Gå til innhold

Soon

Soon

Anbefalte innlegg

Dere koker skjold, jeg koker tutter. Har nå begynt på mykostatinkuren, og da blir det jevnlig koking av tutter, og ammeinnleggene er erstattet med papir, siden de må byttes for hver amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra, skjønner du er godt fornøyd ja, og det har du all grunn til å være :jepp:

Fint du ikke gav opp, for nå skal du se det går så det suser :)

Litt tukling med det skjoldet, men så lenge vi kan amme så får det bare gå. Bare pass på at babisen ikke fyller skjoldet med melk, for så å snu seg unna. Det gjør L her ofte og jeg blir kliss våt. Det er spesielt fint hvis vi er på senteret eller ute blandt andre :ler:

Har allerede erfart det gitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere koker skjold, jeg koker tutter. Har nå begynt på mykostatinkuren, og da blir det jevnlig koking av tutter, og ammeinnleggene er erstattet med papir, siden de må byttes for hver amming.

Det går unna med ammeinnlegg ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går unna med ammeinnlegg ja...

Det blir bedre :jepp:

Tror det er ca en måned siden jeg kun trengte å bytte en gang om dagen. Men jeg lekker faktisk mest når jeg ammer, altså den puppen jeg ikke ammer på. Jeg setter påen sånn kopp og samler opp jeg, veldig greit. Er ca 30 ml hver gang, og det er jo veldig masse om det bare skulle ha rent inn i innlegget :)

Blir jo over 200 ml om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bedre :jepp:

Tror det er ca en måned siden jeg kun trengte å bytte en gang om dagen. Men jeg lekker faktisk mest når jeg ammer, altså den puppen jeg ikke ammer på. Jeg setter påen sånn kopp og samler opp jeg, veldig greit. Er ca 30 ml hver gang, og det er jo veldig masse om det bare skulle ha rent inn i innlegget :)

Blir jo over 200 ml om dagen.

Ja, det er mye...kanskje jeg skulle vurdere det - er jo gjennombløt på bh og alt etter en liten ammerunde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har lillegutt sovet i 3 timer, men lyder fra vugga sier meg at han snart vil opp til kos, skift og mat :)

Jeg har også fått sovet nesten 2 timer, og det var heeerlig :jepp:

Har laget saltvannsløsning nå som jeg må rense navlen til lillegutt med, han væsker litt og hs sa at det sitter igjen en sånn liten tapp fra navlestumpen som kan lage infeksjon - og det vil vi jo ikke ha.

Så skal rense navvlen med det til hvert stell, og hvis det fortsatt væsker på søndag, må vi ta oss en tur på helsestasjonen på mandag, for der har de visst en slags salve eller noe som de bruker til sånt...

Får håpe vi ikke trenger det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det ordner seg. :)

Ja, håper navlestumpen heler seg bra!

Ja, vi får håpe det...væsker fortsatt - men ser muligens litt bedre ut idag, så vi får fortsette "behandlingen" gjennom helgen og se... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger lillegutt og sover søtt i vugga, etter en intens bleieskifte time :ler:

Akkurat fått på ny bleie og så kom det jammen meg litt bæsj igjen...

I natt hadde han bittelitt grønn bæsj..hva skyldes det tro? Idag tidlig og nå er den tilbake til vanlig farge igjen.

Amminga går superflott :hoppe: Har ikke turt å slutte med skjoldene enda, men tenkte å prøve litt uten senere idag, for så å bruke skjold igjen - jammen meg lært meg å bli litt tålmodig også, og det har jo tydeligvis gitt resultater *stolt*

Tenkte egentlig å trille ned til sentrum og innom pappa på jobb idag, men regnet pøser ned, så det blir det nok ikke noe av - håper helga blir bedre, da kan vi gå på tur hele familien - er veldig koselig :)

Mistet morfaren min i natt, han har vært veldig syk i flere år, så jeg er mest lettet enn lei meg for at han endelig har fått slippe, men det er selvfølgelig trist.

Lille E var det første oldebarnet hans, og jeg syns ofte det er sånn at når det kommer en ny en i familien, er det et annet familiemedlem som går bort - rart det der.

Bekymrer meg litt for begravelsen da...usikker på om jeg skal reise, det er 5 timer med bil, og lillegutt skal jo ikke sitte så mye, pluss at jeg er redd det bare blir skriking og greier i kirka... :sjenert:

Samtidig hadde det vært en fin mulighet for resten av slekta å få hilst på han da, har hele slekta der oppe... Og så tror jeg kanskje ikke kjæresten kan bli med, han har jo tatt disse to ukene med perm - uten lønn, og drar man først oppover er det greit å være der noen dager... går jo litt utover økonomien og.

Nei, vi får se hva vi gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer med bestefaren din. Jeg var også på en måte glad for at bestemoren min fikk slippe da hun døde, for hun hadde så mange plager, men likevel er det trist.

Så heldig du er som har fått en baby som sover på dagtid! Snuppa her sover nesten ikke på dagtid, hun, bare ute på tur (noen ganger) og ellers oppå meg. Men hun sover godt om natten, så jeg skal ikke klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer. :klemmer:

Kan forøvrig si det en sa til meg. Små babyer kan bæsje rosa elefanter uten at noe er galt. :ler: Vi ha hatt litt grønn bæsj vi og. Så lenge den ikke er i mengder, og grønn og skummende, så er alt greit. Grønn skummende bæsj i mengder, ses ofte i sammenheng med et urolig barn med mageknip som får for mye formelk, men det er ikke noe du skal bekymre deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer med bestefaren din. Jeg var også på en måte glad for at bestemoren min fikk slippe da hun døde, for hun hadde så mange plager, men likevel er det trist.

Så heldig du er som har fått en baby som sover på dagtid! Snuppa her sover nesten ikke på dagtid, hun, bare ute på tur (noen ganger) og ellers oppå meg. Men hun sover godt om natten, så jeg skal ikke klage :)

Takk!

Ja, han sover både på dagen og natten han her....opptil fler timer på dagen, og så er han oppe en til to ganger om natta - så vi er blitt bortskjemt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondolerer. :klemmer:

Kan forøvrig si det en sa til meg. Små babyer kan bæsje rosa elefanter uten at noe er galt. :ler: Vi ha hatt litt grønn bæsj vi og. Så lenge den ikke er i mengder, og grønn og skummende, så er alt greit. Grønn skummende bæsj i mengder, ses ofte i sammenheng med et urolig barn med mageknip som får for mye formelk, men det er ikke noe du skal bekymre deg for.

Takk :klem:

Haha, rosa elefanter - tror jeg hadde blitt litt urolig da altså... :ler:

Nei, var snakk om et lite bremsespor nærmest, så det var ikke akkurat store mengden.

Endret av soon_to_be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Virker som om det går greit med dere! Det er flott :)

Men leit med morfaren din :klem:

Ha en fin dag :klem:

:vinke:

Vi har det supert - koser oss så masse - lillegutt er en koser :rødme:

Og amminga går kjempebra, og jeg er superfornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har vi trillet til sentrum og handlet litt - lillegutt sov hele turen, og det var godt, da slapp jeg å måtte frem med ammeskjold og greier på kjøpesenteret :)

Da vi kom hjem sov lillegutt fortsatt og vi fikk faktisk tid til litt :sengekos: - det var herlig det :lur::fnise:

Nå har vi spist - alle tre - og lillegutt ligger og sover så søtt på pappas bryst :hjerte: Herlige disse guttene mine altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi trillet til sentrum og handlet litt - lillegutt sov hele turen, og det var godt, da slapp jeg å måtte frem med ammeskjold og greier på kjøpesenteret :)

Da vi kom hjem sov lillegutt fortsatt og vi fikk faktisk tid til litt :sengekos: - det var herlig det :lur::fnise:

Nå har vi spist - alle tre - og lillegutt ligger og sover så søtt på pappas bryst :hjerte: Herlige disse guttene mine altså!!!

Oi, det var tidlig var det første jeg tenkte nå. Men blir vel litt annerledes etter ks ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...