Gå til innhold

Hva gjør man når x-sambo ikke henter sine ting

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Skuffet_*
Skrevet

Hei

Er kommet i en litt lei situasjon.

For noen år siden traff jeg den kjekke mannen. Vi innledet et forhold, og etterhvert flyttet han inn til meg. Etter kort tid tok jeg ham i å være utro. Jeg tilgav etter masse spetakkel. Og forholdet virket for meg etterhvert bra. Vi forlovet oss for 2 år siden, og alt var bare fryd og gamme. (Vi er godt voksne 40/50+

Han jobber ikke i byen der vi bor, men er ganske mye utenbys, over uker og noen ganger mnd. For 14 dager siden oppdaget jeg at han igjen hadde noe på gang. Han kunne ikke bortforklare bevisene mine, og jeg ba han flytte ut. Vi var enige om å skille lag i fred og fordragelighet.

Men fikk så vite at han flytta direkte inn til en annen kvinne, i den byen han har jobbet de siste årene. Ikke rart han har hatt dårlig tid til å ringe, og å komme hjem innimellom.

Er drit forbanna over at jeg har gått og latt meg føre bak lyset sannsynligvis i både mnd og kanskje år. At man kan ta så feil av folk...

Da han dro tok han bare med seg pc og klær, og skulle komme tilbake og hente resten. Pakka ned alt hans i esker og sekker som nå fyller opp halve stua og halve boden. Ba han komme og hente det på mandag som var, men i går fikk jeg sms om at han ikke fikk sjangs før tidligst sist i neste uke å hente det...

Om han nå ikke kommer da.. noe jeg nemlig ikke føler meg helt trygg på.. Hva gjør jeg da.. Må jeg ha det stående der i evigheter, eller kan jeg rett og slett få det kjørt på fyllinga om han ikke henter det innen en viss frist??

Noen som vet..

Føler ikke jeg kommer meg videre så lenge alt ikke er hentet, samtidig som det ikke akkurat er koselig i hjemmet for tiden, med stua fylt med et flyttelass som ingen henter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt ham en frist og sagt at tingene blir levert til Fretex/fyllinga hvis de ikke blir hentet innen da.

Skrevet
Jeg ville gitt ham en frist og sagt at tingene blir levert til Fretex/fyllinga hvis de ikke blir hentet innen da.

:Nikke:

Skrevet

enig !!!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Avtal med han om hvor du kan slenge deg fra xeg, og gjør det klart om at han ikke overholder sin del av avtalen havner alt på dynga.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei

Er kommet i en litt lei situasjon.

For noen år siden traff jeg den kjekke mannen. Vi innledet et forhold, og etterhvert flyttet han inn til meg. Etter kort tid tok jeg ham i å være utro. Jeg tilgav etter masse spetakkel. Og forholdet virket for meg etterhvert bra. Vi forlovet oss for 2 år siden, og alt var bare fryd og gamme. (Vi er godt voksne 40/50+

Han jobber ikke i byen der vi bor, men er ganske mye utenbys, over uker og noen ganger mnd. For 14 dager siden oppdaget jeg at han igjen hadde noe på gang. Han kunne ikke bortforklare bevisene mine, og jeg ba han flytte ut. Vi var enige om å skille lag i fred og fordragelighet.

Men fikk så vite at han flytta direkte inn til en annen kvinne, i den byen han har jobbet de siste årene. Ikke rart han har hatt dårlig tid til å ringe, og å komme hjem innimellom.

Er drit forbanna over at jeg har gått og latt meg føre bak lyset sannsynligvis i både mnd og kanskje år. At man kan ta så feil av folk...

Da han dro tok han bare med seg pc og klær, og skulle komme tilbake og hente resten. Pakka ned alt hans i esker og sekker som nå fyller opp halve stua og halve boden. Ba han komme og hente det på mandag som var, men i går fikk jeg sms om at han ikke fikk sjangs før tidligst sist i neste uke å hente det...

Om han nå ikke kommer da.. noe jeg nemlig ikke føler meg helt trygg på.. Hva gjør jeg da.. Må jeg ha det stående der i evigheter, eller kan jeg rett og slett få det kjørt på fyllinga om han ikke henter det innen en viss frist??

Noen som vet..

Føler ikke jeg kommer meg videre så lenge alt ikke er hentet, samtidig som det ikke akkurat er koselig i hjemmet for tiden, med stua fylt med et flyttelass som ingen henter.

For en dritsekk! Hadde det vært meg hadde jeg ikke giddet å be ham hente det en gang. Godt brensel i peisen, eller gi det til Fretex, så kan han kjøpe det tilbake slik som han har behandlet deg. Slike mannfolk fortjener ikke din respekt.

Gjest Gjest
Skrevet
For en dritsekk! Hadde det vært meg hadde jeg ikke giddet å be ham hente det en gang. Godt brensel i peisen, eller gi det til Fretex, så kan han kjøpe det tilbake slik som han har behandlet deg. Slike mannfolk fortjener ikke din respekt.

Hadde det vært mine ting du kastet i en tilsvarende situasjon så hadde jeg enten anmeldt deg for tyveri eller underslag og krevd deg for mitt økonomiske tap.

Skrevet
Hadde det vært mine ting du kastet i en tilsvarende situasjon så hadde jeg enten anmeldt deg for tyveri eller underslag og krevd deg for mitt økonomiske tap.
Så lenge hun gir skriftlig varsel (og ja - sms holder) og det ikke blir hentet innen fristen hadde ikke det vært mulig.
Gjest Gjest
Skrevet
Så lenge hun gir skriftlig varsel (og ja - sms holder) og det ikke blir hentet innen fristen hadde ikke det vært mulig.

Enig! Gi det til Fretex eller loppemarked dersom det ikke hentes innen fristen som du setter. Ikke gi ham for lang frist - 8-12 timers frist burde være rikelig, samme hvor han oppholder seg i landet (1-2 timer er kanskje urimelig kort)!! Kommer han så mye som 10 minutter for seint, kan du nekte ham å hente sakene selv om de fortsatt ikke er flyttet. Dette ville være en passende straff for et slikt utro, hensynsløst udyr. I tillegg bør du forlange rikelig betaling for å ha oppbevart og pakket sakene hans.

Skrevet

Få noen venner til å hjelpe deg. Kjør alle tingene hans til der han bor nå. Hvis de nekter å la dere bære tingene inn i huset hennes, så plasser tingene utenfor huset. Hvis de nekter det også, si fra om at da kjører dere videre til Fretex. Sjekk på forhånd at de ikke er vekkreist (det er jo dumt hvis tingene blir stjålet).

Gjest Vampen
Skrevet

Heh, jeg hadde en lignende situasjon for noen år siden, bare at det var en xvenninne som droppet et helt flyttelass hos oss.

Jeg ringte til slutt politiet og spurte om de hadde noen mening ang det juridiske.

Det han sa var at han ville ikke råde meg til å kaste det fordi det kunne føre til krøll for meg senere. Det han rådet oss til å gjøre var å ta kontakt og gi beskjed om at vi kom til å begynne å kreve leie for hver måned flyttelasset stod der, og at hun ikke ville få det utlevert uten å betale det utestående. Det gjorde vi, og da fikk hun plutselig fart på seg.. flyttelasset var borte etter noen dager.cheerleader.gif

Skrevet

Sett det på et lager og send regningen til han;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...