Amalie_85 Skrevet 10. juli 2009 #1 Skrevet 10. juli 2009 Er det noen som har fått tilsendt kjole fra et annet sted i landet enn du bor? Jeg har kjøpt meg kjole, men det er så "langt" å dra. Så jeg tenkte jeg kunne spørre om de kunne sende den, så slipper jeg å dra å hente den. For jeg vil ikke ha dem jeg kjøpte kjolen av til å sy om kjolen, så jeg skal uansett få den hjem.
Cæmis Skrevet 10. juli 2009 #2 Skrevet 10. juli 2009 (endret) fra Bergen til Oslo ca 300-500 kr og jeg har en stor og tung kjole Endret 10. juli 2009 av Cæmis
Amalie_85 Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2009 Hmmm...ikke så ille det egentlig. Må tenke over det litt. Er jo ikke sikkert de ønsker å sende heller. Men om jeg betaler gjør de det vel?!?
Cæmis Skrevet 10. juli 2009 #4 Skrevet 10. juli 2009 Mange gjør nok det. Jeg kjøpte min privat så de pakket den bare inn i en stor pappeske som en TV hadde ligget i. Mulig om du kjøper den fra butikk at de ikke har noen slike store esker liggenes? Da må det eventuelt kjøpes i tillegg. Mulig det da blir dyrere...ellers har vel de fleste privatpersoner mulighet til å grave frem noe å pakke kjolen inn i
effy Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Jeg solgte brudekjolen min på finn.no i fjor og måtte sende den i posten. Siden kjolen lå en en kjolepose så pakket jeg bare masse gråpapir rundt og sendte den som postoppkrav. Har ikke hørt noe fra kjøper i ettertid, så regner med at det gikk bra
Gjest Gjest_Lillemy_* Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Det koster 214 kr å få sendt den i oppkrav så lenge den er under 10 kilo. Det er en sikker måte å gjøre det på for avsenderen, for du får jo ikke ut pakken uten å betale, og hvis noe skulle skje under postgangen er den forsikret for 10000,-
Amalie_85 Skrevet 10. juli 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. juli 2009 Det koster 214 kr å få sendt den i oppkrav så lenge den er under 10 kilo. Det er en sikker måte å gjøre det på for avsenderen, for du får jo ikke ut pakken uten å betale, og hvis noe skulle skje under postgangen er den forsikret for 10000,- Så det er lurt å gjøre? For kjolen er beltalt. Må bare hente den (noe jeg håper på å slippe)
Gjest SmallTalk Skrevet 11. juli 2009 #8 Skrevet 11. juli 2009 Jeg vil kanskje tro at Norgespakke egenembalert er tingen. Er kjolen betalt, så er det jo ikke noen grunn til at avsender skal sende den i oppkrav. Veier pakken under 10 kg så koster det 145,- å sende den egenembalert, og pakken er forsikret for opptil 10.000,-.
Gjest Gjest_Lillemy_* Skrevet 11. juli 2009 #9 Skrevet 11. juli 2009 Jeg vil kanskje tro at Norgespakke egenembalert er tingen. Er kjolen betalt, så er det jo ikke noen grunn til at avsender skal sende den i oppkrav. Er jo ikke sikkert avsender er villig til å betale portoen, så da er det en fin måte å sende som oppkrav. Er jo bare for avsender å sette det hun betaler for å sende den som oppkravsbeløpet. Er veldig mange selgere som ikke vil ha utgiften av å sende noe de har solgt:)
Myrthel Skrevet 11. juli 2009 #10 Skrevet 11. juli 2009 Er jo ikke sikkert avsender er villig til å betale portoen, så da er det en fin måte å sende som oppkrav. Er jo bare for avsender å sette det hun betaler for å sende den som oppkravsbeløpet. Er veldig mange selgere som ikke vil ha utgiften av å sende noe de har solgt:)
Gjest SmallTalk Skrevet 11. juli 2009 #11 Skrevet 11. juli 2009 Å sende pakka i oppkrav for å få tilbake pengene for portoen er en tungvinn og treg måte å gjøre det på. Hvis selger vil at kjøper skal betale portoen, så er det ikke verre enn at kjøper overfører pengene selv. For det første er det mye enklere å gjøre det på denne måten, og for det andre så bruker pengene mye kortere tid på å nå frem til mottaker på. I tillegg koster det en del mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå