker litt vide i lårene...han er ikke stor i bredden for å si det sånn, lillegutten vår Men er nok ikke lenge før iallefall...han vokser jo for hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. september 2009 Forfatter #613 Del Skrevet 16. september 2009 Herlighet...har en med sovehjerte idag....Sov fra 12.30 til 14.00...så spiste han i to omganger (sov 5 minutter i mellom) og sovnet igjen 14.45...og sover enda...holder på å våkne nå, med masse promper og surklende nese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. september 2009 #614 Del Skrevet 16. september 2009 Din også har tett nese altså. Her må det gis saltvannsdråper daglig, for det høres av og til ut som om han knapt klarer puste. Nå ligger han ved siden av meg og holder på å sovne etter å ha vært våken i over to timer. *krysser fingrene for at jeg ikke jinxer søvnen hans med å proklamere den prematurt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 16. september 2009 Forfatter #615 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Din også har tett nese altså. Her må det gis saltvannsdråper daglig, for det høres av og til ut som om han knapt klarer puste. Nå ligger han ved siden av meg og holder på å sovne etter å ha vært våken i over to timer. *krysser fingrene for at jeg ikke jinxer søvnen hans med å proklamere den prematurt* Ja, har vært skikkelig tett, men er på bedringens vei nå - vi har prøvd med morsmelk i nesa av og til vi, og nesesuger...funker bra Ja, jeg fikk så hatten passa jeg iallefall...han våknet igjen kvart på fire, og sovnet igjen nå først....(kl 20) Men...han kan jo ikke sove bort hele dagen heller da, stakkars Får håpe han sover en stund nå da, så vi kan få spist middag når kjære kommer fra jobb straks. ----------------- Jippi Fått sprossene vi har bestillt til huset idag!! Så nå blir det "gammel" stil på det.... (to-delt nede, og delt på tvers oppe ved ca 2/3-dels vindu...med kryss i de to rutene oppe). Jeg er stor fan av shabby chic stil både inne og ute, og huset vårt var brunt og skikkelig 60-talls stil utvendig da vi kjøpte i mars i år...nå er det hvitt, med nye hvite takrenner og til helga kommer nok sprossene opp...blir sååå fint Endret 16. september 2009 av soon_to_be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. september 2009 #616 Del Skrevet 16. september 2009 Elsker sånne sprosser jeg og, men det funker ikke på vårt hus fra slutten av 70-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 17. september 2009 Forfatter #617 Del Skrevet 17. september 2009 Hurra for lillegutt som er 1 måned idag!!! Herlighet som tiden flyr... Nå har vi bada - uten å gråte - det var gøy det Driver nå og hiver i meg litt frokost, lillegutt har såvidt sovnet i vugga si, og vi skal på helsestasjonen og veie...så tenkte jeg får lirke på han litt mer klær og legge han i vogna før han har sovet for lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. september 2009 #618 Del Skrevet 17. september 2009 Tida flyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. september 2009 #619 Del Skrevet 17. september 2009 Gratulerer med 1 måneds-gutt! Lillegutt her er også tett i nesa. Vi drypper innimellom med saltvannsdråper og nesesug. (men får aldri ut noe med den nesesugeren, snørra er for langt inni nesa til at den når frem..) Har også to ganger hatt tette tårekanaler. Første gang trodde vi det var begynnende øyekatarr, men leste oss til at det ikke var det. Kommer litt gul guffe fra øyet, spesielt etter søvn, men ingen rødhet. Drypper med saltvann et par ganger, og så forsvinner det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 18. september 2009 Forfatter #620 Del Skrevet 18. september 2009 Gratulerer med 1 måneds-gutt! Lillegutt her er også tett i nesa. Vi drypper innimellom med saltvannsdråper og nesesug. (men får aldri ut noe med den nesesugeren, snørra er for langt inni nesa til at den når frem..) Har også to ganger hatt tette tårekanaler. Første gang trodde vi det var begynnende øyekatarr, men leste oss til at det ikke var det. Kommer litt gul guffe fra øyet, spesielt etter søvn, men ingen rødhet. Drypper med saltvann et par ganger, og så forsvinner det. Fikk høre på helsestasjonen i går at man helst ikke bør bruke sånn suger - eller at ting opp i nesa kan irritere slimhinnene til å lage mer slim/snørr, så nå har vi helt i saltvannsdråper og hvis det formodning vises en buse så tar vi den med sugeren, hvis ikke så lar vi det være... ------------ Var å veide lillegutt igår, 3620g Lagt på seg 350g på 10 dager, og det var veldig bra. Igår koste vi oss skikkelig...vi var ute og spiste deilig middag mens mine foreldre passa E. Han hadde styra skikkelig, og når han endelig sovna sov han i 4 timer - så vi fikk jo laang-fri ettersom vi var borte ett par timer, og han akkurat sovna da vi kom hjem. Så film. Og koste oss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå