Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei folket :)

Har sitter å tenkt en del på dette, hva gjør folk i forhold på egentlig i ukedagene? Det er jo egentlig ikke så mye å gjøre, en kan gå på tur, (men vis en ikke syns det er så kjekt hva då) kino, bowling, kafe, ut å spise, men det er jo begrenset hvor kjekt det er å gjøre det hver dag i lengden.

Merker at meg og min samboer, bruker veldig mye tid på å se film og vente på helgen er det normalt, føler det ikke er noe å gjøre i ukeagene, kan jo besøke venner, men ka jo ikke gjøre det hver dag heller.

Hva gjør dere andre på?? Er det normalt og føle sånn??

Så når helga kommer, så drikker vi og koser oss med venner, begynner liksom å leve sikkelig, men føler det kansje blir litt mye drikking, når en går ut nesten hver helg, men er liksom ikke noe annet å gjør, og når resten av vennen går ut, blir da liksom til det for å vere sosial..

Så en går på jobb, spiser, kviler middag, ser på tv noen timer og går å legger seg!!!! Halloooo, har ikke livet mer å by på en som så???

Er kansje bedre når en får barn for då har en vel hendene fulle, men litt trist at det skal vere sååå roligt uten og liksom..

Og dere som ikke går ut så mye i helgene hva gjør dere?? Uten om å gå turer, og besøke familie/venner...

Endret av sofia83
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor går dere ikke på kino og treffer venner i uken da?

Hobbyer da? Gjør dere ingenting - ingen interesser? Trening?

I så fall synes jeg dere burde tenke litt i de baner.

Livet har MYE å by på - også før man får barn - om man kommer seg opp av sofaen og gjør noe gøy som går litt utover drikking og festing.

Hva som er gøy for dere vet dere best selv, men før jeg fikk barn, møtte jeg ofte venner på cafe etter jobb, gikk på kino spontant, trente mye etc.

Skrevet (endret)

...

Endret av Snøspark
Skrevet

jeg og smbo har 2 hunder vi slipper i parken hver kveld etter jobb, spiser middag sammen, tar en kveld sammen med venner, kanskje en tur på brygga og tar en pils, spiller kosrt, trener, leser... Det er mye å gjøre om man bare vil! =) Er deilig å slappe av hjemme på kvelden også. Særlig hvis man har trena eller gått en god tur! =)

Gjest Gjest_Tiril_*
Skrevet

Hei!

Jeg tror kanskje om du blir klar over at du kun lever nå, du lever ikke i går eller i morgen, du lever nå, at de aktivitetene du velger å gjøre, om du er på jobb, ser på tv, alt du gjør, er nå og det er bare nå du kan sørge for at du har det best. Om du ikke føler deg kreativ eller ønsker å finne nye aktiviteter å fylle nået ditt med, så sett pris på det du gjør. I filmen dere ser eller tv programmet som er på, se etter noe du syns er interessant; feks. tematikk eller estetisk. Eller når du er på jobb, sett pris på at du får gjøre den jobben og gjør den godt, om du ikke trivest i jobben finn ut hva det er som gjør at du ikke trivest og også finn ut hva det er ved den du liker. Liker du miljøet, liker du systemet, liker du resultatene, liker du å bruke kunnskapen din. Kanskje du kan bygge videre på det du finner ut at du liker her, også fra filmen eller tv programmet og trekke disse feltene videre inn i livet ditt, utdyp dem. Om du finner hva du interesserer deg for, så ser du også hva du ønsker å omringe deg med. Kanskje det kan være lettere å finne nye aktiviteter gjennom det, som er skreddersydd for deg. Ta ikke forgitt at noen vil henge med deg, du velger å være med andre til forskjellige tider. Sett pris på de som ønsker å ha deg i sitt selskap når dere er sammen og når dere er fra hverandre. Vet ikke om det kan hjelpe deg noe men, håper det :)

Skrevet

Vi har hund som krever tur, noen ganger tar en av oss henne med, andre ganger går vi sammen som en liten familie... :)

Vi jobber mye begge to, og jeg er som regel senest hjemme, så da tar den som er hjemme først eller har fri, hovedstøyten med oppvask, klesvask, støvsuging, middag etc.

Plena må klippes, verandablomstene og urtene holdes vedlike.

Noen ganger er vi så dritt lei av å stirre på tv'n, at vi drar og fisker... Om ikke annet, så for en times tid. Kanskje vi kjøper med en brus og noe frukt eller snop.

Vi kan finne på å dra til byen kun for å spise is på brygga...

Ellers så holder vi på med litt hobbygreier... Våpenpuss, lesing, scrapping, fluebinding, foto osv.

Vi lever litt som et gammelt ektepar, men det er rett og slett fordi vi ikke har så mange venner her i byen som har tid til å bare finne på noe midt i uka! ;)

Skrevet

Vi har barn, så hverdagene går med til ulike fritidsaktiviteter og diverse arbeid her hjemme.

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet
Henger på KG...

Akkurat hva jeg hadde tenkt til å svare!

Gjest Gjest
Skrevet

Når man får barn løser det seg helt naturlig. Men jeg har aldri hatt problemer med å få hverdagene til å gå før heller, for å si det sånn. Eksempler på hva jeg gjorde før etter jobb/studie på hverdager: møtte venner ute eller hjemme, gikk på kino eller stand-up, gikk ut på byen (torsd-fred), gikk på museum/galleri/utstilling, satt hjemme og sydde, leste bøker, tok fotokurs, planla reiser i detalj, var aktiv i politisk parti.

Mye av dette gjør jeg fortsatt, naturligvis. Men nå er det familie og jobb som tar 95% av fokuset og tiden.

Skrevet

Man kan jo alltids..

- lese en god bok

- være flink student og gjøre skolearbeid

- gå tur med hunden (?)

- gjøre husarbeid

- sette de fineste bildene inn i rammer og pynte opp med dem hjemme

- sitte på internett

- besøke en venn

- leie en film

- sole seg

- gå en tur

- trene

- slappe av foran TVn

- høre på musikk

- ta fotbad

- fikse neglene

- pleie huden

- gå på kafè

- spille kort

- gi/få massasje

- ha sex

- bade (inne eller ute)

- ringe en venn

- ......

Skrevet

Jeg ser jo at det er vanskelig å finne på noen når ingen andre inviterer dere heller. Begynn å avtal noe fast med noen dere har mye kontakt med, f eks se en film i uka eller noe. Så kan dere jo forslå "åh det hadde vært gøy å gå å bowle sammen i morgen!", og se om de også vil gjøre noe "midt i uka".

Vennegjengen til sambo virker veldig slik du beskriver. Alt skal skje i helgen, ellers ser man ikke noen av dem... Jeg kaller det ikke venner når man ser dem 1 gang i uka og aldri hører noe ellers fra dem.. Opptatt pga jobb osv er en ting, aldri gidde er noe annet..

Hvis ikke så kan du jo bare lufte dette for din kjæreste at du vil gjøre noe mer midt i uka, se hva han vil?

Skrevet

Jeg har fått dilla på puslespill for tiden og sitter mye med dette, går veldig mye tid der hvertfall..

Gjest Gjest
Skrevet

Vi går ofte ut og spiser på rimelige spisesteder, og har med en kortstokk eller spill av noe slag. Eller vi går på kino. Eller det er noe på TV som en av oss vil se. Jeg er ofte sliten etter jobb, og når vi kommer hjem og får slengt oss en halv time på sofaen, og lager middag, og spiser den, er klokka allerede blitt 6-7 på kvelden.

Vi går av og til en kveldstur (bor midt i byen, tar ofte fram kartet for å se om vi finner områder der vi ikke er så kjent, og så rusler vi dit), eller jeg har lyst til å shoppe litt og drar avgårde til et kjøpesenter i nærheten som er åpent til kl. ni, og han blir av og til med.

Av og til er det venninner av meg som er hjemme med barn og vil ha besøk, eller at jeg stikker ut på kafé med dem.

Et par ganger har vi også dratt på impuls til svømmebassenget i byen, som har vannsklie, boblebad og diverse bassenger med forskjellig temperatur. Moro å gjøre i ny og ne, selv om det er alt for dyrt.

Jeg synes nesten det bare er befriende de kveldene vi ikke finner på noe, og jeg har lov til å bare ligge på sofaen og se på TV.

Jeg bruker altså byens fasiliteter svært ofte, og kan godt tenke meg at jeg ville fått problemer med å finne på ting å gjøre hvis jeg ikke hadde hatt kjøpesenter/kafeer/kino/restauranter etc i umiddelbar nærhet.

Skrevet

Takk for mange gode svar :)

Satt å tenkte litt etter eg hadde lest svarene, og kom på at eg tror mye av grunnen er at vi har aaaaaalt for liten leilighet, har bare sofa vi kan sitte i og begge i samme rom, og i det rommet skal og fungere som både inngang, gang og kjøkken tillegg til stue liksom, har faktisk mange hobbyer, men må legge dei til sides for det er rett og slett ikkje plass..

Så det blir nok bedre vis ikkje travelt hehe når vi får oss større plass :))

men dere e supre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...