Gå til innhold

~ Et vakkert minne? ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du et vakkert minne du bærer med deg, og som du kunne tenke deg å skrive om? Alt fra frierier til enkle, små øyeblikk som har satt spor? Jeg kan begynne med mitt enkle.

Ei lita jente jeg er veldig glad i, er idag 8 år. Denne julen for 2 år siden, var hun 6. En nydelig, lyshåret og glad jente som elsker å synge og danse og få applaus. På julaften dette året, stilte hun seg opp ved siden av pianoet, og sa høyt og tydelig: "Jeg og mamma tenkte vi skulle synge en fin sang for dere" (mor på piano). Julelukten lå tett i huset, lysene var tent, juletreet stod der så fint, og pakkene lå under treet. Øg høyt, tydelig og rent fremførte hun sangen "Tenn lys". Jeg klarte ikke å holde tilbake tårene, det var et så fint øyeblikk, og stemningen var til å ta og føle på.

Etter dette, har alltid denne sangen vært spesiell for meg!

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Ble invitert på middag til min eks som hadde bedt meg flytte ut noen måneder tidligere. Vi var allikevel begynt å være en del sammen.

Han disket opp med hjemmelaget mat og vin. På talleknen lå en presang. Jeg fikk pakke opp, og det var en røykpakke. Jeg tenkte "i alle dager"? Pakket opp, og der lå et sett husnøkler i bomull. Han sa "jeg hadde ikke noen finere eske". Jeg sa at jeg ikke ønsket noen husnøkler.

Han satte seg ved siden av meg, og sa:" Vil du flytte hjem igjen? Jeg tok feil, og klarer meg ikke uten deg."

Da begynte jeg å gråte.

Skrevet

Åhhhhhh, Donpedro.....Flyttet du hjem igjen da??????

Gjest Poirot
Skrevet
Åhhhhhh' date=' Donpedro.....Flyttet du hjem igjen da??????[/quote']

JA

Skrevet

I går kveld åpnet jeg Victoria av Hamsun for første gang på mange år, og inni den fant jeg restaurant-kvitteringen fra den kvelden min eksmann fridde til meg. Sovnet med et underfundig smil om munnen i går kveld ja... :rodme:

Skrevet

:o

DonPedro...dette var jo som tatt ut av en Meg Ryan-film...ble helt fårete, jeg. Så...romantisk!

Kjempesøtt :)

Har så mange fine minner, at det å velge ett blir vanskelig.

De sterkeste må være når ungene ble født; husker så godt når de kom til verden, når de ble holdt opp og lagt på brystet mitt. Disse bittesmå, varme, levende, friske kroppene, de sinte små ansiktene med mørkeblå øyne som glippet uforstående ut i en ny verden...

Av alle gode minner, så er disse de to som aldri vil svekkes.

Skrevet

Maiken skrev:

ble helt fårete, jeg. Så...romantisk!

Vi har sauer nok fra før i forumet, om ikke du skal øke saueflokken ytterligere..... :roll: Stand by your avatar!!!!

Sorry for nok en avsporing!

Skrevet

:o Må skjerpe meg (er ikke så tøff innerst inne skjønner du :oops: ) Har mye i kjeften og i fingrene.

Gi oss et minne da vel, chimp. Synes dette var en skikkelig kosetråd.

*fårete brek*

Skrevet

Min eldste datter kom på klinikken og skulle ha sitt første barn. Venninnen, søsteren og jeg var med under fødselen. Søsteren var veldig ung og satt først bare i den kroken som var lengst unna og så ut av vinduet, hun var vel 17 på den tiden. Alt gikk veldig greit, det var oss fire jentene, og jordmor som gikk ut og inn. Det var en sen og mørk høstkveld. Fødselen nærmet seg, og nå sto vi ALLE og heiet på den kommende mamma, også hun som først helst ikke ville være der!

Det øyeblikket mitt første barnebarn kom til verden skjønte jeg hva som menes med at "tiden sto stille". Det var så konsentrert og tett og ladet med livets mysterium - og veldig vakkert.

Skrevet
:o Må skjerpe meg (er ikke så tøff innerst inne skjønner du :oops: ) Har mye i kjeften og i fingrene.

Gi oss et minne da vel, chimp. Synes dette var en skikkelig kosetråd.

*fårete brek*

Minne skal bli....Sooner or later! (Minne, minne på en pinne...) :sjarmor:

Skrevet

Jeg har mange fine minner men kan fortelle om ett da :)

På vår første bryllupsdag så skulle jeg skaffe barnevakt til en helg, men gemalen ville ikke si noe om hvor vi skulle.

Når fredagen endelig kom satt vi oss i bilen hvor vi kjørte til flyplassen. Gikk på fly som skulle til Kjevik. Og jeg forstod ingenting. Hvis vi skulle dit, kunne vi ikke bare kjørt da sa jeg. Men når vi kom dit stod en leiebil klar og vi kjørte til Risør. Der hadde han bestilt hotellrom hele helgen. Og når vi kom inn på rommet stod det en flaske champagne der + at overalt i rommet stod det haugevis med røde roser. Vi hadde en kjempekoselig helg uten unger, bare være oss to og ikke foreldre. Han hadde gjort grundig forarbeid, funnet masse ting rundt risør vi kunne se. Meldt oss på båttur på lørdag kvbeld osv. Det var en nydelig helg med min kjære :)

• 1 måned senere...
Gjest Madam Felle
Skrevet
Ble invitert på middag til min eks som hadde bedt meg flytte ut noen måneder tidligere. Vi var allikevel begynt å være en del sammen.

Han disket opp med hjemmelaget mat og vin. På talleknen lå en presang. Jeg fikk pakke opp, og det var en røykpakke. Jeg tenkte "i alle dager"? Pakket opp, og der lå et sett husnøkler i bomull. Han sa "jeg hadde ikke noen finere eske". Jeg sa at jeg ikke ønsket noen husnøkler.

Han satte seg ved siden av meg, og sa:" Vil du flytte hjem igjen? Jeg tok feil, og klarer meg ikke uten deg."

Da begynte jeg å gråte.

:grine: så søtt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...