Guinevere Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 I fjor sommer oppdaget jeg irisparfymer, da jeg fikk en prøve på Iris Pallida fra Serge Lutens - den er fantastisk god, men ekstremt dyr, så jeg kommer nok aldri til å kjøpe den. Litt senere falt jeg for Infusion d'Iris fra Prada, som er nesten like god, den er ren, mild og passe søt. Men jeg leter fremdeles etter flere gode irisdufter, og vil gjerne ha forslag til noen som kan passe. Jeg har prøvd Hiris fra Hermès, men den var altfor skarp og ikke god i det hele tatt.
Parfumfreek Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 (endret) Iris Pallida er fra L'Artisan Parfumeur, men er skrekkelig dyr ja. Jeg synes Hiris er myk og rund, så kjemien i huden har nok mye å si De jeg liker best er Bois d’Iris fra The Different Company (Heaven Scent i Oslo) Unisex, litt krydret og veldig ren. Liker også Iris Nobile fra Acqua di Parma veldig godt (Gimle parfymeri) Edt og Edp er veldig forskjellig på denne duften. Edt er ren, lett og sommerlig (sitter dårlig på meg) Edp er søt, feminin, kremet og fyldig (sitter ekstremt bra) Frederic Malle Iris Poudre er også veldig populær, men jeg har bare såvidt snust på flasken, så vi ikke uttale meg. Har imidlertid en som visstnok skal være veldig lik (og laget av samme mann): Ferre fra Gianfranco Ferre (2005). Klassisk, stilig, ren og tørr. Finnes ikke i Norge Endret 10. juli 2009 av Parfumfreek
Guinevere Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2009 L'Artisan Parfumeur var det, ja! Jeg blandet sammen med Iris Silver Mist fra Serge Lutens, som forøvrig dessverre også ble for skarp for meg. Synd at en parfyme med så fint navn ikke passet... Skal definitivt prøve de du foreslår!
Honesty Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Bois d'Iris. Dessverre bortimot umulig å få tak i, og avsindig dyr, men jeg kjøpte en liten decant fra theperfumedcourt.com eller theposhpeasant.com, og er fornøyd med den. Den likner på Prada Infusion d'Iris, for å gi en viss pekepinn, altså tørr og litt bitter, og absolutt ikke søtlig.
Guinevere Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2009 Ja, theperfumedcourt.com er veldig bra, jeg har bestilt mange prøver derfra tidligere. Og bare navnet Bois d'Iris gir jo assosiasjoner til en god parfyme...
Guinevere Skrevet 6. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2009 Liten oppdatering - jeg har dristet meg til å prøve Iris Silver Mist igjen, og denne gangen var det full klaff! Tror kanskje jeg prøvde litt for mange parfymer på én gang sist jeg prøvde den. Iris Nobile var derimot veldig anonym og svak på meg, selv i eau de parfum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå