Gjest fortvila Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Her er greia..... Jeg er vant med å reise på sydenferie hvert eneste år, opptil flere ganger. Dette har jeg vært vant med siden jeg var liten. Jeg fant meg en kjæreste, vi giftet oss og bor sammen. Han hadde aldri vært i syden og da vi ble sammen introduserte jeg han for syden.. Vi har siden dratt hvert eneste år. I fjor kjøpte vi en enebolig sammen og pga utgiftene dette medførte ble vi enige om at vi ikke kunne unne oss sydentur dette året, derimot avtalte vi å ta det dette året her. Sommeren kom og han sa at han hadde ikke råd pga ny jobb. Jeg derimot har hatt en grei inntekt slik at jeg kan godt betale min egen billett og klarer meg nok fint med lommepenger, MEN jeg klarer ikke å kjøpe til han og forsørge han i syden. Derfor ble aldri den sydenbilletten vi bestilte betalt og det ble ingen syden. Jeg har fått et par forslag fra venner om å bli med til syden men har egentlig takket nei fordi jeg har hatt det i bakhodet at det ikke er riktig at jeg reiser til syden uten han siden han og jeg hadde en avtale på dette at vi skulle reise sammen. Jeg synes ikke det er riktig at han skal måtte lide for at han ikke hadde råd og jeg derimot skal gi blanke i han og reise uten han..Så litt sånn at siden han ikke kan, så drar ikke jeg heller.... i går kom han hjem, en kamerat av han hadde sagt at han skulle spandere sydentur på han dersom de to reiste sammen! og dette ville han gjerne! han skulle få billett og alt av opphold gratis bare han ble med som selskap. Så nå har de bestilt seg billett til det stedet vi har vært sammen på før og egentlig skulle tilbake til nå denne sommeren. bare de to gutta... uten meg.. Jeg sitter nå her, furter og er drit såra...Ja jeg forstår at han ikke kan takke nei til gratis tur, MEN på den annen side føler jeg meg tilsidesatt og ikke tenkt på... Jeg var så dumsnill at jeg ikke dro av hensyn til han, mens han bare fyrer av gårde og drar så fort noen tilbyr seg! Det er en jæææævlig vond tanke ¨å vite at han drar dit vi skulle, vårt sted, (han sier det er fordi det er så billig her) og at han skal få være i syden uten meg, når planen var at vi to skulle dra sammen.... Så det hele endte med at jeg som faktisk kunne dratt, ikke får dratt fordi ferien min snart er over og han som ikke hadde råd..han drar nå..... Er det noen som forstår meg?
Gjest bæbo Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 Kan du ikke få flyttet noe av ferien og slengt deg med? Og ja, jeg forstår deg godt.
Gjest Gjest_leimeg_* Skrevet 10. juli 2009 #3 Skrevet 10. juli 2009 Jeg forstår deg også godt. Fortalte du han at du takket nei til å dra, av hensyn til at han ikke fikk dratt?
Noli Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Jeg forstår deg ikke, synes dette er tullete. Du har jo valgt selv å ikke reise med venninnene dine, han velger annerledes.
waco Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Virker som om kompisen hans er mer spandabel og gavmild enn kona og dama hjemme. En dame som har råd til å ta seg sydentur alene har også råd til å finne på noe med typen med halvparten av pengene. Kvinner har aldri følt i menneskehetens historie at dere har noe som helst forpliktelser eller forsørgelsesansvar for andre enn dere selv.
Gjest Shelob Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Man må vel nesten se på helheten, hvem som bruker penger på hva. Kanskje du burde betale sydenturen hvis han f.eks. har... kjøpt dekk t il bilen din, betalt oppussing e.l. - jeg tenker vel at når man bor sammen og deler utgifter bør man vel kunne unne seg selv og hverandre like stor feriepott, enten man velger å ta ferien sammen eller hver for seg.
Gjest Shelob Skrevet 10. juli 2009 #7 Skrevet 10. juli 2009 Kvinner har aldri følt i menneskehetens historie at dere har noe som helst forpliktelser eller forsørgelsesansvar for andre enn dere selv.
Gjest lille_kvinne Skrevet 10. juli 2009 #8 Skrevet 10. juli 2009 Jeg forstår deg, men jeg forstår også han. Hvis ikke du har fortalt han at du sa nei til reiser og ikke dro av hensyn til han, hvordan skal han da forstå at det han har gjort er galt? Det hjelper ikke og sitte og sutre nå, dette skulle du fortalt han når det skjedde. Blir litt som å kjefte på en valp for å tisse inne fire timer etter at han gjorde det.
kevlar Skrevet 10. juli 2009 #9 Skrevet 10. juli 2009 Jeg har fått et par forslag fra venner om å bli med til syden men har egentlig takket nei fordi jeg har hatt det i bakhodet at det ikke er riktig at jeg reiser til syden uten han siden han og jeg hadde en avtale på dette at vi skulle reise sammen. Jeg synes ikke det er riktig at han skal måtte lide for at han ikke hadde råd og jeg derimot skal gi blanke i han og reise uten han..Så litt sånn at siden han ikke kan, så drar ikke jeg heller.... Er det noen som forstår meg? Først av alt: Du har hatt i bakhodet. Du har aldri sagt til ham at du har avslått å reise pga. ham. Det kan godt hende han hadde bedt deg dra, hvis du hadde vært åpen om tilbudene du hadde fått. Selv om det virker bittert å ikke få dra med deg, hadde han sikkert forstått at du skulle på jentetur? Videre må jeg si meg enig med Waco. Dere er gift, eier bolig sammen, han har byttet arbeidsplass (noe som kanskje vil gagne dere begge på sikt), og du teller fortsatt adskilte kroner på inntekten? Jeg syns det er uhørt – totalt uhørt – at ikke han er med i regnestykket ditt fra første stund, og at ikke dere heller påkoster dere en billigere ferie for begge to hvis det ikke skulle gå rundt å være to på ditt opprinnelige budsjett.
Umbrella Skrevet 10. juli 2009 #10 Skrevet 10. juli 2009 Jeg skjønner at han takket ja, når han blir påspandert en tur han ellers ikke ville hatt råd til å dra på.
waco Skrevet 10. juli 2009 #11 Skrevet 10. juli 2009 Og den gniene kona hjemme "har ikke råd til å forsørge". Herregud bruker en mann så uendelig mye mer penger i syden enn i norge? Det går an å lage mat man har kjøpt i matbutikken også, det er mulig å reise to, - forresten koster det jo ekstra å ha eget rom når man ikke reiser to. Hvis dere skal feste og drikke brennvin så er det også mye rimeligere å handle i matbutikken, stranda er jo gratis, de fleste museumer og kirker er gratis.
Gjest Tøffe meg Skrevet 10. juli 2009 #12 Skrevet 10. juli 2009 Først av alt: Du har hatt i bakhodet. Du har aldri sagt til ham at du har avslått å reise pga. ham. Det kan godt hende han hadde bedt deg dra, hvis du hadde vært åpen om tilbudene du hadde fått. Selv om det virker bittert å ikke få dra med deg, hadde han sikkert forstått at du skulle på jentetur? Videre må jeg si meg enig med Waco. Dere er gift, eier bolig sammen, han har byttet arbeidsplass (noe som kanskje vil gagne dere begge på sikt), og du teller fortsatt adskilte kroner på inntekten? Jeg syns det er uhørt – totalt uhørt – at ikke han er med i regnestykket ditt fra første stund, og at ikke dere heller påkoster dere en billigere ferie for begge to hvis det ikke skulle gå rundt å være to på ditt opprinnelige budsjett. Herregud; skjønner du det ikke ? han vil ikke reise med deg. Han er ikke glad nok i deg. Jeg hadde mistet respekten for en mann som lar kompisen betale for seg; har han ingen ærefølelse ?..herregud; kom deg bort fra ham; du fortjener bedre...
Gjest lille_kvinne Skrevet 10. juli 2009 #13 Skrevet 10. juli 2009 Herregud; skjønner du det ikke ? han vil ikke reise med deg. Han er ikke glad nok i deg. Jeg hadde mistet respekten for en mann som lar kompisen betale for seg; har han ingen ærefølelse ?..herregud; kom deg bort fra ham; du fortjener bedre... Er det mulig..
mimifin72 Skrevet 10. juli 2009 #14 Skrevet 10. juli 2009 Jeg tjener ikke så godt som kjæresten min, så jeg hadde ALDRI hatt råd til å reise til Syden. Heldigvis betaler han alt for meg, jeg spanderer bare noen middager under oppholdet. Hvis en venninne hadde invitert meg og sagt at hun betaler alt, hadde jeg SELVFØLGELIG reist.
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #15 Skrevet 10. juli 2009 Pleier ikke ektefeller ta hensyn til hverandre da ?
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2009 #16 Skrevet 10. juli 2009 Forstår godt at det er sårende for deg. Men han vet kanskje ikke at du har avslått å reise med venner. Jeg synes du skal prøve å få deg en tur med venner. Om det er for sent å få med noen nå i sommer, så prøv heller til høsten. Om ikke en sydentur, så kanskje en storbyhelg? Så slipper du å sitte med skjegget totalt i postkassa.
Gjest hun tøffe Skrevet 10. juli 2009 #17 Skrevet 10. juli 2009 Herregud, Slutt å prøve å analysere mannen; gutter tenker ikke så mye..han har ikke ment noe annet enn at han ikke vil reise med henne..trenger du virkelig flere bevis på at han ikke er noe fra deg ? Må være veldig mange sosionomer her...de vet ikke hva det vil si å ta ansvar for eget liv...
Gjest strykebrett Skrevet 10. juli 2009 #18 Skrevet 10. juli 2009 Du har selv valgt å takke nei til å dra med vennene dine. Han har sagt i fra at han ikke har råd til å reise, men takker ja til et tilbud om gratis tur med kompisen sin. Jeg kan ikke fatte å begripe hva fyren har gjort galt?? Det er vel ikke hans feil at ikke du reiser på ferie med vennene dine? Og, forresten, det var et forslag her om at du skulle bli med på kompisturen. Hvis jeg hadde spandert tur på en venn og vedkommende i ettertid hadde kommet drassende med dama si hadde jeg blitt driitsur og avlyst hele greia. Kjærester passer ikke særlig godt inn på den typen kompistur. i alle fall hvis de bare er to som skal dra.
Noli Skrevet 10. juli 2009 #19 Skrevet 10. juli 2009 En dame som har råd til å ta seg sydentur alene har også råd til å finne på noe med typen med halvparten av pengene. Her er jeg helt enig med deg. Skjønner bare ikke greia med å måtte dra til syden, men det er vel kanskje litt av grunnen til at jeg giftet meg med en mann som ikke vil til syden. Men mannen min og jeg var enige om å reise til Afrika et år (og det gjorde vi også), og hadde han ikke hatt råd, hadde jeg ikke sittet hjemme og furtet, men tatt ham med på noe annet.
Gjest lille_kvinne Skrevet 10. juli 2009 #20 Skrevet 10. juli 2009 Herregud, Slutt å prøve å analysere mannen; gutter tenker ikke så mye..han har ikke ment noe annet enn at han ikke vil reise med henne..trenger du virkelig flere bevis på at han ikke er noe fra deg ? Må være veldig mange sosionomer her...de vet ikke hva det vil si å ta ansvar for eget liv... eller kanskje bare ikke gutter tenker så mye så alt han tenker er "gratis reise". Herregud, forlate han pga det her.. jiises
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå