Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må få ut litt frustrasjon her.. Kom hjem etter senvakt i går, og så frem til en rolig kveld for meg selv. Datteren min skulle overnatte hos eksen min (pappaen hennes) siden jeg jobbet sent. Da jeg kom hjem fant jeg datteren min i dyp søvn i senga si, og eksen min og kameraten hans i sofaen min, der de så på south park på MIN bærbare data.. Jeg spurte hvorfor de var der, men fikk ikke noe skikkelig svar.

Jeg var sliten og satte meg ned og spiste og så på tv. Hintet om at jeg måtte gå og legge meg snart. Da sa eksen at han ville overnatte hos meg for han gadd ikke dra hjem! Han ville sove på sofaen.. Jeg gadd ikke å krangle, men gikk og la meg. Kameraten dro, og eksen min lå og så på tv til langt på natt.

Neste morgen skulle jeg på tannlegen, så kjørte eksen hjem og dattra mi i barnehagen. Kom hjem med to timer til jeg skulle på jobb. Har gått rundt og rydda opp etter eksen og kameraten hans..

Er skikkelig irritert.. Det er 3 mnd siden vi slo opp. Greit nok eier vi leiligheta ilag. Men har en avtale om at begge får evt fortjeneste ved salg. Han kan da ikke bare komme og gå som han vil? Oppfører jo seg som han fortsatt bor her..

Har jo ikke lyst å krangle med han heller, pga dattra vår..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Han eier jo leiligheten han også - og har åpenbart nøkkel. Spørsmålet er hva dere har avtalt i forkant - om han kan komme og gå som han vil. SYnes du overragerer.

Gjest Supermimz
Skrevet

Jeg synest ikke du overreagerer. De kunne godt ryddet etter seg! Selv om man eier leiligheten sammen, så er det noe som heter hensyn.

Eksen din har ihvertfall bevist ovenfor deg at han ikke er noe stas som kjæresteemne.. ;)

Skrevet

Han har nøkkel ja. Siden mye av tingene i leiligheten er hans synes jeg det er naturlig siden han da kan hente noe hvis han trenger det, og jeg er på jobb..

Det som irriterer meg er jo at han ikke sier fra. Bare kommer og går som han vil. Det er mulig og ta en telefon og spørre liksom.. Jeg kan sitte på stua og plutselig så står han i gangen. Har blitt skremt en del ganger.

Og så er det jo det at han roter når han er her.. Så jeg blir gående og rydde etterpå.

Gjest Gjest
Skrevet

Betaler du for alt (husleie/lån), eller deler dere fremdeles utgiftene? Betaler du alt selv, kan du stille krav. Betaler han også for dine utgifter, mener jeg du ikke har noe du skulle sagt. (Men selvsagt må man rydde etter seg da.)

Gjest Supermimz
Skrevet
Betaler du for alt (husleie/lån), eller deler dere fremdeles utgiftene? Betaler du alt selv, kan du stille krav. Betaler han også for dine utgifter, mener jeg du ikke har noe du skulle sagt. (Men selvsagt må man rydde etter seg da.)

Enig. Neste gang han kommer så spør du om han kan plukke opp etter seg. :)

OM det er slik at du betaler mere enn ham på leiligheten, og at det plager deg at han bruker leiligheten slik han vil, og at du er rimelig sikker på at han blir vanskelig om du spør om privatliv,, så kan du jo skifte lås på døren med den unnskyldningen at låsen ble ødelagt, eller at du mistet din nøkkel.. ;P

Det beste hadde kansje vært om du bare snakker med ham. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...