Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #1 Del Skrevet 10. juli 2009 Mitt er et Tyrolerhus Vi bestilte en katalog for noen år siden, og i den var en modell som heter Niedernsill C. Den er desverre ikke på nettsiden lenger. Planløsingen var ikke helt som vi ville, men min kjære tegnet om litt så i første etasje så er det et vindfang, en liten do, gang/bibliotek, kontor, soverom, walk in closet, bad til soverommet, vaskerom med egen utgangsdør, kjøkken og spisestue sammen, stue og tv-stue. I andre etasje så er det to soverom, og et oppholdsrom. Bruksarealet er på 195kvm Dette er drømmethuset fordi vi kan bli gamle i det, vi har alt vi trenger i første etasje, og når/hvis vi får barn så har de andre etasje som sitt når de kommer i den alderen hvor de vil være litt vekk fra foreldrene Og hva er ditt drømmehus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 10. juli 2009 #2 Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Lett å svare på. Noe meget lignende Mies van der Rohes Barcelona pavillion http://www.spanish-architecture.info/IMAGE...vilion_pool.jpg Særlig bedre går det ikke ann å tegne et hus. Innlegget er redigert iht til Kvinneguidens regler om bildebruk. Veslejenta - moderator Endret 10. juli 2009 av Veslejenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Oda_* Skrevet 10. juli 2009 #3 Del Skrevet 10. juli 2009 Min drøm nå er et hus som er akkurat så stort som jeg har behov for. Hverken mer eller mindre. Kun de aller nødvendigste rom - en lettstelt liten hage og heller en litt mer luksuriøs innredning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 10. juli 2009 #4 Del Skrevet 10. juli 2009 Drømmehuset mitt Bygger dette nå, med en del endringer. Veldig fornøyd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 11. juli 2009 #5 Del Skrevet 11. juli 2009 Lett å svare på. Noe meget lignende Mies van der Rohes Barcelona pavillion http://www.spanish-architecture.info/IMAGE...vilion_pool.jpg Særlig bedre går det ikke ann å tegne et hus. Innlegget er redigert iht til Kvinneguidens regler om bildebruk. Veslejenta - moderator Nydelig! Vi har nettopp bygget drømmehuset - bare så synd det er en hytte. Her er det så fint at jeg har lyst til å bosette meg, rett og slett. Bilde av hytta rett før det ble ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_eli_* Skrevet 11. juli 2009 #6 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg drømmer om å bygge et hus som passer akkurat for meg. Men først må jeg finne drømmetomta.:-) Det er mulig at jeg kanskje, kanskje har funnet den. Spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Husfrue Skrevet 11. juli 2009 #7 Del Skrevet 11. juli 2009 Lett å svare på. Noe meget lignende Mies van der Rohes Barcelona pavillion http://www.spanish-architecture.info/IMAGE...vilion_pool.jpg Særlig bedre går det ikke ann å tegne et hus. Innlegget er redigert iht til Kvinneguidens regler om bildebruk. Veslejenta - moderator Det var bærre lækkert!!! Litt japansk-inspirert, synes jeg. De andre husene (unntatt hytta) var bare vanlige serieproduserte hus, o.k., men ikke noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 11. juli 2009 #8 Del Skrevet 11. juli 2009 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?s=&...t&p=4259536 Denne tråden er gammel, men det er mange som har linket til eller beskrevet sine drømmehus der i alle fall. Tror nok fortsatt i stor grad en lett modifisert utgave av Kamilla er min favoritt, om jeg skulle vinne i lotto eller noe sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Oda_* Skrevet 12. juli 2009 #9 Del Skrevet 12. juli 2009 Nydelig! Vi har nettopp bygget drømmehuset - bare så synd det er en hytte. Her er det så fint at jeg har lyst til å bosette meg, rett og slett. Bilde av hytta rett før det ble ferdig. Jeg er målløs - for en nydelig hytte og for en nydelig beliggenhet. Hvis det var min hytte så hadde jeg bosatt meg der ... litt av et drømmested Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovenemo Skrevet 13. juli 2009 #10 Del Skrevet 13. juli 2009 Drømmehuset mitt Bygger dette nå, med en del endringer. Veldig fornøyd!! Sukk.. Står et slikt hus ikke langt fra hvor jeg bor, og jeg drømmer meg bort hver gang jeg ser det, nydelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #11 Del Skrevet 13. juli 2009 Mitt drømmehus er en gammel trebygning som står ved fjorden et eller annet sted. Ser for meg at det kan være et toetasjes bygg som har vært en skole en gang i tiden. Ute i hagen skal det være knauser og naturlig flora, ikke noe grønn gressplen som må klippes og lukes og holdes ved like. Men vet med meg selv at jeg ville synes det var veldig slitsomt å holde et slikt hus ved like. Rør, strøm, skifte av panel, ....... Er ingen snekker, og heller ikke mannen. Er vel derfor vi sikkert kommer til å bli boende i leilighet i byen i lang tid fremover, tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. juli 2009 #12 Del Skrevet 13. juli 2009 Drømmehuset mitt Bygger dette nå, med en del endringer. Veldig fornøyd!! et hus som det har jeg nettopp kjøpt meg og er drømmehuset mitt!!! litt anderledes innvending ettersom det er ett eldre nyoppusset ett!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annemor30 Skrevet 13. juli 2009 #13 Del Skrevet 13. juli 2009 et hus som det har jeg nettopp kjøpt meg og er drømmehuset mitt!!! litt anderledes innvending ettersom det er ett eldre nyoppusset ett!! Akkurat her er drømmehuset! akkurat passe til oss med alt vi trenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melchizedek Skrevet 13. juli 2009 #14 Del Skrevet 13. juli 2009 Mitt drømmehus er en blanding av Victoriansk og Gotisk still, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 14. juli 2009 #15 Del Skrevet 14. juli 2009 (endret) Jeg er målløs - for en nydelig hytte og for en nydelig beliggenhet. Hvis det var min hytte så hadde jeg bosatt meg der ... litt av et drømmested Tusen takk! Det virklig mitt drømmested! Endret 14. juli 2009 av Elastica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Oda_* Skrevet 14. juli 2009 #16 Del Skrevet 14. juli 2009 Alldeles nydelig Og flott maleri av Herbert Thoma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå