Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg kjøpte en mobil for en måneds tid siden. den er bindt opp til et abonnemang men jeg betalte 2000 kr for mobilen.

den har kødda masse. slår seg av titt og ofte, bildet fryser, knappene henger seg opp, lyden er dårlig, samtaler bryter hele tiden.

så jeg tenkte først at denne må på rep.

dessuten er den tung, stor og klumpete, veldig treg i alt jeg foretar meg på mobilen. bildene blir også veldig dårlige.

den var ikke som forventet.. så jeg angrer på at jeg kjøpte den.

det skal sies at jeg bestilte denne fra telenor sin hjemmeside.

kan jeg få en annen eller pengene tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet har du reklamasjonsrett, som betyr at leverandøren får anledning til å prøve å rette feilene. Du kan ikke uten videre heve kjøpet og få pengene tilbake. Dersom feilene ikke lar seg rette er det mest sannsynlig at du får en annen telefon av samme type, eller omtrent tilsvarende verdi. Å få pengene tilbake er en uvanlig løsning.

Skrevet

Men om du har kjøpt den på internett, så har du jo angrefristen på 30 dager etter å ha mottatt angrefristskjema?

Ellers må mobilen være inne til reparasjon for samme feilen 3 ganger for å heve kjøpet.

Gjest Gjest
Skrevet

Angrefristen er 14 dager ved netthandel, så det er nok for sent å angre på kjøpet.

(angrerettloven sier imidlertid at fristen utvides til 3 mnd hvis selger ikke har vedlagt angrerettskjema, men jeg tviler på at en så stor aktør som Telenor går i en slik felle).

Du må reklamere på mobilen, og de skal så få mulighet til å rette opp feilen. Enten ved å sende den på reparasjon, eller ved å gi deg ny, tilsvarende vare. Først hvis gjentatte reparasjonsforsøk feiler har du rett til å heve kjøpet.

Du kan nok dessverre se langt etter å få pengene igjen eller ny mobil. Det er selger sitt ansvar å rette opp feilen med ditt produkt, men at du nå synes mobilen er stor og tung er ikke deres problem.

Skrevet

Angrefristen er 14 dager ved netthandel, så det er nok for sent å angre på kjøpet.

(angrerettloven sier imidlertid at fristen utvides til 3 mnd hvis selger ikke har vedlagt angrerettskjema, men jeg tviler på at en så stor aktør som Telenor går i en slik felle).

Angrefristen gjelder dessuten kun dersom varen er ubrukt, så her vil du nok slite med å få pengene igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...