Ungjenta Skrevet 9. juli 2009 #1 Skrevet 9. juli 2009 Ja, jeg lurer på, hva er forskjellen på Face og Twit? Er det noen som har prøvd begge som kan si litt om dette?
TittTitt Skrevet 9. juli 2009 #2 Skrevet 9. juli 2009 Facebook er med en side hvor du "prater" og chatter emd venner, legger ut bilder og skriver statuser om hva du har gjort og hva du tenker ol. Twitter er mer som en blogg
Jade Skrevet 11. juli 2009 #3 Skrevet 11. juli 2009 Jeg har ikke twitter selv, men er ikke twitter ala status-oppdateringene til facebook? Og kan hvem som helst se de, eller går det an å begrense det på twitter også?
Cata Skrevet 11. juli 2009 #4 Skrevet 11. juli 2009 Jeg har ikke twitter selv, men er ikke twitter ala status-oppdateringene til facebook? Og kan hvem som helst se de, eller går det an å begrense det på twitter også? I utgangspunktet kan hvem som helst se dem, men det går an å begrense det også. Dette gjøres ved å godkjenne de som skal være "followers".
Gjest padawan Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 i utgangspunktet er Facebook for sosiale netttverk mens Twitter er for profesjonelle nettverk. Sosialt nettverk = holde kontakt med venner profesjonelt nettverk = holde kontakt med kollegaer eller folk som jobber med/er utdannet det samme som deg. Det er dog mange som bruker Facebook som et profesjonelt nettverk i tilleg til å ha det som et sosialt nettverk.
Cata Skrevet 12. juli 2009 #6 Skrevet 12. juli 2009 Sosialt nettverk = holde kontakt med venner profesjonelt nettverk = holde kontakt med kollegaer eller folk som jobber med/er utdannet det samme som deg. Det stemmer ikke helt. Facebook er et sosialt nettverk, mens LinkedIn er et profesjonelt nettverk. Twitter er knappest noen av delene - muligens et allment nettverk, hvis man kan kalle noe for det.
Gjest Moff Skrevet 12. juli 2009 #7 Skrevet 12. juli 2009 Facebook: Nettverk hvor du har en egen side som brukes til å poste det du måtte ønske, laste opp bilder og kommunisere med venner. Twitter: Korte statusoppdateringer på hva du foretar deg som kan brukes både profesjonelt og personlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå