Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har opplevd noen ganger når jeg treffer nye mennesker at jeg får en dårlig følelse rundt dem. Selv om jeg ikke kjenner dem eller vet litt om dem.

Skikkelig ekkel følelse.

Har det sånn med en på jobben, kan liksom ikke ta han for noe, for han er jo hyggelig etc. Men det er et eller annet der som gir meg en dårlig følelse, og at jeg ikke vil prate med han.

Hva er det for noe?

Merkelig og litt skremmende egentlig

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mandy_*
Skrevet
Hei.

Har opplevd noen ganger når jeg treffer nye mennesker at jeg får en dårlig følelse rundt dem. Selv om jeg ikke kjenner dem eller vet litt om dem.

Skikkelig ekkel følelse.

Har det sånn med en på jobben, kan liksom ikke ta han for noe, for han er jo hyggelig etc. Men det er et eller annet der som gir meg en dårlig følelse, og at jeg ikke vil prate med han.

Hva er det for noe?

Merkelig og litt skremmende egentlig

Jeg har opplevd det motsatte, møtte en mann som jeg føler meg utrolig vel sammen med. En underlig følelse av at vi hører sammen.

Kanskje dette er mennesker vi har kjent i tidligere tilværelser?

Skrevet

Det er så er det så enkelt som intuisjon. Ikke noe mystisk. Vi leser kroppspråk ubevisst hele tiden. Da får vi masse informasjon om mennesker som det kan være vanskelig å sette ord på, fordi det skjer nettopp ubevisst.

Kroppspråk og stemmeleie betyr uendelig mye mer for hvordan vi oppfatter en person, enn ordene personen sier.

Han skjuler antagelig et eller annet for deg. Det kan være små uskyldige ting som ikke er noe å bry seg om, eller han kan være en skikkelig drittsekk som prøver å fremstå som snill og ordentlig.

Så følg magefølelsen din og hold ham på en armlengdes avstand. All erfaring har vist meg at det kan være lurt.

Skrevet

Mulig , men føler ikke det heller. Bare at han vil jeg holde meg unna og ikke snakke noe med på en måte...

Skrevet

Jeg har opplevd noe lignende noen få ganger, at jeg har møtt en person og følt en sterk antipati som jeg ikke kan forklare, og etter en stund har det vist seg at jeg hadde god grunn til å føle slik. Jeg tror ikke på noe overnaturlig, jeg tror bare det er, som noen over her skriver, at man ubevisst leser kroppsspråk. Riktignok burde jeg kanskje sette "bare" i anførselstegn, for jeg synes at den såkalte magefølelsen er noe man bør ta på alvor.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det i så tydelig grad, selv om det er enkelte jeg kjapt merker jeg bør holde meg unna (men ikke fordi de virker "slemme"/skremmende, oftere at de ikke respekterer mine grenser og blir for intense og uoppmerksomme). Men både samboern min og faren min har hatt flere slike opplevelser hvor de bare merker at de ikke liker vedkommende. Faren min opplevde det en gang hvor han bare så ryggen på en person (introdusert i en familiesammenheng), hvor han fikk en gysning eller bare tenkte helt spontant at "han der er ikke god". Det viste seg senere at det stemte meget godt. Hverken pappa eller samboern min er dømmende eller avvisende på "generelt grunnlag", de har mye rare bekjente/venner som har både dårlige og gode sider. Men det virker som intuisjonen stemmer ganske bra. Jeg tror nok ofte det dreier seg om små signaler a la det jeg føler når jeg synes noen bryter grensene mine, men at de tar dette mer på alvor. Jeg har f eks lett for å tenke at jeg burde gi folk en sjanse eller tenke godt om dem i utgangspunktet, selv om jeg kjenner motstridende tegn.

Og jeg tror at hvis man blir bedre kjent med seg selv og på hvilket grunnlag man velger ut folk, det er jo gjerne basert på hva vi er vokst opp med og har lært, noen tiltrekker seg psykopater elle rusmisbrukere selv om det er aldri så negativt, andre velger alltid noe som er bra for dem, jo bedre kan man "høre" når det er intuisjonen som sier fra. Den innerste magefølelsen tror jeg nesten alltid er rett, fordi den ser forbi det som er tillært. Men det kan være veldig vanskelig å kjenne den følelsen da...

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg har det sånn med folk nå og da. Somregel viser det seg å stemme så jeg holder meg unna folk som jeg føler det sånn med.

Tror også det dreier seg mer om ubevisste observasjoner enn noe overnaturlig.

Skrevet

Jeg har det.... for noen år tilbake siden møtte jeg den nye mannen til min mor. Jeg var svært positivt innstilt på ham på forhånd og gledet meg til å møte ham. Da han kom inn døra var det som at jeg så satan (unnskyld utrykket, men det var så utrolig sterkt).

det viste seg senere at det var akkurat det han var.

Jeg stoler til daglig på magefølelsen, men gir allikevell alle en sjans, hvis man kan si det sånn. men er det en negativ følelse så er jeg forsiktig med nye mennesker.

På den positive siden kan man si at magefølelsen også har gjort til at jeg har møtt ett menneske som jeg følte at jeg hørte sammen med og hadde kjent for evig....

merkelige greier:)

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg begynte på ungdomsskolen så jeg en gutt som begynte i klassen min, da jeg så han i øynene merka jeg noe rart, det var på en måte noe galt. Nesten sånn om han skuler noe .. Helt siden den gang ( jeg begyner i 10) har jeg alltid fått en utrolig rar følelse vær gang han går forbi meg. Jeg orker ikke se han inn i øynene, det er noe galt.. Har spurt flere av venninene mine om de merker det samme.. og flere sier det er noe mystisk på en måte..

Jeg har ALDRI opplevd noe lignende til noen personer jeg har møtt før. ALDRI!

Han er veldig populær så jeg tror at han kanskje ikke har det så bra som folk tror, jeg føler jeg ser sorgen hans i øynene hans :( Derfor orker jeg ikke se inn i øynene! Jeg tror han sliter psykisk eller no.. men jeg vet jo ikke sikkert. Men det er noe galt..

Gjest Melchizedek
Skrevet

Jeg opplevde det i en leilighet en gang. Fikk en veldig negativ følelse da jeg var i leiligheten

• 3 uker senere...
Skrevet

Har alltid hatt sånn følelse selv. Helt siden jeg var liten men har bare bygget seg opp igjennom årene som har gått.

Kan gå inn i ett hus og brått få en følelse av noe. Om at det kan være noe i huset som ikke skal være der eller at jeg kan "se" en person som er der. Brått bare titte bort i ett hjørne og fokusere mye på akkurat det stedet.

i de siste årene kan jeg tilogmed si hvis det har skjedd noe i det huset eller med en person. Har alltid hørt at jeg har ganske sterk energi

Er det også noen som kan høre en stemme som minner deg om en magefølelse? At hver gang du er skikkelig forvirret eller lei deg, forteller den deg at det kommer til å ordne seg og at du ikke trenger å være bekymret. Å hver gang du stiller deg selv ett spm eller noe ,så kan det for eksempel "svare"

Nå i de siste to dagene har jeg også brått fått en varmende iling/følelse oppover hele ryggen og til bakhode. Når du kjenner på ryggen der den er, så kjenner du at det er fullstendig varmt, men utrolig kald andre steder på kroppen. Og hver gang den kommer får jeg også følelsen av at jeg vil få en nyhet snart. Og dette er hver gang jeg tenker på eksen min og vår situasjon pluss hva årshoroskopet har sagt....

Noen som har opplevet det samme eller har jeg blitt helt smågal????

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg føler det sånn noen ganger.

Har også hørt at jeg gir negativ energi, noe jeg tror kommer av at noe ondt har festet seg på/i meg.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Av og til vet jeg bare ting om folk, noe faller meg inn og med tiden viser det seg at det stemmer, det er både på godt og vondt, og det kan være helt vanlige ting som ikke egentlig betyr noe. Jeg tror det er det ubevisste som jobber uten at vi er klar over det. Noen ganger drømmer jeg ting om folk og, f. eks. så drømte jeg om en mann at hans ex kom til meg og sa at han er alkoholiker, noe det også viste seg at han var (han skjulte det veldig godt så jeg trodde egentlig at jeg var tøvete som drømte det). Med han var det noe som ikke stemte, men det viste seg altså å ikke være noe "verre" en det.

Gjest Cipheria
Skrevet

Før var det berre kjensler, no greier eg som regel å sette fingeren på kva eg ikkje likar ved vedkommande med ein gong. Kjem og litt an på kva modus eg er i. Om eg er ganske konsentrert om noko, så kan folk vere frekke/ nedlatande mot meg utan at eg merkar det. Men etterpå sit eg att med ein rar kjensle, så spør veninna mi meg om ikkje han der var litt frekk. Er dog sjeldan at folk er direkte uhøflege.

Skrevet

akkurat sånn var det med en ny fyr som begynte på min arbeidsplass for en stund siden, klarte ikke helt forklare hva det var. men det var noe med han som gjorde at jeg ikke likte han og ikke hadde lyst til og ha noe kontakt med han!

han er veldig "vennlig" av seg, tar/holder folk på ryggen under/etter samtaler sånn som mange egentlig gjør med sine venner.

men når han gjør det på mennesker han nettop har møtt så opplevdes dette ubehagelig blandt mine dame-kolleger, flere som hadde en ekkel følelse med han (han er forrøvrig fra et annet land, sikker vanlig blandt deres kultur eller noe).

og for litt siden så fikk jeg høre at han hadde til og med vært under blusen på ryggen på en annen dame jeg jobber med.

får noja hver gang jeg ser han, prøver og unngå øyekontakt og å unngå og prate med han. blir mest sånn høfflig hei!!

med noen mennesker så vet man bare, det er vell utstrålingen og kroppspråket som forteller mye om hvordan en person er!

negativt som positivt også :)

Skrevet
Har alltid hatt sånn følelse selv. Helt siden jeg var liten men har bare bygget seg opp igjennom årene som har gått.

Kan gå inn i ett hus og brått få en følelse av noe. Om at det kan være noe i huset som ikke skal være der eller at jeg kan "se" en person som er der. Brått bare titte bort i ett hjørne og fokusere mye på akkurat det stedet.

i de siste årene kan jeg tilogmed si hvis det har skjedd noe i det huset eller med en person. Har alltid hørt at jeg har ganske sterk energi

Er det også noen som kan høre en stemme som minner deg om en magefølelse? At hver gang du er skikkelig forvirret eller lei deg, forteller den deg at det kommer til å ordne seg og at du ikke trenger å være bekymret. Å hver gang du stiller deg selv ett spm eller noe ,så kan det for eksempel "svare"

Nå i de siste to dagene har jeg også brått fått en varmende iling/følelse oppover hele ryggen og til bakhode. Når du kjenner på ryggen der den er, så kjenner du at det er fullstendig varmt, men utrolig kald andre steder på kroppen. Og hver gang den kommer får jeg også følelsen av at jeg vil få en nyhet snart. Og dette er hver gang jeg tenker på eksen min og vår situasjon pluss hva årshoroskopet har sagt....

Noen som har opplevet det samme eller har jeg blitt helt smågal????

nei dette har jeg også opplevd en del!

jeg bodde i et hus hvor vi visste det gikk igjen noen, og på soverommet mitt kunne det merkes godt!

plutselig kunne jeg få opp i hodet mitt at det er en mann som er der, som er bitter/ sint, en eller annen form for dårlig energi ihvertfall!

og dette fikk vi bekreftet da vi hadde en klarsynt i huset for å fjerne denne mannen da det ble litt for mye, det er en annen historie men!

men jeg var bombesikker på at det var en mann og han var i en negativ sinnstilstand som kunne merkes godt!

fikk også høre senere at naboene har sett en mann stå i vinduet på det soverommet og vinduet i stua!

og den "stemmen" du snakker om har jeg ofte!

når noe skjer i mitt eller mine venners liv for eks, så pleier jeg og spørre den stemmen om det vil gå bra. og jeg får en følelse av at det går bra og klarer og roe meg, og da går det også bra!

jeg fikk derimot den motsatte følelsen da en venn av familien lå for døden og til slutt døde, det innsåg jeg etter han var død! ingen vil vell si at man tror noen dør!

prøver hele tiden og lære meg mer og forstå og bruke den "stemmen", som jeg egentlig tror er magefølelsen på et vis.

kjekt og vite at det er flere som har det sånn :)

Gjest Gjest_petrine_*
Skrevet
Og jeg tror at hvis man blir bedre kjent med seg selv og på hvilket grunnlag man velger ut folk, det er jo gjerne basert på hva vi er vokst opp med og har lært, noen tiltrekker seg psykopater elle rusmisbrukere selv om det er aldri så negativt, andre velger alltid noe som er bra for dem, jo bedre kan man "høre" når det er intuisjonen som sier fra. Den innerste magefølelsen tror jeg nesten alltid er rett, fordi den ser forbi det som er tillært. Men det kan være veldig vanskelig å kjenne den følelsen da...

Det er veldig vanskelig å kjenne igjen den følelsen, synes jeg. Men det sies at det er en øvelsessak, og jo flere gg man lytter, dess bedre blir man på å tyde signaler som kommer fra ens indre.

Jeg har det også slik som TS, at jeg får dårlig energi eller dårlige vibrasjoner av enkelte folk, uten at jeg kan konkret sette fingeren på hva det er. Og så viser det seg ofte i ettertid at jeg "tenkte riktig".

Men det tillærte mønsteret er også veldig sterkt, slik at jeg ofte tviler og gir altfor mange en sjanse. Begynner å bli lei av dette nå, og jeg jobber mye med meg selv, slik at jeg skal bli istand til å ta avgjørelser basert på min magefølelse og sunne fornuft.

Gjest VinglePetter
Skrevet
nei dette har jeg også opplevd en del!

jeg bodde i et hus hvor vi visste det gikk igjen noen, og på soverommet mitt kunne det merkes godt!

Hadde vært interessant å vite litt mer om hvordan du visste dette.

Hvis du kan bevise det og få bekreftet dette, er du en soleklar kandidat for å tjene en million dollar. Og hvis du selv ikke trenger en million dollar, kan du jo se på det som en interessant oppgave, rett og slett bare å få spøkelser bevisst en gang for alle. Også kan du gi bort en million dollar til veldedighet.

plutselig kunne jeg få opp i hodet mitt at det er en mann som er der, som er bitter/ sint, en eller annen form for dårlig energi ihvertfall!

Energi: er evnen til å utføre arbeid, hvor arbeid er definert som kraft anvendt gjennom en strekning. Energi er en fundamental størrelse for ethvert fysisk system. Det er altså uttrykk for et potensial til å utføre mekanisk arbeid eller til å avgi varme.

Hvordan kan slik kraft være negativ? Og hvordan måler du den helt konkret i ditt tilfelle?

Skrevet
Hadde vært interessant å vite litt mer om hvordan du visste dette.

Hvis du kan bevise det og få bekreftet dette, er du en soleklar kandidat for å tjene en million dollar. Og hvis du selv ikke trenger en million dollar, kan du jo se på det som en interessant oppgave, rett og slett bare å få spøkelser bevisst en gang for alle. Også kan du gi bort en million dollar til veldedighet.

Energi: er evnen til å utføre arbeid, hvor arbeid er definert som kraft anvendt gjennom en strekning. Energi er en fundamental størrelse for ethvert fysisk system. Det er altså uttrykk for et potensial til å utføre mekanisk arbeid eller til å avgi varme.

Hvordan kan slik kraft være negativ? Og hvordan måler du den helt konkret i ditt tilfelle?

vi opplevde bland annet og høre "noen" gå over gulvet i andre etasjen der hvor soverommene er, vi var 4 stk som hørte det, vi sjekket også at det ikke var noen der, noe det heller ikke var. dette opplevde vi flere ganger!

døren til det soverommet smallt plutselig igjen en kveld, etter at døren hadde stått halvåpent hele dagen, det var heller ikke gjennomtrekk da jeg sjekket det!

hunden min bjeffet og knurret til "ingenting" på akkurat samme plass i stua, flere ganger! så ja...vi visste det spøket der, og før denne klarsynte kom og fortalte oss om denne mannen som visstnok skulle være igjen fra krigen (huset der ble brukt som fangehus den gang), så visste jeg det var en mann med en eller annen negativ sinnstilstand i energi.

når vi mener energi så mener vi ikke type kroppsvarme energi!

men om man er glad og lykkelig for eksempel, utgir man positiv energi.

er man i en sinnstilstand som med ulykkelig, i sinne, i sorg osv... så avgir man negativ energi...er min forklaring på det ihvertfall.

og denne mannen i spøkelseform var bitter, sint og antakelig trist.

en annen venn av meg såg han faktisk i stua!

hvordan man kan føle sånt? aner ikke...man bare gjør det!

man får en sterk følelse av at det er noen der og man føler energien fra "det/den"!

Skrevet

Det du føler kan godt ha noe å gjøre med hva du har opplevd tidligere å gjøre. Si at du har en barnepike når du er 2 år gammel som bruker en spesiell parfyme. Denne barnepiken brydde seg aldri om deg. Ga deg ikke oppmerksomhet, trøstet deg ikke når du gråt. Du husker kanskje ikke denne barnepiken per i dag, men når du lukter den samme parfymen som hun brukte, kan du godt få dårlige følelser, selv om du ikke husker hva som får deg til å føle som du gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...