Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Når arbeidsgiver trekker for mye i forhold til skattekortet en måned, kan de da kompensere og gi meg tilbake de pengene måneden etter? Eller har de ikke lov å trekke mindre enn kortet viser, selv om de trakk for mye måneden før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror (og er egentlig ganske sikker på) at de ikke kan trekke deg mindre enn skattekortet sier, selv om de trakk for mye i forrige måned

Gjest antigartner
Skrevet

Hvordan kan de trekke for mye sånn helt uten videre? Trodde nesten ikke det var mulig, enten en har %- eller tabelltrekk...

Skrevet

Du får pengene tilbake neste sommer, slapp av. :P

Skrevet

Dersom det har skjedd en feil på lønnsutbetalingen din forrige måned kan arbeidsgiver korrigere skattetrekket fra den måneden. Dette skal legges inn på en egen linje slik at det tydelig fremkommer på lønnsslippen at de har gjort det.

Dette både for at du skal se det samt om for deres egen del om det dukker opp spørsmål i forbindelse med revisjon.

Skrevet
Du får pengene tilbake neste sommer, slapp av. :P

Det er ikke nødvendig å vente så lenge. Hvis ikke lønningskontoret kan rette opp feilen er det bare å skaffe nytt skattekort. Nytt skattekort beregnes ut fra forventet inntekt og hva du har betalt i skatt hittil i år.

Skrevet
Det er ikke nødvendig å vente så lenge. Hvis ikke lønningskontoret kan rette opp feilen er det bare å skaffe nytt skattekort. Nytt skattekort beregnes ut fra forventet inntekt og hva du har betalt i skatt hittil i år.

Jeg hadde allerede bestilt et nytt skattekort som jeg leverte i god tid, men de fulgte det gamle ved en feil. Litt kjedelig om jeg må gjøre beregningsjobben på nytt fordi de ikke kan justere feilen sin... Har ikke lyst til å vente et år på pengene.

Skrevet
Jeg hadde allerede bestilt et nytt skattekort som jeg leverte i god tid, men de fulgte det gamle ved en feil. Litt kjedelig om jeg må gjøre beregningsjobben på nytt fordi de ikke kan justere feilen sin... Har ikke lyst til å vente et år på pengene.

Da kan lønningskontoret korrigere det skattetrekket som ble feil på forrige lønn.

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet
Da kan lønningskontoret korrigere det skattetrekket som ble feil på forrige lønn.

Ja - det går helt fint.

Gjest Gjest
Skrevet

Er det så mange penger det gjelder at det er noe å lage merarbeid av?

Gjest Gjest
Skrevet
Er det så mange penger det gjelder at det er noe å lage merarbeid av?

Ja, men hvis de over her har rett så kanskje jeg slipper det da :)

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Det er fint lite merarbeid. For en av mine ansatte måtte jeg endre skattetrekk fordi regnskapsprogrammet kom opp med et annet trekk for hans tabellkort enn det tabellen på skatteetaten.no viste, så det justerte jeg på neste lønning. Det viktigste er jo at sum trekk stemmer i løpet av et år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...