Gå til innhold

Soon

Soon

Anbefalte innlegg

Det er jammen ikke verst. Her blir det enda noen uker til :humpe:

Nei, det var ikke værst i det hele tatt :fnise: - neida, det er vel litt annerledes med ks og vaginal fødsel vil jeg tro...

Virker som om du har hatt en flott lørdag så langt! :):lur:

Kos deg videre :hjerte::klem:

Ja, var en bra dag :lur:

Oi, det var tidlig var det første jeg tenkte nå. Men blir vel litt annerledes etter ks ja ;)

:jepp: blir litt forskjell ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har lillegutt og jeg vært å trilletur i det kjempefine været :sol:

Herlig å se han sovne med en gang han kommer i vogna, og deilig å røre på seg litt - nå derimot, skal jeg sove litt mens han enda sover ute på verandaen.

I natt var han temmelig sutrete, fikk mat ved 02 tiden, men nektet å sove, så pappan tok han opp i senga og da sov han som en stein, mens vi lå halvvåkne pga dårlig plass i senga.

Så våknet han igjen ved 05 tiden, spiste og nektet så å sove igjen - var skikkelig urolig i senga si...så mamma tok han opp og han sovnet på brystet...i litt over to timer....ikke så behagelig sovestilling for meg, men jeg sov da i det minste litt....

Så nå blir det godt med en liten lur på sofaen, mens pappa`n følger med den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi prøvd ut bæresjalet for første gang - har en sleepy wrap - funker kjempebra.

Lillegutt sovna med en gang vi fikk han i sjalet, og der ligger han enda.

Kjempegreit å få armene fri til å gjøre litt mens han sover fornøyd.

Han lå i sjalet mens vi spiste middag også, som regel ligger han og surver hver gang vi skal spise, så vi må løpe mellom han og smokkdytting og middagen - idag ble det middag i ro og mak :)

Men, kjenner det på ryggen da, at det er ikke bare bare å bære i lengden, selv om han fortsatt er forholdsvis lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt er så varm av seg at han kokes i sjalet sitt, og til og med i meitaiene, så her må vi vente litt med den store bæringen. Mannen skal få seg en manduca senere. Håper han liker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt er så varm av seg at han kokes i sjalet sitt, og til og med i meitaiene, så her må vi vente litt med den store bæringen. Mannen skal få seg en manduca senere. Håper han liker den.

Ble småvarmt her og, men ikke kok...så går vel greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bra det da. Selv gleder jeg meg til lille er så stor at han kan bæres på tur. Er litt upraktisk nå som han helst vil ha mat annenhver time. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en BabyBjørn jeg, men den funker ikke så bra nå. Hun er for stor og for våken til å ville ligge å sove inn mot brystet, og for liten til at vi kan snu henne slik at hun kan se verden. Så hun er misfornøyd nå, men jeg håper hun vil like den igjen om en måned eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker selevarianten, Harlekin, ville jeg sett på manduca eller ergo. Da sitter barnet ergonomisk riktig, og du kan bruke de formsydde selene MYE lenger enn BB. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg, lillegutt og bestemor vært på laang trilletur - dro kl 11 og kom hjem nå kl 14. Var innom pappa`n på jobben, min jobb og så var vi på helsestasjonen for å se på navlen og veie.

Hs tok på noe som skulle etse bort den siste navlestumpen, men hun sa at det var mye bedre enn på onsdag - skal dit igjen onsdag eller torsdag for å sjekke at det har blitt i orden.

Lillegutt har lagt på seg 170g siden onsdag også, helt etter boka - så nå veier han 3270g :)

Og så er han jo 3 uker idag :strix:

Skikkelig sliten etter turen nå, lillegutt sover ute og jeg har fått slengt meg ned på sofaen - håper han sover en stund til...:sjenert:

Koselig å ha med seg mamma, da fikk vi snakekt litt om morfar som døde på fredag - mamma og pappa har vært der oppe siden forrige mandag ettersom han lå på dødsleie, så var nok godt for mamma å både snakke litt om det som skjedde og å være litt sammen med gullungen :hjerte:

Endret av soon_to_be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært idag da :jepp:

Koselig å være med mamman din kan jeg tenke meg, og utifra det du skriver var det nok godt for henne også :)

Og 3uker allerede! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at han okser og trives. :)

Jepp - syns nesten vi kan se det for hver dag at han vokser :ler:

Mamma og pappa har som sagt vært borte fra han en uke nå, og de syns han hadde begynt å bli litt mer babylubben de og :rødme:

Så flink du har vært idag da :jepp:

Koselig å være med mamman din kan jeg tenke meg, og utifra det du skriver var det nok godt for henne også :)

Og 3uker allerede! :strix:

Er litt stolt over såpass lang tur ja...kjenner det i beina nå, er en stund siden det ble såpass mye gåing på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte meg hele gårsdagen uten KG jo.... :ler:

Var hos mamma og pappa igår - kjære jobbet sent, så da kunne jeg like godt være hos de, og så fikk jeg litt avlastning og sovetid mens de kosa seg med lillgutt :)

Tror han hadde økedag igår da, syns han hang i puppen støtt og stadig jeg...

Idag derimot har vi ammet tre ganger foreløpig (siden han la seg igår kveld) og nå sover han søtt i vogna si - så fikk jeg litt tid til å sulle og rydde litt i huset...er ikke like ryddig her nå som før, og jeg som egentlig er skikkelig pertentlig når det gjelder huset :sjenert:

Har andre ting å tenke på for å si det sånn :jepp:

Skal i sentrum med mamma når kjære kommer fra jobb - blir rart å dra bort - om så bare en liten stund - og la lillegutt være hjemme.

Tror kjære gleder seg da :hjerte:

Jeg må handle litt klær - reiser til trøndelag i begravelse i morra, morfar begraves på fredag - og vi skal være der hele helgen.

Blir spennede med 4 timers biltur med lillegutt, passe på og stoppe ofte iallefall - hittil har han roa seg veldig i bil, så regner med det går bra.

Nå er det nok ikke lenge før klumpen våkner, så jeg skal passe på å få gjort unna litt til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi vært på helsestasjonen, og nå er navlen til lillegutt bra :hoppe:

Han sovna rett før vi gikk i nn døra på helsestasjonen, og med en gang vi kom ut i bilen igjen, så da vi kom tilbake trilla jeg en tur i solen.

Nå sover han så søtt i vogna ute på verandaen - og det er bra, for vi reiser ved 16-tiden idag, så da fikk jeg pakket det siste og ordnet litt i huset.

Sikkert ikke lenge før han våkner nå, snart sovet i 3 timer :hjerte:

Glede-gruer meg til bilturen, men heldigvis er det pappa som kjører, så da har både kjære og jeg tid til lillgutt hvis det er noe. Men hittil har han kost seg i bil, så regner med det går bra :)

Vi har bada idag - og denne gangen tok det nesten ett minutt før han begynte å skrike - de andre gangene vi har bada han har han vrælt noe skikkelig hele tiden, så kan hende han begynner å venne seg til det - tok litt varmere vann også, kan hende det hjalp.

Dessuten roet han seg med en gang jeg la han på håndkle - så det er da fremgang, og det er godt - mamma`n liker nemlig ikke når han gråter så masse... :sjenert: Blir liksom så lei meg når han har det vondt... hehe...kjære bare ler av meg da.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at navlen er blitt helt fin igjen :hoppe:

Jeg har et tips på noe du kan forsøke med tanke på hyling når dere bader. Ved et par anledninger har lillegutt begynt å gråte når vi skulle bade, og begge gangene har vi tatt han litt fort ned i vannet, om du skjønner. Nå har vi begynt å stikke tærne hans nedi til å begynne med så han får kjenne, og så senker vi gradvis mer og mer nedi, veeeldig rolig. Da går det kjempefint, og han storkoser seg, ligger og ser på oss og pludrer litt :hjerte:

God tur idag! Håper det går fint med den lille på bilturen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvis du liker selevarianten, Harlekin, ville jeg sett på manduca eller ergo. Da sitter barnet ergonomisk riktig, og du kan bruke de formsydde selene MYE lenger enn BB. :smilbla:

Takk for tips, Saeria. Vi får sjekke ut litt forskjellige bæreløsninger, tror jeg.

Angående bading, det tar ofte litt tid før de liker å bade, men jeg tror de fleste barn ender opp med å elske det! Lille C hylte de første gangene hun ble badet, men nå liker hun det, stort sett. Hylingen kommer derimot når hun må opp og ta på klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på helsestasjonen, og nå er navlen til lillegutt bra :hoppe:

Han sovna rett før vi gikk i nn døra på helsestasjonen, og med en gang vi kom ut i bilen igjen, så da vi kom tilbake trilla jeg en tur i solen.

Nå sover han så søtt i vogna ute på verandaen - og det er bra, for vi reiser ved 16-tiden idag, så da fikk jeg pakket det siste og ordnet litt i huset.

Sikkert ikke lenge før han våkner nå, snart sovet i 3 timer :hjerte:

Glede-gruer meg til bilturen, men heldigvis er det pappa som kjører, så da har både kjære og jeg tid til lillgutt hvis det er noe. Men hittil har han kost seg i bil, så regner med det går bra :)

Vi har bada idag - og denne gangen tok det nesten ett minutt før han begynte å skrike - de andre gangene vi har bada han har han vrælt noe skikkelig hele tiden, så kan hende han begynner å venne seg til det - tok litt varmere vann også, kan hende det hjalp.

Dessuten roet han seg med en gang jeg la han på håndkle - så det er da fremgang, og det er godt - mamma`n liker nemlig ikke når han gråter så masse... :sjenert: Blir liksom så lei meg når han har det vondt... hehe...kjære bare ler av meg da.... :ler:

Så fint at navlen er fin igjen, ingenting som er bedre enn det :)

Kanskje han begynner å venne seg til det ja, det hadde jo vært fint. Er veldig koselig å bade de altså.L storkoser seg i badekaret han, men jeg skal ikke skryte for mye, for plutselig synes han ikke det er så greit alikevel :ler:

Bruker du skjold enda eller tar han puppen?

Dere må ha god tur da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at navlen er fin igjen, ingenting som er bedre enn det :)

Kanskje han begynner å venne seg til det ja, det hadde jo vært fint. Er veldig koselig å bade de altså.L storkoser seg i badekaret han, men jeg skal ikke skryte for mye, for plutselig synes han ikke det er så greit alikevel :ler:

Bruker du skjold enda eller tar han puppen?

Dere må ha god tur da :klemmer:

Vi bruker fortsatt skjold - men idag har han vært håpløs - vil hverken ha puppen "bar" eller med skjold...så er litt sånn slitsomt igjen idag...

Han griner og jeg griner...tilslutt ga jeg han mme på flaske og det tok han fint, så han var jo sulten...huff, håper neste runde går bra...nå sover han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...