Gå til innhold

får katten for mye oppmerksomhet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har hatt en kattunge som ble funnet siden den var 2 uker. Jeg er nå bare hjemmeværende, så den har fått oppmerksomhet døgnet rundt. Jeg fikk fortalt at jeg ikke burde la den være alene når den var så liten, så jeg har bare så vidt vært utom døra. Syns også litt synd på den som ikke har sine søsken rundt seg ifht lek og når den sover, de sover jo gjerne oppå hverandre. Men samtidig lurer jeg på hvor smart det er at den er sammen med meg hele tiden, den blir jo å voldsomt knyttet til meg? Den vil helst bare ligge i fanget og da helst til meg, og går etter meg uansett hvor jeg går... Kattemor er jo tross alt ikke tilstedet døgnet rundt hun heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har en katt på 9 uker, har hatt den siden den var 6 uker. Hun er også veldig knyttet til meg, og følger etter meg.

Jeg vet ikke, men tror det er verre å ikke gi de den nærheten de normalt skulle fått fra mamman sin....mulig de blir litt mer avhengige enn andre katter, men jeg syns det virker verre om de ikke får det de trenger :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal ikke si det sikkert, men kattunger får jo mye nærhet av søsken og moren sin, uten at de blir sykelig knyttet til dem. Så jeg tror nok kattungen ikke tar skade av å være nær deg nesten hele tiden. Men etter hvert bør du nok øve på å la den være alene litt, enten du bare går inn i et annet rom eller noen korte turer ut av huset. Nå vil nok kanskje en kattunge som vokser opp uten kattemor kunne få atferdsproblemer selv om du gjør ditt aller beste, men det kan gå helt fint også. Lykke til :)

Skrevet

Det skal ikke bli noe problem. Jeg var sammen med katten min nesten døgnet rundt da den var liten (ble tatt for tidlig fra moren), og hun er en veldig selvstendig katt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...