Gå til innhold

Vi har blitt sammen to ganger

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mone_*
Skrevet

Ikke verdens viktigste spørsmål akkurat, men men...:

Samboeren og jeg har blitt sammen to ganger (altså slutt en periode i midten). Vi ønsker likevel en dato å feire for vår "årsdag" for når vi ble sammen, og klarer ikke bestemme oss for om det bør være datoen for da vi ble sammen første eller andre gang. Noen innspill? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt den dagen dere ble sammen for første gang, rett og slett fordi jeg føler det er en større greie enn å bli sammen på nytt.

Gjest Gjest
Skrevet

Vent med å feire til neste gang dere blir sammen etter at det er slutt. Alle gode(?) ting er tre.

Gjest Gjest
Skrevet
Vent med å feire til neste gang dere blir sammen etter at det er slutt. Alle gode(?) ting er tre.

:fnise:

Gjest fiskn
Skrevet

Jeg ville feiret fra den første datoen. Fordi man i den perioden man hadde fra hverandre fortsatt hadde hverandre i tankene/følelsene (går jeg ut fra siden dere ble sammen igjen). Det betyr at dere var hverandres følelsesmessig hele tiden, og derfor ville jeg regnet oss som kjærester fra den første gangen.

Gjest Tanita
Skrevet

Mulig jeg er litt annerledes - men feirer man virkelig dagen man ble sammen?

Jeg husker godt dagen jeg traff mannen min - for det var en merkedag - men vi har aldri feiret den dagen.

Skrevet

Jeg husker godt dagen jeg traff mannen min - for det var en merkedag - men vi har aldri feiret den dagen.

Jo, før man blir gift er det vanlig å "feire" dagen man ble sammen. Alle jeg kjenner gjør i hvertfall det! Trenger ikke feire noe spesielt heller, men bare å vite at nå har vi vært sammen i 3 år, i stedet for å si at vi ble sammen en gang i 2006 liksom. Og kanskje dra ut og spise, ha romantisk kveld hjemme etc.

Når jeg selv blir gift blir kanskje ikke denne datoen så viktig lenger, da er det jo bryllupsdatoen som gjelder :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke vi heller... i alle fall ikke lenger nå. :)

I begynnelsen, før vi fikk andre merkedager, gjorde vi litt ekstra ut av den dagen vi ble et par (vi var uenige om dato, men inngikk et kompromiss).

Vi feiret ikke dagen, men det var mer sånn: "å tenk at nå har vi vært kjærester i xxxx mnd, det fortjener noe ekstra godt til middag.."

Da vi flyttet sammen, var det den dagen vi gjorde litt ekstra ut av på samme måte, uten å feire...

Forlovelsesdagen (den dagen vi forlovet oss) feiret vi selvsagt, men det tok slutt da vi begynte å feire bryllupsdager.

Fremdeles kan jeg si: "i dag er det18 august, og det er x antall år siden jeg så deg første gangen", eller "i dag er det x antall år siden vi ble kjærester", for så å gi ham ekstra god klem, og fortelle ham hvor glad jeg er jeg møtte ham, men feirer andre dager enn bryllupsdagen har vi ikke gjort.

Men samtidig er det jo litt søtt å ønske å feire dagen da man ble kjærester på og da... :hjerte:

Men jeg ville feiret den siste gangen, da dere ble kjærester "på ordentlig"... den første gangen er som en "prøveperiode" å regne.

Jeg ville feiret "en ny start". :)

Gjest Gjest
Skrevet

øøøøøh..... bare et spørsmål på sidelinja her, men.. er det bare jeg og kjæresten som ikke vet eksakt NÅR vi ble sammen?? Det skjedde jo gradvis mer og mer og mer og mer, og vi gled sakte men sikkert fra og være single-til roting-til ikke å vite helt-til å være sammen. Ingen av oss spurte "skal vi være sammen?". Vet jo både dagen jeg møtte ham og ca rundt hvilke måneder det begynte å bli seriøst, men dato? Hakke snøring.... En eller annen gang iløpet av siste halvår av 2006 begynte det å bli såppass seriøst at vi kunne kalle oss kjærester, vil jeg tro. Vi var gode venner i mange år før vi ble sammen, vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

Over til spørsmålet, så synes jeg den første gangen, hvis det må feires.

Gjest Maxtor
Skrevet
øøøøøh..... bare et spørsmål på sidelinja her, men.. er det bare jeg og kjæresten som ikke vet eksakt NÅR vi ble sammen?? Det skjedde jo gradvis mer og mer og mer og mer, og vi gled sakte men sikkert fra og være single-til roting-til ikke å vite helt-til å være sammen. Ingen av oss spurte "skal vi være sammen?". Vet jo både dagen jeg møtte ham og ca rundt hvilke måneder det begynte å bli seriøst, men dato? Hakke snøring.... En eller annen gang iløpet av siste halvår av 2006 begynte det å bli såppass seriøst at vi kunne kalle oss kjærester, vil jeg tro. Vi var gode venner i mange år før vi ble sammen, vet ikke om det har noe med saken å gjøre.

Over til spørsmålet, så synes jeg den første gangen, hvis det må feires.

Har heller ikke peiling. Vi ble sammen på høsten engang 4 år sia. Noe mer spesifikt enn det vet jeg ikke.

Skrevet

Det spørs veldig hvor langt tidsrommet mellom første og andre gang er.

Kjæresten min og jeg ble sammen 5 1/2 år etter første gang. Det ville blitt for sært å feire dette:P om vi må feire da.. haha

Skrevet

Enig med de som sier at det spørs hvor lenge bruddet varte. Hva svarer du når noen spør hvor lenge dere har vært sammen? Fra første eller andre dato?

Gjest sulla
Skrevet

Eksen og jeg ble sammen uten å spørre hverandre, men fant en bestemt dato senere som vi følte at passet bra til å definere som at vi ble sammen, slik at vi hadde en dag å feire senere. En dag vi satte av ekstra tid til oss, romantisk middag ute eller lignende.

Gjest Gjest
Skrevet

Litt på sidelinja her dere som ble sammen med eksen igjen... men hadde dere kontakt og "var sammen" mens det var offisielt slutt? For da var det jo egentlig aldri helt slutt...

Er det tilfelle har man jo egntlig vært sammen (mer eller mindre) siden den første begynnelsen, og kanskje man da velger denne dagen som sin dato :klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet

Om ingen av dere har hatt noen andre mellom bruddet så hadde jeg brukt første datoen, men om dette ikke er tilfelle ville jeg valgt siste datoen for å feire en ny start.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...