Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker for flere år siden så hadde jeg ofte reisesjekker med på tur i tillegg til visa kortet og dette vurderer jeg å gjøre nå også.

Men jeg lurer, er det "avleggs" å ha reisesjekker, vi skal til Tyrkia ( Side) og det skal vel ikke være noe problem å få det vekslet inn der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok veldig få som benytter reisesjekker i dag, selv om du får kjøpt det i bankene. Det er også noen steder som tar gebyrer for å innløse, samt at det er mange færre steder enn tidligere som innløser overhodet.

Hvorfor ikke bare ta med et ekstra kredittkort isteden? Enklere, billigere, og du slipper å sitte igjen med ubrukte reisesjekker.

Skrevet

Har ikke kredittkort utenom visakortet, har tenkt å skaffe meg det, men rekker det ikke nå før vi reiser på ferie.

Skrevet

Hei

Jeg kan ikke huske sist jeg hadde reisesjekker så det må være lenge siden ;-) Jeg reiser kun med kredittkort/debit kort og klarer meg med det...vel, noen destinasjoner krever kontanter men en plass som Side har nok minibanker og alt som skal til for å klare seg med kort :-)

Skrevet

Finnes det reisesjekker i dag? Trodde det var sånt man hadde med seg på 80-tallet... :fnise:

Skrevet
Finnes det reisesjekker i dag? Trodde det var sånt man hadde med seg på 80-tallet... :fnise:

Heheh.. aner ikke, det var derfor jeg spurte.

Men det ordner seg, vi tar ut noe valuta på flyplassen, har også noe norske kontanter samt visa kort.

Grunnen til at jeg lurte på dette med reisesjekker er fordi vi ikke har kredittkort og bare ett visakort. Men det ordner seg.. Til neste år MÅ vi få ordnet oss ett kredittkort til å ha på tur. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...