Gjest Gjest_Melonas_* Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Har ett problem.. Har fått konstatert kjönnsherpes for 2 år siden, men har bara hatt "utbrudd" en gång med en eneste liten prikk.. Nå har jeg mött en ny dame som jag har lyst att gå videre med. Selvsagt ska vi bruke kondom tills vi blitt bedre kjent, men bör jeg fortelle henne om min sykdom alledere nå för vi hatt sex? Må jeg si noe, eller kan jeg holde dette for meg selv..? Det er pinlig og flaut å si en sånn ting og jeg tenker kanskje hun drar pga dette. Noen som har erfaring rundt dette? Noen som har forslag på hva en sier? Takknemlig for svar..
Gjest Maxtor Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Jeg ville så definitivt ha villet vite det på forhånd. Hadde jeg fått vite det etter sex, så hadde jeg blitt fly forbanna =)
kristian82 Skrevet 10. juli 2009 #3 Skrevet 10. juli 2009 (endret) Har ett problem.. Har fått konstatert kjönnsherpes for 2 år siden, men har bara hatt "utbrudd" en gång med en eneste liten prikk.. Nå har jeg mött en ny dame som jag har lyst att gå videre med. Selvsagt ska vi bruke kondom tills vi blitt bedre kjent, men bör jeg fortelle henne om min sykdom alledere nå för vi hatt sex? Må jeg si noe, eller kan jeg holde dette for meg selv..? Det er pinlig og flaut å si en sånn ting og jeg tenker kanskje hun drar pga dette. Noen som har erfaring rundt dette? Noen som har forslag på hva en sier? Takknemlig for svar.. Fortell henne akkurat det du har sagt her! Da er du ærlig og i tillegg kan dere ta de forholdsreglene man trenger å ta for at du ikke skal smitte partneren. Du må ikke finne på å være så simpel å unnlate og fortelle dette for så å smitte dama, tenk om noen hadde gjort dette med deg? Og er det kanskje slik du fikk kjønnsherpes, så bør du jo absolutt ikke være like idiot som personen som gav deg det. Endret 10. juli 2009 av kristian82
Gjest brutal_mann Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Litt saklig info om herpes http://www.olafia.no/herpes.htm
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Syns du bør fortelle det før dere har sex! Hvis hun sikker pga. det er hun utrolig umoden, og ikke noe å samle på uansett.
Gjest womenwomen Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Har ett problem.. Har fått konstatert kjönnsherpes for 2 år siden, men har bara hatt "utbrudd" en gång med en eneste liten prikk.. Nå har jeg mött en ny dame som jag har lyst att gå videre med. Selvsagt ska vi bruke kondom tills vi blitt bedre kjent, men bör jeg fortelle henne om min sykdom alledere nå för vi hatt sex? Må jeg si noe, eller kan jeg holde dette for meg selv..? Det er pinlig og flaut å si en sånn ting og jeg tenker kanskje hun drar pga dette. Noen som har erfaring rundt dette? Noen som har forslag på hva en sier? Takknemlig for svar.. Fikk jeg vite at en ny fyr hadde denne sykdommen - og han fortalte meg dette ved første anledning / date - hadde jeg nok stukket av ...må innrømme det . Men dette smitter sikkert ikke om dere bruker kondom .Og dere kan jo vente litt med sex - og heller bli litt bedre kjent først . Nei tror ikke dette er lurt å fortelle på første date i hvertfall - ) Men sørg for å ikke utsette andre for smitte ...uansett hva du gjør . KONDOM ....osv .Da kan du vell sikkert ha " sikker sex " uten å smitte henne . Bedre å fortelle det - når du har fått henne mer på " kroken " ...og blitt bedre kjent .Da er sjangsen mindre for at hun avbryter kontakten ... Må i hvertfall bli flaut for deg - om du smitter en annen og hun blir fly forbannet ...og lager masse bråk for deg i din hjemby ...! Om hun er en bråkmaker : ) Som meg ..he he
Elita Skrevet 10. juli 2009 #7 Skrevet 10. juli 2009 Fikk jeg vite at en ny fyr hadde denne sykdommen - og han fortalte meg dette ved første anledning / date - hadde jeg nok stukket av ...må innrømme det . Men dette smitter sikkert ikke om dere bruker kondom .Og dere kan jo vente litt med sex - og heller bli litt bedre kjent først . Nei tror ikke dette er lurt å fortelle på første date i hvertfall - ) Men sørg for å ikke utsette andre for smitte ...uansett hva du gjør . KONDOM ....osv .Da kan du vell sikkert ha " sikker sex " uten å smitte henne . Bedre å fortelle det - når du har fått henne mer på " kroken " ...og blitt bedre kjent .Da er sjangsen mindre for at hun avbryter kontakten ... Må i hvertfall bli flaut for deg - om du smitter en annen og hun blir fly forbannet ...og lager masse bråk for deg i din hjemby ...! Om hun er en bråkmaker : ) Som meg ..he he Som om jeg skulle sagt det selv, bra skrevet. Vent til dere er bedre kjent, og ha ev. sex med kondom før den tid. Jeg hadde nok også stukket om en mann hadde fortalt meg dette på første date.
Rimmern Skrevet 12. juli 2009 #8 Skrevet 12. juli 2009 Det er vel faktisk ulovlig å unnlate å fortelle om en smittsom kjønssykdom. Selv om herpes ikke er en farlig sykdom, så er det en permanent smitte. Forøvrig: Herpes smitter _kun_ når man har utbrudd, ikke ellers.
Hinata Skrevet 12. juli 2009 #9 Skrevet 12. juli 2009 Forøvrig: Herpes smitter _kun_ når man har utbrudd, ikke ellers. Det er en sannhet med modifikasjoner, da man kan smitte i tidlige stadier i et utbrudd og at man dermed ikke er klar over at man har et utbrudd på vei..
kristian82 Skrevet 12. juli 2009 #10 Skrevet 12. juli 2009 Det er en sannhet med modifikasjoner, da man kan smitte i tidlige stadier i et utbrudd og at man dermed ikke er klar over at man har et utbrudd på vei.. Nettopp!
Rimmern Skrevet 13. juli 2009 #11 Skrevet 13. juli 2009 Uhm..."tidlige stadier" av et utbrudd er utbrudd, så jeg skjønner ikke helt hva du mener er "modifikasjoner" til dette faktumet? At det ikke alltid er så lett å vite når utbruddet kommer, spesiellt ikke hvis man ikke har hatt herpes lenge, er selvsagt et poeng. Man bør uansett bruke kondom med mindre man har en fast partner som synes det er greit å bli smittet.
Gjest brutal_mann Skrevet 13. juli 2009 #12 Skrevet 13. juli 2009 Det er vel faktisk ulovlig å unnlate å fortelle om en smittsom kjønssykdom. Selv om herpes ikke er en farlig sykdom, så er det en permanent smitte. Forøvrig: Herpes smitter _kun_ når man har utbrudd, ikke ellers. Risikoen for å overføre viruset til andre er størst det første året etter at man er smittet. Den som vet at han/hun har genital herpes må ikke ha samleie når det er sår tilstede eller når man mistenker at det er et sår under utvikling. Kondom beskytter mot smitteoverføring, hvis det benyttes under hele samleiet og dekker alle steder hvor det er sår. Selv når en person som vet han/hun har herpes ikke merker noe sår kan smitte overføres i kortere perioder, og disse smittsomme perioder finnes det dessverre ingen mulighet for å vite om. Fremdeles finnes grundig og saklig informasjon her: http://www.olafia.no/herpes.htm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå