Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Mann i huset er ikke overbegeistret for at hunden lukter så mye hund. (han synes ikke det er noen god lukt) Bruker shampoo uten parfyme og vil gjerne det. Lukter hunden deres veldig hund ? Hva kan gjøres for å minske lukten?
Cæmis Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 hund vil alltid lukte hund, men prøv shampoo med mint feks...vet man får kjøpt det enkelte steder. Jeg bruker det på mine og de lukter godt lenge Husk å ikke vask de for ofte da ødelegger du huden, men man skal jo vaske de når de trenger det og mange hunder lukter jo hund bare få dager etter vask, så da må man nesten bare leve med det.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Foret hunden får kan også ha mye å si for hvor mye hunden lukter. Jo bedre for, jo mindre lukt.
elikatt Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Dagens hundeshampoer kan man bruke så ofte det et behov for det, de ødelegger ikke fettlaget i huden som før i tiden! :-) Og fóret har nok noe å si, invester i skikkelig hundefór hos forhandler og ikke fra vanlig butikk.
Gjest Gjest_Sara_* Skrevet 11. juli 2009 #5 Skrevet 11. juli 2009 Min hund får eukanuba fôr. Folk har sagt til meg at de er overrasket over at hunden min ikke lukter. Jeg vet ikke om dette har med fôret å gjøre. Jeg bader henne med shampoo fra apoteket 2 ganger i året. Ellers dusjer jeg henne hvis hun er skitten, med vanlig vann. Og når hun er våt så lukter hun.. Venninna mi har samme hunden, han lukter det mer av.. Hun bruker middagsrester og hva som helst av tørrfôr.. Snakk med dyrlegen.. Kanskje han/hun har et tips
la Flaca Skrevet 11. juli 2009 #6 Skrevet 11. juli 2009 Nei, hunden min lukter ikke "hund". Det er mange raser som ikke gjør det faktisk. Et eksempel på det motsatte er jo golden retriever... Litt avhengig av hva slags type hund det er snakk om kan det hjelpe å passe på at pelsen ikke er fuktig over lang tid, ikke shamponere så ofte at fettproduksjonen øker, gi fettsyrer i kosten (salmopet feks.), råfóre (eks. vom&hundemat). Sikkert mye annet også, men jeg har ikke satt meg inn i det siden jeg ikke har hatt problemer med lukt. Elsker faktisk hundelukten jeg, men det er sikkert fordi jeg bare kjenner et svev av varm hund når jeg stikker nesa inn i pelsen. Ikke sånn sur eim rundt hele hunden liksom.
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 11. juli 2009 #7 Skrevet 11. juli 2009 Kroppslukt fra hund varierer fra individ til individ,som med mennesker.Noen har sterk kroppslukt,andre har det ikke Har 2 hunder av samme rase,den ene lukter mye hund,den andre ikke noe i det hele tatt. Begge får samme for og bruker samme shampo på begge to.
Gjest MåneSkygge Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 Min hund lukter bare om hun er svett eller blaut. Ikke noe lukt til vanlig, verken fra kropp eller munn. Bruker veeeldig sjeldent sjampo så jeg tror nok det er fôret spiller inn en del.
Gjest Nope Skrevet 11. juli 2009 #9 Skrevet 11. juli 2009 hunden min lukter fælt nå,tror det har med at det er sommer og veldig varmt nå. Han får den sammen maten som alltid.
Cashpink Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Min hund lukter ikke. Bades egentlig veldig ofte og får tørrfôr! Bare nå i sommer hvor han har fått bittelitt våtfôr fra matbutikk (pga sykdom, og måtte få noe han ville ha å spise) så luktet han rett og slett litt for mye hund for min smak. Nå får han ikke våtfôret mer og han lukter ikke. Han lukter igrunn ikke våt hund heller. Kan kjenne at det kommer en liten eim av hundelukt når han har vært alene hjemme i gangen, men det kommer av at det er litt varme i gulvet der og at rommet har blitt varmere i løpet av dagen. Den lukten forsvinner igjen med en gang han har kommet ut å fått luftet seg og døra blir satt opp...!
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 24. juli 2009 #11 Skrevet 24. juli 2009 Hei Har ei golden tispe på 6år, får bra for og er frisk og rask. I sommer har ho fått en lukt så grusom at jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre- ho lukter som en sur skurefille. Jeg har sjekket henne opp og ned i mente, aner ikke hvor lukten kommer fra- ikke hjelper det og bade henne heller. Ho elsker jo alt som heter sølepytter og vann, men nå er hun ren og nydusjet..men stanken er der fremdeles. Noen som aner hva denne lukten kan være?? Noen dager er den værre enn andre dager. Takknemlig for svar og råd
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 25. juli 2009 #12 Skrevet 25. juli 2009 Hunden vår lukter også fælt. Han får tørrfor fra Royal Canin og bades ganske ofte, da han blir møkkete av å være ute.(er en god del sand/jord her som han pleier å rulle seg i) Bare noen timer etter vask, begynner han å lukte. Må vaske ofte(4-5 ganger i uka), da lukta setter seg i hele huset.
Kaisa87 Skrevet 28. juli 2009 #13 Skrevet 28. juli 2009 Min hund lukter bare om hun er svett eller blaut. Ikke noe lukt til vanlig, verken fra kropp eller munn. Bruker veeeldig sjeldent sjampo så jeg tror nok det er fôret spiller inn en del. du vet at hunder ikke svetter på kroppen? bare gjennom potene og munnen. Ellers har jeg også to hunder, en lukter litt den andre lukter ingenting. Jeg forer med petegree fra vanlig matbutikk og de har fin skinnende pels, og jeg dusjer de med baby shampoo. Så jeg tror ikke det er bare prisen på hundeforet og shampoo'en som avgjør hvor mye hunden lukter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå